Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke budget stationwagen: Fiat tipo SW (95 pK) of Dacia Logan MCV Tce 90 (90 pK)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
    met 2 volwassenen een baby en een hond is een stationwagen ook niet nodig...
    Daar moet TS zelf over beslissen.
    Als je naar het zuiden van Frankrijk vertrekt, met 2 + kind + hond + bagage voor twee weken, dan is de stationwagen toch een enorme meerwaarde hoor.


    Ik geloof dat je bij de cactus, om gewicht te besparen voor de auto, de achterbank enkel in één geheel kunt neerklappen. (Zo was het toch toen deze pas uit was.) Als je dan kooi(tje?) voor de hond, buggy en de rest van de bagage er in wilt krijgen, ga je toch al je best mogen doen.

    Comment


    • #22
      Met 10- 15 000 km per jaar kan je volgens mij waarschijnlijk beter opteren voor een benzine.
      BMW 420dA : >>>

      Comment


      • #23
        Sowieso.

        Maar beide voorgestelde wagens zijn ook benzine.
        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

        Comment


        • #24
          mijn voorkeur zou gaan naar de Tipo, kijk eens bij de Fiatdealers of ze geen derectiewagens hebben staan met een paar 1000km op, meestal geven ze daar een ferme korting op
          mijn autootjes:

          Volvo V60 D3 R-Design 2021
          Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

          Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

          Comment


          • #25
            Ik zou ook voor een Tipo gaan Rij eens met beide en je weet direct waarom. Inderdaad de techniek van de Dacia heeft zich al bewezen maar daar zit ook direct het ‘pijnpuntje’, het is allemaal vrij oude techniek en dat voel je. Een Tipo is veel moderner en dat zal je ook direct merken (rijgedrag, comfort, rij en rolgeleiden,…). Trouwens is er nu een actie waardoor een Tipo SW zeker in je budget valt.
            Hoor trouwens ook voor 0km wagens, Fiat heeft daar genoeg van staan
            Ik zou ook voor een nieuwe gaan als ik jou was, 3 jaar garantie is altijd meer dan de (meestal) 1 jaar garantie die je krijgt op een 2ehands.
            Classic cars on demand

            www.facebook.com/CaliforniaDream.be
            www.californiadream.be

            - It's time to make your dream come true -

            Comment


            • #26
              En Killertweety, zijn we al gaan bollen ?

              Comment


              • #27
                Bedankt voor alle suggesties nogmaals!

                Neen Packard, nog niet, is dan ook maar voor einde lente/begin zomer volgend jaar dat we een nieuwe wagen willen dus zoveel haast hebben we voorlopig nog niet

                Vandaag toch al eens langsgegaan bij de Renault/Dacia dealer. Korting kunnen we vergeten zoals ik elders al had gelezen Vloermattekes ofzo zal het enige zijn dat we er 'gratis' bij krijgen :p
                De overnameprijs voor mijn oudere Alfa 147 is 500 EURO, beetje aan de magere kant maar natuurlijk wél een wagen van bijna 16 jaar oud + fiscaal genadeloos afgestraft met de nieuwe belastingen en brandstofprijzen voor wie die zou kopen.

                Hij heeft ook een soort offerte gemaakt van een Clio Break maar met alle kortingen eraf + hogere 'overnamepremie' (maar 'what's in a name, korting is korting) kwam die nog steeds een paar duizend EURO duurder uit.

                Testrijden zit er bij deze dealer (lekker dicht bij huis en heeft goeie naam) niet meteen in ... de Logan MCV is gewoon nauwelijks te vinden bij garages om een testrit mee te maken volgens de verkoper ?! Een nieuw toonzaalmodel komt over enkele weken binnen (de grille wordt blijkbaar wat vernieuwd in de nieuwe modellen) maar daarmee mogen we niet de baan op .
                Testrijden kan bij hen wél met een Sandero met dezelfde motorisatie, maar die is toch wel wat kleiner en het is natuurlijk een ander model ... . Ik weet niet of dat een goed beeld geeft eerlijk gezegd.

                De Fiat, tjah, ben beetje bang dat als ik daarin stap ik meteen verkocht ga zijn! EN het budget rijkt eigenlijk écht niet zover Misschien toch eens binnenspringen, maar aan de 12300 EURO (overname van 500 EURO afgetrokken van basisprijs) die de Dacia met alles op en aan (Anniversary II model Tce90 + reservewiel + parkeersensoren enzovoort) zou kosten gaan we toch nooit geraken vermoed ik ... . In elk geval online toch eens een offerte aangevraagd, we zullen zien

                Comment


                • #28
                  Luister eens in de salonperiode bij de dealer, mijn ouders hebben vorig jaar met het salon een nieuwe Clio Grandtour 1.2 gekocht, goedkoper dan een Logan MCV en meer opties.
                  Clio kreeg je met het salon de break voor de prijs van de 5 deurs, plus 1000 euro overname ipv 500 bij Dacia. Ze hebben in totaal 9500 Euro betaald voor de Clio (met metaalkleur,Radio\USB en cruise control) ,terwijl het 11.500 was voor de dacia waar zelf nog geen electrische ruiten op zaten.
                  2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                  2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                  2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

                  Comment


                  • #29
                    Heel goed advies Vtech, dank je wel. Op dit moment maakte de verkoper ons duidelijk dat het budget voor een Clio sowieso nooit dat van de Dacia ging halen (voor een vergelijkbare wagen) - echter als ik deze website raadpleeg (http://aanbiedingen.renault.be/clio-grandtour) dan kom ik inderdaad op een kleine 11 000 EURO uit, goedkoper dus!

                    Echter heb ik toch twee bedenkingen (geen kritiek op jouw suggestie trouwens) ...
                    - de kofferruimte van de Clio bedraagt 443 L, die van de Logan 573 L. Toch een goeie 100 L verschil, en kofferruimte vindt het vrouwtje dus héél belangrijk (terecht trouwens);
                    - het vermogen van de Clio bedraagt 75 pK, geen turbo - dat van de Dacia 90 pK mét turbo. Er is een Clio met 118 pK maar die kost pakken meer (ook al omdat hij alleen in een luxueuzere versie beschikbaar is)

                    Trouwens, toen ik aan de verkoper vroeg wat zo 'gemiddelde' kosten zijn voor een klein en groot onderhoud sprak hij van een forfait dat Dacia hanteert. Zo zou een klein onderhoud +/- 150 EURO kosten en een groot zowat het dubbele.

                    Toen ik vroeg naar de distributieriem (kostelijke affaire bij de Alfa!) vertelde hij dat die NIET vervangen moest worden aangezien de recente Tce motoren van Renault allemaal een distributieKETTING hebben ... dat spaart inderdaad wel wat geld uit op lange termijn! Volgens hem gaat zo'n ketting even lang mee als de motor (en dan ging hij er wel vanuit dat die Tce motoren een jaar of 15 meegaan ).
                    Het enige 'dure' aan het onderhoud volgens de verkoper is dat de Tce motor een 'speciaal soort olie' vraagt ... ?!

                    Kan iemand vertellen wat
                    - zo'n 'forfait' precies inhoudt (altijd zelfde prijs?)
                    - wat er zo speciaal kan zijn aan een motorolie;
                    - en vooral, of zo'n distributieKETTING effectief beter is en niet stuk gaat?

                    Alvast bedankt!
                    Last edited by ; 19/11/2016, 21:57.

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door Killertweety Bekijk Berichten

                      Kan iemand vertellen wat
                      - zo'n 'forfait' precies inhoudt (altijd zelfde prijs?)
                      - wat er zo speciaal kan zijn aan een motorolie;
                      - en vooral, of zo'n distributieKETTING effectief beter is en niet stuk gaat?

                      Alvast bedankt!
                      forfait is een vaste prijs ongeacht hoe lang ze er over doen, maar die forfait worden ook elk jaar duurder...

                      zal 0w30 olie zijn?? Is duurder dan 5w30

                      Ketting niet noodzakelijk beter, wel duurder als het fout gaat.
                      de tce90 is volgens mij een driepitter, dus die ketting zal wel wat te verduren krijgen.
                      Kwaliteit voorspellen bij ketting is moeilijk, maar een goed en stipt onderhoud is sterk aan te raden bij ketting!

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Killertweety Bekijk Berichten
                        Heel goed advies Vtech, dank je wel. Op dit moment maakte de verkoper ons duidelijk dat het budget voor een Clio sowieso nooit dat van de Dacia ging halen (voor een vergelijkbare wagen) - echter als ik deze website raadpleeg (http://aanbiedingen.renault.be/clio-grandtour) dan kom ik inderdaad op een kleine 11 000 EURO uit, goedkoper dus!

                        Echter heb ik toch twee bedenkingen (geen kritiek op jouw suggestie trouwens) ...
                        - de kofferruimte van de Clio bedraagt 443 L, die van de Logan 573 L. Toch een goeie 100 L verschil, en kofferruimte vindt het vrouwtje dus héél belangrijk (terecht trouwens);
                        - het vermogen van de Clio bedraagt 75 pK, geen turbo - dat van de Dacia 90 pK mét turbo. Er is een Clio met 118 pK maar die kost pakken meer (ook al omdat hij alleen in een luxueuzere versie beschikbaar is)


                        Alvast bedankt!
                        De prijsvergelijking ging beiden over de 1.2 16v ( geen idee hoe groot het verschil is tss de 1.2 en de 0.9, geloof dat de clio grandtour 12500 was en de MCV 11500 in 1.2 16v) , voor mijn ouders is dat genoeg, had hen nogthans ook wel de 0.9 Tce aangeraden.

                        Wij hebben hier trouwens een Megane Coupe met de 1.2 Tce 115pk ,heel tevreden over.

                        2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                        2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                        2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

                        Comment


                        • #32
                          Dat van geen korting krijgen bij dacia is eigenlijk ook niet 100% waar. Ik neem nu als voorbeeld mijn basis logan catalogusprijs 6990euro. Daar heb ik dan nog reservewiel, trekhaak en 5 jaar garantie op gekregen om zo aan 6900euro totaal te komen. Op een wagen van dit bedrag is dit eigenlijk niet slecht als korting. Die 5 jaar garantie heb ik trouwens op beide dacia's gekregen die ik bezit. De 1.2 16v is een prima motor die ruim voldoende is maar voor lange afstanden en autostrade is de TCe prettiger. Verbruik van 1.2 16v bij mij zit tussen 6.2 a 6.7 liter bij vlotte rijstijl. De TCe is in principe zuiniger maar zoals bij elke turbomotor sterk afhankelijk van uw rijstijl.

                          Comment


                          • #33
                            Dit gaan jullie dus niet geloven, maar vorige donderdag is mijn vrouw (met baby!) achteraan aangereden door een BMW. Naar voor gekatapulteerd en in de trekhaak van een andere BMW. Zij heeft een lichte whiplash, met de baby is alles prima, da's natuurlijk het belangrijkste. Ze was niet in fout natuurlijk, maar het bestek van de garage voor haar 5-jarige Nissan Pixo met 60 000 km op de teller bedraagt een 6600 EURO! Dat wordt dus hoogst waarschijnlijk een perte total

                            Bon, gelukkig hebben we de goeie ouwe Alfa nu nog. Maar dat worden dus twee nieuwe wagens aanschaffen ... . Nu hebben we al eens zitten kijken naar kleinere wagentjes voor haar bij Hyundai, Citroën, ... maar ook bij Renault natuurlijk: Twingo.
                            Maar ik kom dus uit op prijzen die HOGER zijn dan zo'n klassieke Logan (de duurste versie dan nog)! Bij die andere merken gaat natuurlijk nog korting af maar toch ... dan zit je uiteindelijk met een véél kleinere wagen, vaak een minder krachtige motor voor hetzelfde budget! Ongelooflijk toch ... .

                            Ben benieuwd wat de Dacia/Renault garagist gaat zeggen als ik hem vertel dat we mogelijk twee wagens bij hem kunnen kopen, dan moet er verdorie toch wel een goeie korting inzitten denk ik?!

                            Retro, heb haar meteen jouw post van de Logan laten lezen trouwens, bedankt voor de suggestie!

                            Trouwens, kan ik de titel van dit topic veranderen aangezien het nu over TWEE budgetwagens gaat? Of beter nieuw topic starten?

                            [EDIT] Bedrag reparatie klopte niet, is dus 6600 EURO - Km stand is iets meer dan 60 000 km.
                            Last edited by ; 26/11/2016, 20:28.

                            Comment


                            • #34
                              nee daar moet je de titel niet voor aanpassen.
                              ken zo wel een huis waar twee xc60s volvo voor de deur staanm in twee andere kleuren, nummerplaat scheelt maar 10 a 20 getallen, letters het zelfde.
                              denk desalniettemin niet dat er veel korting in zit zelfs met twee niet.
                              en idd, zelfs een stock peugeot 108 ofzo gaat je meer kosten dan een logan basis.

                              Comment


                              • #35
                                koop 1) een Logan MCV en 2) een Sandero of Logan met koffer ;-)

                                Comment


                                • #36
                                  Ander soort wagen, maar een Partner/Berlingo in stock vind je zeker voor die prijs, al deftig uitgerust.
                                  Wij zijn intussen aan onze tweede toe en heel tevreden.
                                  Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                                  Comment


                                  • #37
                                    Dus de Tipo is volledig afgeschreven voor je?
                                    Bij Fiat geven ze in het algemeen wel wat korting (zeker op stockwagens & 0km), en als je u alfa wilt inruilen zullen ze sneller nog een extra effort doen
                                    Wat voor jou, buiten de Tipo familie nog wel in aanmerking zou komen:

                                    -Lancia Ylipson (einde model, voor minder dan 10k heb je een stockwagen met wat opties)
                                    -500L (zeer ruim en met de juiste kleur nog wel een leuke retrowagen, veel mooier dan een Qubo en superruim! Denk 13-14k voor een stockwagen),
                                    -een Qubo (als je daar in gezien wilt worden uiteraard )
                                    Classic cars on demand

                                    www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                    www.californiadream.be

                                    - It's time to make your dream come true -

                                    Comment


                                    • #38
                                      dubbel
                                      Last edited by CaliforniaDream; 02/12/2016, 12:29.
                                      Classic cars on demand

                                      www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                      www.californiadream.be

                                      - It's time to make your dream come true -

                                      Comment


                                      • #39
                                        Forum slaagt beetje vast?
                                        Classic cars on demand

                                        www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                        www.californiadream.be

                                        - It's time to make your dream come true -

                                        Comment


                                        • #40
                                          Hoi Thibaut

                                          Neen, de Tipo is nog niet afgeschreven ... . Zeker nu er in december heel gunstige condities zijn. Hij blijft natuurlijk wel wat duurder dan de Dacia MCV, maar niet veel meer ... erg verleidelijk dus!

                                          Heb echter net even een simulatie gemaakt van enkele modellen wat betreft belasting en daar zit de Dacia TCe 90 met zijn minimotortje van 0,9 l wel héél gunstig ... .

                                          TCe 90 Dacia
                                          De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 106,26 EUR
                                          De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 80,18 EUR
                                          4,9 l/100 km – 109 g CO2

                                          1.4 75 pK Dacia
                                          De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 234,45 EUR
                                          De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 202 EUR
                                          5,8 l/100 km – 130 CO2

                                          1.4 95 pK Fiat Tipo
                                          De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 297,23 EUR
                                          De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 203,39 EUR
                                          5,7 l/100 km – 132 g CO2

                                          Dus de TCe scheelt op pakweg 10 jaar toch een smak belatingsgeld in zijn voordeel! Ook verbruikt hij minder, maar dat hangt natuurlijk ook af van de rijstijl ... .

                                          Deze week een proefrit maken met een Sandero TCe 90 (de MCV hebben ze niet om te preofritten en de Sandero zou gelijkaardig zijn betreffende rijervaring volgens de garagist) ... Ben benieuwd.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X