Mededeling

Collapse
No announcement yet.

jonge wagens, hoge km stand

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• jonge wagens, hoge km stand

Ik ben niet meteen van plan om een nieuwe wagen te kopen (lees: mijn vrouw lynched mij), maar soms betrap ik er mij om dat ik er wel geregeld aan denk

Mijn vraag leek mij best gepast in dit forum onderdeel.

Ik blijf geregeld plakken online bij jonge Fiat 500s...
    Er is een groot aanbod van deze wagens, veel wordt er aangegeven dat ze van dit jaar zijn. Echter zitten er veel exemplaren tussen die tegen de 20k km's zitten.

Voorbeeldje: http://www.kapaza.be/nl/fiat/fiat-50...-111985505.htm

Ik vraag me ergens af hoe deze wagens aan soort gelijkaardige kilometerstand gekomen zijn?

Zijn dit ex huurwagens of dergelijke?
    Dex.be en mycar.be bieden eveneens wagens aan. Kilometer stand staat online op 0 genoteerd, maar het zou mij niet verbazen moest dit ter plaatse eveneens een veel hogere km stand zichtbaar zijn.

De wagens zijn hierdoor uiteraard niet slecht, maar ik vraag mij af of er iemand meer weet van de historiek die bij deze wagens hoort.

Ga hem bekijken en vraag inzage in de boorddocumenten dan zijn al je vragen beantwoord.

Comment

20k/jaar is toch ni veel he

Comment

Dex koopt overstocks op. Km-stand = 0 of bijna 0 is dus goed mogelijk.
        En 20k op een jaar valt idd nog goed mee.
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Ik heb 80k op 3 jaar gedaan met ne naft, sommige rijden nog vele meer (maar dan wel met diesel meestal).

Comment

500tjes komen veel van portugal en spanje als ex huurwagen.
            Goedkoop inkopen meestal paar krassen herspuiten en verkopen.

En 20k per jaar is doenbaar toch? In DE staat er meestal veel meer op.
            Polo 6n 1.4

Comment

20k is inderdaad niets op een jaar.

Belangrijker is eigenlijk hoe die 20k eruit gezien hebben: was dat als huurwagen (veel wisselende chauffeurs, meer slijtage), of was dit werknemer die die dit een jaar lang mocht gebruiken en dan de vraag of er veel korte of lange ritjes mee zijn gebeurd.

Comment

Maak uzelf geen blaaskes wijs. Auto's van een jaar oud zijn meestal ex-huurauto's.
                Leaseauto's gaan pas weg na 4-5 jaar, zeker als ze maar 20k per jaar bollen. Enkel als je meer van 40k per jaar doet kan die auto na 3 jaar vervangen worden.

Nu, niet elke huurauto wordt kapot gereden hé. De gemiddelde huurder van een auto in Spanje is >60j, en echt koud worden die motoren nooit.
                Als de prijs OK is, en de auto ziet er goed uit, dan zou ik dat ook durven kopen.

Comment

Mijn vorige wagen weet ik nog, kwam uit DE, was 4 jaar met 145.000km. Nooit spijt van gehad en 10 jaar mee rond gereden

Comment

20d km is voor mij nog altijd een nieuwe wagen. Ik doe easy meer dan 40d km op jaarbasis .

Comment

hier; fiat 500 van 2009 met kwart miljoen kilometers en volgens de keuring in prima staat.
                      verhuurbedrijven doen hun autos normaal gezien ook niet weg na een jaar trouwens, maar wel al eerder dan leasewagen, maar er kunnen uitzonderingen zijn, zoals altijd

De gemiddelde Fiat 500 komt niet verder dan het winkelcentrum of het schoolplein. Die van Amsterdammer Bart de Wit houdt er echter een heel ander leven op na...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                        hier; fiat 500 van 2009 met kwart miljoen kilometers en volgens de keuring in prima staat.
                        verhuurbedrijven doen hun autos normaal gezien ook niet weg na een jaar trouwens, maar wel al eerder dan leasewagen, maar er kunnen uitzonderingen zijn, zoals altijd
                        https://www.youtube.com/watch?v=e2ZQ9fjJS5c
                        Niet perse, veel merken doen buy-back's na ongeveer 6 maand bij een Hertz of Rent-a-car
                        Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                        www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Veel merken die hun auto's niet kwijt geraken bieden ze aan verhuurbedrijven aan voor een zotte prijs met een gegarandeerde terugname na 6-12 maanden. Dat zijn de auto's die je vindt in nearly new etc.
                          En dan heb je nog de personeelsauto's. Mercedes is er voor gekend om hun personeel voor gekke prijzen auto's aan te bieden. Zo gek, dat die mensen ze zonder verlies of zelfs met een kleine winst na 6 maand kunnen verkopen aan handelaars of aan garages die ze als Jahreswagen op de markt brengen.
                          10-20 jaar geleden reden de arbeiders in de mercedesfabrieken makkelijk met e-klasses.

Comment

In 2010 heb ik een wagen uit 2008 gekocht met 180.000 km. Momenteel staan er 280.000 km op zonder al te veel problemen.

In 2014 eentje van 2010 met 230.000 km gekocht. Momenteel ook 280.000 km zonder problemen.

Kostten belachlijk weinig omdat bijna niemand dat wil. Ik weet wel beter...
                            Je moet natuurlijk uitkijken wat je koopt en wie ermee gereden heeft

Comment

Ferm ja, en om welke wagens gaat het? Was er wel al veel aan vervangen, want aan die standen moet er stilaan heel wat vervangen worden zowiezo.

Bij de aankoop van een wagen met hoge kilometerstand zit je wel de eerste 50 000 km met de onzekerheid of die goedkope aankoop, ook een verstandige aankoop is gebleken. Waarmee ik wil zeggen: je moet eerst door een onzekere periode alvorens je weet of je verstandig hebt gedaan. Bij een aankoop van een wagen met weinig kilometers heb je (doorgaans!) die zorg niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bartelski Bekijk Berichten
                                In 2010 heb ik een wagen uit 2008 gekocht met 180.000 km. Momenteel staan er 280.000 km op zonder al te veel problemen.

In 2014 eentje van 2010 met 230.000 km gekocht. Momenteel ook 280.000 km zonder problemen.

Kostten belachlijk weinig omdat bijna niemand dat wil. Ik weet wel beter...
                                Je moet natuurlijk uitkijken wat je koopt en wie ermee gereden heeft
                                Zou ik ook durven doen als je een goede onderhoudshistoriek hebt.
                                Een nieuwe koppeling zit er dan soms al in, en de distributieriem is een aandachtspunt.

Comment

Mijne komt normaal half maart 2018 te koop. Net over halfweg dus.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                                    Mijne komt normaal half maart 2018 te koop. Net over halfweg dus.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                    Hoe veel kms staan er nu op?

Comment

Working...
                                    X