Mededeling

Collapse
No announcement yet.

CNG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Last edited by ; 21/01/2017, 13:28.

    Comment


    • #22
      mijn opmerking bij het ganse verhaal : wat is zo'n aardgasauto nog waard als je die na pakweg 3 jaar gaat wegdoen... Is er ueberhaupt een kat in geinteresseerd ? Ondanks de dieselhorrorverhalen kopen nog altijd véél meer Belgen een Diesel dan een CNG auto denk ik... en dan kan je misschien wel eens helemaal bedrogen uitkomen als je puur de cijfertjes naast elkaar gaat leggen qua "rijkost" ?

      Comment


      • #23
        Pff wat is eender welke auto nog waard na 3 jaar.. de gebruikskost (brandstof, belasting, onderhoud) is imho een minstens even belangrijke parameter, zeker als je zoals de meeste normale mensen een auto koopt om er minstens 5 jaar mee te doen.
        Daarenboven, diesel ligt momenteel al niet goed meer in de markt, kan mij moeilijk voorstellen dat CNG het nog slechter zou doen, aangezien daar in de toekomst toch meer op zal ingezet worden dan op diesel.
        Imho maken CNG rijders een heel verstandige keuze.

        Comment


        • #24
          Ik zou héél graag binnen een paar jaar een auto op CNG kopen.

          Wat me wel stoort is die beperkte actieradius. 230km in de zomer is echt niet zo veel.

          Comment


          • #25
            vlak aan de job is een station met hoogcalorisch gas, maakt het wat makkelijker

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
              Ik zou héél graag binnen een paar jaar een auto op CNG kopen.

              Wat me wel stoort is die beperkte actieradius. 230km in de zomer is echt niet zo veel.
              Ik snap het probleem niet? Je kunt toch gewoon doorrijden op benzine als je eens verder door moet en de tijd niet zou hebben om een keertje extra te stoppen voor CNG bij te tanken.

              Comment


              • #27
                Die actieradius van 230 km met L gas in de zomer is inderdaad het grootste minpunt. Ik rijd daarom soms speciaal een paar km om om H+ gas te kunnen tanken. Heel Vlaanderen schakelt trouwens de eerstkomende jaren over op H gas en volgend jaar opent er ook nog een H+ station op de Noorderlaan.

                Comment


                • #28
                  Last edited by ; 21/01/2017, 13:28.

                  Comment


                  • #29
                    Last edited by ; 21/01/2017, 13:28.

                    Comment


                    • #30
                      Last edited by ; 21/01/2017, 13:28.

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door JoBe1960 Bekijk Berichten


                        Klopt bobo: ik passeer ook elke werkdag bij de DATS 24 aan de Vosseschijnstraat in A'pen.
                        dacht dat die laag was (kan mis zijn), die in kallo is hoog

                        Comment


                        • #32
                          tot nu toe is alles in apen laag, ook bij onze stoven, die gaan allemaal aangepast of gecontroleerd moeten worden

                          Comment


                          • #33
                            Last edited by ; 21/01/2017, 13:28.

                            Comment


                            • #34
                              de nl bel is leeg, gaat erg snel veranderen, maar ik zie nog geen dubbel stelsel om hoog kalorisch in apen aan te voeren of ze hebben het al stilzwijgend gedaan en er zijn geen accidenten met mensen hun branders gebeurd

                              Comment


                              • #35




                                Kaai 526/528 Antwerpen haven

                                Total Hoboken en Kallo zijn ook hoog want eveneens afgeleid LNG .

                                Indien je van plan bent om een nieuwe te kopen dan wacht je best even tot het autosalon in januari. De aardgasfederatie geeft dan meestal een aardgaspremie bij aankoop van een cng wagen. In 2015 en 2016 1000 euro . Toen ik de mijne in januari 2014 bestelde zelfs 2000 euro.

                                Meer info over cng vind je op www.aardgasrijder.be


                                Last edited by ; 14/11/2016, 20:53.

                                Comment


                                • #36
                                  Last edited by ; 21/01/2017, 13:28.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Een goede tweedehands is uiteraard altijd de voordeligste keuze. Ik deed indertijd door de combinatie 'zelf importeren met 5.000 euro voordeel' en aardgaspremie 2.000 euro een goede zaak. Ik had voor +/- 23.000 euro een goed uitgeruste TGI. Tweedehands waren ze toen overigens nauwelijks te vinden.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Klopt dat alles naar highcal gas zal overgeschakeld worden maar dat zal nog even duren. Momenteel was er proefproject in houthalen. Ze komen zo naar boven richting Antwerpen (hoe onlogisch dat ook is). Ik kan het weten want zit op een sourcingdesk bij een energiemaatschappij.

                                      Comment


                                      • #39
                                        wel vrij logisch toch, wij noord-apenaars werden door nl beleverd, en dat was laagcalorisch
                                        de rest door zeebrugge zeker

                                        Comment


                                        • #40

                                          Comment

                                          Working...
                                          X