Mededeling
Collapse
No announcement yet.
CNG
Collapse
X
-
mijn opmerking bij het ganse verhaal : wat is zo'n aardgasauto nog waard als je die na pakweg 3 jaar gaat wegdoen... Is er ueberhaupt een kat in geinteresseerd ? Ondanks de dieselhorrorverhalen kopen nog altijd véél meer Belgen een Diesel dan een CNG auto denk ik... en dan kan je misschien wel eens helemaal bedrogen uitkomen als je puur de cijfertjes naast elkaar gaat leggen qua "rijkost" ?
Comment
-
Pff wat is eender welke auto nog waard na 3 jaar.. de gebruikskost (brandstof, belasting, onderhoud) is imho een minstens even belangrijke parameter, zeker als je zoals de meeste normale mensen een auto koopt om er minstens 5 jaar mee te doen.
Daarenboven, diesel ligt momenteel al niet goed meer in de markt, kan mij moeilijk voorstellen dat CNG het nog slechter zou doen, aangezien daar in de toekomst toch meer op zal ingezet worden dan op diesel.
Imho maken CNG rijders een heel verstandige keuze.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenIk zou héél graag binnen een paar jaar een auto op CNG kopen.
Wat me wel stoort is die beperkte actieradius. 230km in de zomer is echt niet zo veel.
Comment
-
Die actieradius van 230 km met L gas in de zomer is inderdaad het grootste minpunt. Ik rijd daarom soms speciaal een paar km om om H+ gas te kunnen tanken. Heel Vlaanderen schakelt trouwens de eerstkomende jaren over op H gas en volgend jaar opent er ook nog een H+ station op de Noorderlaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JoBe1960 Bekijk Berichten
Klopt bobo: ik passeer ook elke werkdag bij de DATS 24 aan de Vosseschijnstraat in A'pen.
Comment
-
Kaai 526/528 Antwerpen haven
Total Hoboken en Kallo zijn ook hoog want eveneens afgeleid LNG .
Indien je van plan bent om een nieuwe te kopen dan wacht je best even tot het autosalon in januari. De aardgasfederatie geeft dan meestal een aardgaspremie bij aankoop van een cng wagen. In 2015 en 2016 1000 euro . Toen ik de mijne in januari 2014 bestelde zelfs 2000 euro.
Meer info over cng vind je op www.aardgasrijder.be
Comment
-
Een goede tweedehands is uiteraard altijd de voordeligste keuze. Ik deed indertijd door de combinatie 'zelf importeren met 5.000 euro voordeel' en aardgaspremie 2.000 euro een goede zaak. Ik had voor +/- 23.000 euro een goed uitgeruste TGI. Tweedehands waren ze toen overigens nauwelijks te vinden.
Comment
Comment