Doe dit maar weg
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
CNG
Collapse
X
-
Spitsmuis zal u er alles over vertellen.
Ik heb nog niet veel negatiefs over de TGI wagens van VAG gehoord.
Grootste nadeel is imho de beperkte actieradius op cng (kleine tank).
Skoda heeft i.t.t. VW/audi volgens mij ook geen composiet tank maar een van staal, die meer weegt.
-
heb begin van 't jaar een testrit gedaan met een V70CNG(nog de 211pk versie: geen verschil tussen benzine en cng ivm pk's, verbruik kwam uit op een kleine 6kg, gaf een actieradius van 330km(20kg tank volgens verkoper)mijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI) voor mijn vrouwke en Audi A4
voor de dochter
Comment
-
ik zag cng en dan denk ik aan een e
zie die taxibeige allemaal 500k
is de derde gen e klasse cng op rij
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JoBe1960 Bekijk BerichtenSpitsmuis???
Actieradius is idd kleiner dan voor benzine/diesel, maar had destijds met mijn ringtank LPG ook maar 300-350km en nooit een probleem gevonden. En zoals ik al schreef: tankstation ligt op mijn dagelijkse woon-werkverkeer dus geen enkel probleem.
Sorry bobo, enkel de A-klasse zou in aanmerking komen, moesten ze met CNG beschikbaar zijn
Philken, ik had een mooie gevonden in NL. Via mail vorige week de netto prijs voor export gevraagd en mocht hem hebben voor 21750, oppikken en wegwezen (geen beurt & geen garantie).
Toen ik 2 dagen later belde voor concrete afspraak (zaterdag) bleek het ineens een prijs voor handelaar te zijn, dat er toch wat papierwerk nodig was voor export en bovendien was er helaas al "een optie genomen". Dinsdag zou hij opgehaald worden ...
We zijn nu terug zaterdag, en staat nog steeds te koop, ook op zijn site.
't Is duidelijk dat ie er geen zin in had om hem aan mij te verkopen ...mijn autootjes:
voor de dochter
Comment
-
mijn autootjes:
voor de dochter
Comment
-
-
Nog altijd heel tevreden over de Golf TGI. Gemiddeld verbruik 4.7 kg/100 km. Rijbereik is erg afhankelijk van de temperatuur/tankstation/gaskwaliteit. Minimaal 230 km deze zomer (30°/13.2 kg L gas bij Dats24) , gisteren bij 2° volgetankt bij Total Hoboken (16.8 kg H+ gas goed voor naar schatting 400 km). Motor is veel stiller dan een vergelijkbare 1.6 tdi bij vergelijkbare prestaties en +/ - 1kg(of liter)/100 km zuiniger. In Belgie is hij inderdaad duur (+/- 1500 euro duurder dan een 1.6 tdi 110 pk). In het buitenland komt de prijs overeen met een 1.6 tdi. Foto's heb ik niet . Google effe op Golf TGI Variant en je hebt direct resultaat. Ziet er overigens uit als elke andere Golf.
Comment
-
Mijn vrouw rijdt sinds mei met een Audi A3 g-tron. Momenteel heeft ze bijna 10.000 km op de teller en voorlopig geen enkel negatief punt aan de auto. De wagen rijdt zeer zuinig. Met een vlotte rijstijl komt ze aan ongeveer 4,5 kg/100 km gemiddeld. Dit op een traject met veel optrekken en remmen, file... Op langere afstanden heeft de wagen genoeg met 3,6 kg/100 km.
Als ik dan toch één minpunt moet aanhalen is het het rijbereik. Meestal rond de 280 à 300 km. Maar aangezien je toch nog een benzinetank aan boord hebt, en er meestal relatief korte afstanden mee worden gedaan, is ook dit geen struikelblok.
De omschakeling tussen benzine en CNG of omgekeerd voel je niet. Je merkt het enkel aan het lichtje in het instrumentenpaneel. Enkel heb ik de indruk dat de auto iets prettiger klinkt als hij op benzine rijdt maar sowieso rijdt hij zeer stil.2014 Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Line
2016 Audi A3 G-tron
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JoBe1960 Bekijk BerichtenDank voor het cijfermateriaal spitsmuis. Ik ga er van uit dat die voor een A3 Sportback gunstiger zullen uitvallen gezien zelfde motor maar 500kg lichter ...
Comment
Comment