Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke budget stationwagen: Fiat tipo SW (95 pK) of Dacia Logan MCV Tce 90 (90 pK)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Hoi Thibaut

    Neen, de Tipo is nog niet afgeschreven ... . Zeker nu er in december heel gunstige condities zijn. Hij blijft natuurlijk wel wat duurder dan de Dacia MCV, maar niet veel meer ... erg verleidelijk dus!

    Heb echter net even een simulatie gemaakt van enkele modellen wat betreft belasting en daar zit de Dacia TCe 90 met zijn minimotortje van 0,9 l wel héél gunstig ... .

    TCe 90 Dacia
    De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 106,26 EUR
    De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 80,18 EUR
    4,9 l/100 km – 109 g CO2

    1.4 75 pK Dacia
    De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 234,45 EUR
    De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 202 EUR
    5,8 l/100 km – 130 CO2

    1.4 95 pK Fiat Tipo
    De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 297,23 EUR
    De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 203,39 EUR
    5,7 l/100 km – 132 g CO2

    Dus de TCe scheelt op pakweg 10 jaar toch een smak belatingsgeld in zijn voordeel! Ook verbruikt hij minder, maar dat hangt natuurlijk ook af van de rijstijl ... .

    Deze week een proefrit maken met een Sandero TCe 90 (de MCV hebben ze niet om te preofritten en de Sandero zou gelijkaardig zijn betreffende rijervaring volgens de garagist) ... Ben benieuwd.

    Comment


    • #42
      Idd forum flipt

      Comment


      • #43
        Miskijk je niet op die verbruikscijfers, dat is wat in een lab onder gecontroleerde omstandigheden is behaald... theorie en praktijk kunnen soms ver uit elkaar liggen.

        PS: ik weet niet wat een Dacia echt verbruikt noch een Fiat.
        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

        Comment


        • #44
          Het is wel een aanwijzing om te zien welke meer of minder verbruikt.
          De MCV zal nog iets comfortabeler rijden denk ik, wellicht is die wielbasis groter.

          Comment


          • #45
            Het is wel een aanwijzing om te zien welke meer of minder verbruikt.
            De MCV zal nog iets comfortabeler rijden denk ik, wellicht is die wielbasis groter.

            Comment


            • #46
              Het is wel een aanwijzing om te zien welke meer of minder verbruikt.
              De MCV zal nog iets comfortabeler rijden denk ik, wellicht is die wielbasis groter.

              Comment


              • #47
                Het is wel een aanwijzing om te zien welke meer of minder verbruikt.
                De MCV zal nog iets comfortabeler rijden denk ik, wellicht is die wielbasis groter.

                Comment


                • #48
                  Heb precies n'een echo als ik iets zeg hier

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                    Heb precies n'een echo als ik iets zeg hier
                    Maar alleen als je iets schrijft dat er toe doet, anders niet

                    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                    Comment


                    • #50
                      Ja, blijkbaar wel

                      Comment


                      • #51
                        Als ik u was je niet blindstaren naar de prijs tot de centiem. RijComfort is ook iets waard

                        Comment


                        • #52
                          nu je 2 auto's nodig hebt, kan je een Dacia en een Fiat voor je deur hebben...

                          hopelijk gaat 't goed met 't vrouwke, whiplash kan lang nazinderen...
                          mijn autootjes:

                          Volvo V60 D3 R-Design 2021
                          Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                          Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                          Comment


                          • #53
                            Ok de kogel is sinds vorige week door de Kerk.

                            Eerst een testrit gedaan met de Tipo. Héél mooie wagen, waw! Ook binnenin een erg mooie afwerking. Rijd prima. We hadden de 'gewone' 95 pK. Voldoende kracht en koppel (of hoe heet dat), maar niks bijzonder natuurlijk. Voor 13 000 EURO was hij de onze (met de standaardopties, parkeersensoren en nog wat foefels) - inbegrip van overnemen van de oudere Alfa 147 natuurlijk.
                            Maar dan zaten we natuurlijk nog met de wagen voor mijn vrouw. De kleine Fiatjes zijn leuke wagentjes maar ook niet meer van dat. En ... KLEIN

                            Goed, op naar de Renault/Dacia garage. Daar een proefrit met een Sandero gemaakt en de Logan en Logan MCV van binnen en van buiten grondig bestudeerd - het was de 'fase II' (verkrijgbaar vanaf 2017) die blijkbaar wat kleine gedaanteverwisisselingentjes had ondergaan.
                            Plaatsgenomen achter het stuur van de MCV. En ik moet zeggen, die wagen valt ECHT wel goed mee wat betreft afwerking! Mijn vrouw vond hem ronduit mooi. Beetje chroom in het dashboard, alles netjes en makkelijk te bereiken, armsteuntje, enorm veel opbergruimte/-vakjes.En nogmaals, echt geen vierkante bak op wielen. Gewoon, een mooie praktische wagen. Voorzijde is met de nieuwe grille ook wel knap. De kont vind ik dan weer hoekig en doet denken aan de oude Oost-Europese wagens van weleer. Da's dan jammer voor diegene die achter ons rijdt denk ik dan maar

                            De Logan en Logan MCV zijn gewoon twee kopieën. EXACT (maar dan ook EXACT) hetzelfde, alleen de kont is anders Het waren overigens de 'topmodellen', de Laureates. De Aniversary II maken ze niet meer in deze fase II.

                            De rit met de Sandero (identiek onderstel, identieke motor TCe 90, dezelfde zetels etc.) was eigenlijk opvallend goed te noemen. Ik voelde waarempel iets meer kracht dan op de Fiat. De turbo doet z'n werk. Heeft start-stop systeem. Rijdt zacht en vlot. Optrekken kan wel degelijk, maar 't is natuurlijk geen sportwagen. Viel ook op dat de wagen eigenlijk best stil is. We hebben er natuurlijk niet mee op de autostrade gereden maar goed, dat doen we toch maar enkele keren per jaar ... .

                            Aangedrongen op wat korting omdat we de Logan én Logan MCV zouden kopen. Beide Laureates TCe 90, met extra's zoals parkeersensoren, volwaardig reservewiel, ... . Geen navigatiesysteem. Google Maps is gewoon één van de beste GPS'en die er zijn, en gratis

                            En waarempel, toch wel een beetje korting gekregen zeker! 200 EURO haha, maar goed Oh ja en vloermatjes!

                            Totaalprijs voor de TWEE wagens, met inbegrip korting én overname Alfa kwam op geen 22 000 EURO. En dan heb je dus twee gloednieuwe wagens die prima zijn uitgerust naar onze normen.

                            Dus tajh, het zijn de Logan's geworden Leverdatum half april

                            Bedankt voor alle hulp iedereen!

                            Comment


                            • #54
                              Ok de kogel is sinds vorige week door de Kerk.

                              Eerst een testrit gedaan met de Tipo. Héél mooie wagen, waw! Ook binnenin een erg mooie afwerking. Rijd prima. We hadden de 'gewone' 95 pK. Voldoende kracht en koppel (of hoe heet dat), maar niks bijzonder natuurlijk. Voor 13 000 EURO was hij de onze (met de standaardopties, parkeersensoren en nog wat foefels) - inbegrip van overnemen van de oudere Alfa 147 natuurlijk.
                              Maar dan zaten we natuurlijk nog met de wagen voor mijn vrouw. De kleine Fiatjes zijn leuke wagentjes maar ook niet meer van dat. En ... KLEIN

                              Goed, op naar de Renault/Dacia garage. Daar een proefrit met een Sandero gemaakt en de Logan en Logan MCV van binnen en van buiten grondig bestudeerd - het was de 'fase II' (verkrijgbaar vanaf 2017) die blijkbaar wat kleine gedaanteverwisisselingentjes had ondergaan.
                              Plaatsgenomen achter het stuur van de MCV. En ik moet zeggen, die wagen valt ECHT wel goed mee wat betreft afwerking! Mijn vrouw vond hem ronduit mooi. Beetje chroom in het dashboard, alles netjes en makkelijk te bereiken, armsteuntje, enorm veel opbergruimte/-vakjes.En nogmaals, echt geen vierkante bak op wielen. Gewoon, een mooie praktische wagen. Voorzijde is met de nieuwe grille ook wel knap. De kont vind ik dan weer hoekig en doet denken aan de oude Oost-Europese wagens van weleer. Da's dan jammer voor diegene die achter ons rijdt denk ik dan maar

                              De Logan en Logan MCV zijn gewoon twee kopieën. EXACT (maar dan ook EXACT) hetzelfde, alleen de kont is anders Het waren overigens de 'topmodellen', de Laureates. De Aniversary II maken ze niet meer in deze fase II.

                              De rit met de Sandero (identiek onderstel, identieke motor TCe 90, dezelfde zetels etc.) was eigenlijk opvallend goed te noemen. Ik voelde waarempel iets meer kracht dan op de Fiat. De turbo doet z'n werk. Heeft start-stop systeem. Rijdt zacht en vlot. Optrekken kan wel degelijk, maar 't is natuurlijk geen sportwagen. Viel ook op dat de wagen eigenlijk best stil is. We hebben er natuurlijk niet mee op de autostrade gereden maar goed, dat doen we toch maar enkele keren per jaar ... .

                              Aangedrongen op wat korting omdat we de Logan én Logan MCV zouden kopen. Beide Laureates TCe 90, met extra's zoals parkeersensoren, volwaardig reservewiel, ... . Geen navigatiesysteem. Google Maps is gewoon één van de beste GPS'en die er zijn, en gratis

                              En waarempel, toch wel een beetje korting gekregen zeker! 200 EURO haha, maar goed Oh ja en vloermatjes!

                              Totaalprijs voor de TWEE wagens, met inbegrip korting én overname Alfa kwam op geen 22 000 EURO. En dan heb je dus twee gloednieuwe wagens die prima zijn uitgerust naar onze normen.

                              Dus tajh, het zijn de Logan's geworden Leverdatum half april

                              Bedankt voor alle hulp iedereen!

                              Comment


                              • #55
                                proficiat!

                                die TCe 90 motor vind ik persoonlijk een dikke troef. fiscaal bijzonder interessant en toch nog voldoende krachtig, om vlot mee te komen in het dagelijkse verkeer (zelf mogen vaststellen na een rit in een clio). heb een tijdje geleden ook een toerke mogen doen met een cactus C4 met 1.2 motor van 82pk en dat ging voor gene meter.

                                Comment


                                • #56
                                  Proficiat!

                                  Het verschil in soepelheid die je voelt is ongetwijfeld het koppel dat vroeger bereikbaar is bij een turboblok!

                                  Veel plezier ermee, stel ze gerust voor als je wil!
                                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                  '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                  Comment


                                  • #57
                                    goeie keuze, die kleine turbo's zijn in feite fenomenaal

                                    Comment


                                    • #58
                                      Proficiat, veel plezier met beide wagens!
                                      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                                      Comment


                                      • #59
                                        Dank jullie wel allemaal!

                                        Ik zal zeker een reviewtje schrijven als we de wagens hebben

                                        Comment


                                        • #60
                                          Dank jullie wel allemaal!

                                          Ik zal zeker een reviewtje schrijven als we de wagens hebben

                                          Comment

                                          Working...
                                          X