Iets meer dan een jaar geleden heb ik mij een nieuwe Volkswagen Passat 2.0 TDI 150 pk aangekocht. Al vanaf de tweede week heb ik eigenlijk al last van software problemen en bepaalde storingen. De wagen heeft al non-stop in de garage gestaan. Plus als veelrijder verbruik ik 7,8 liter diesel op 100 wat fors meer is dan het opgelegde verbruik en ik heb een normale rijstijl. Het is allemaal onder garantie maar ik voel me toch wat bedrogen in het merk. Na een miserabele Sharan helaas weer een VW gekocht maar goed ik heb mn leske geleerd. Met het autosalon die er volgend jaar aankomt denk ik eraan om een Mazda 6 te kopen. Ik ben naar de verdeler geweest die wil de wagen overnemen er een aardig bedrag voor geven, niet wat ik verwacht maar hij zegt dat ik een slechte wagen heb. Verkoop ik de wagen nu al en leg ik wat op voor de Mazda 6 of wacht ik wat af? Het kriebelt natuurlijk wel.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Auto nu al verkopen of niet?
Collapse
X
-
Ik heb op het punt gestaan om 3 weken geleden een Passat te kopen, om de reden die jij nu hebt heb ik hem laten staan.
Die dingen hebben geschift veel problemen met hun elektronica. Op mijn zoektocht eentje tegenkomen die 6 maand (!!!) Bij de dealer heeft gestaan om het op te lossen.
Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk
-
Ik weet het zelf niet meer. Met onze Sharan ook allerhande problemen gehad met de software, de motor. In ons geval was een WeCare contract een serieuze meerwaarde want de kostprijs was enorm. Uiteindelijk nog een mooie overname gekregen en weer een VW gekocht. Maar het is mijn laatste. Al heb ik verschoten van de prijzen van de Mazda 6. Verre van een goedkope wagen. Met dezelfde opties kost de Mazda 6 uitvoering moet ik zeggen me niet veel minder dan de Passat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tom1972 Bekijk BerichtenIets meer dan een jaar geleden heb ik mij een nieuwe Volkswagen Passat 2.0 TDI 150 pk aangekocht. Al vanaf de tweede week heb ik eigenlijk al last van software problemen en bepaalde storingen. De wagen heeft al non-stop in de garage gestaan. Plus als veelrijder verbruik ik 7,8 liter diesel op 100 wat fors meer is dan het opgelegde verbruik en ik heb een normale rijstijl. Het is allemaal onder garantie maar ik voel me toch wat bedrogen in het merk. Na een miserabele Sharan helaas weer een VW gekocht maar goed ik heb mn leske geleerd. Met het autosalon die er volgend jaar aankomt denk ik eraan om een Mazda 6 te kopen. Ik ben naar de verdeler geweest die wil de wagen overnemen er een aardig bedrag voor geven, niet wat ik verwacht maar hij zegt dat ik een slechte wagen heb. Verkoop ik de wagen nu al en leg ik wat op voor de Mazda 6 of wacht ik wat af? Het kriebelt natuurlijk wel.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
De verdeler van Mazda is eerlijk geweest. 't Is een recente wagen maar een probleemwagen. Niet dat het gaat om een torenhoge opleg, maar ben ook geweest bij Ford en daar zeggen ze eigenlijk net hetzelfde. Ik heb ook gedacht aan een Skoda maar 't is toch ook een wagen van dezelfde groep. De korting bij Ford (Mondeo) is iets groter maar de Mazda 6 heeft een sportiever uiterlijk vind ik.
Comment
-
Persoonlijk zou ik hem nu wegdoen, voor je er nog meer miserie mee hebt, en de waarde verder daalt. Mijn gemoedsrust zou mij het verlies waard zijn.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Na bijna zes jaar was onze Sharan rijp voor het autokerkhof. Softwareproblemen, motor problemen, interieur die altijd maar achteruit ging terwijl ik de wagen toch zeker maandelijks grondig reinig. Een goede overname en korting heeft ons uiteindelijk doen besluiten om bij het merk te blijven. Ik wil gewoon een aangename wagen zonder problemen.
Comment
-
En hoeveel kost dat en is dat te winnen? Wij hebben een schoon bedrag opzij staan maar we huren al 4 jaar een appartement in Leuven voor onze tweelingsdochters ze doen het heel goed en willen na hun laatste jaar dit jaar nog iets verder studeren elke maand kost dat ons toch ook meer dan 1200 euro. Zou me niet blauw willen betalen aan rechtszaken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tom1972 Bekijk BerichtenEn hoeveel kost dat en is dat te winnen? Wij hebben een schoon bedrag opzij staan maar we huren al 4 jaar een appartement in Leuven voor onze tweelingsdochters ze doen het heel goed en willen na hun laatste jaar dit jaar nog iets verder studeren elke maand kost dat ons toch ook meer dan 1200 euro. Zou me niet blauw willen betalen aan rechtszaken.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenDenk dat je niet veel kans maakt. Ieder merk heeft eigen advocaten in dienst, als particulier is dat een zware kost. Als je een bedrijf hebt met advocaten in dienst, dan is het te overwegen. Dan spreek je nog niet over de kopzorgen dat dit met zich meebrengt.
En terwijl dat jaren aansleept, zit je er mee in je achterhoofd, brengt onherroepelijk stress met zich mee.
verkoop die wagen gewoon, en neem iets anders, en geniet van autorijden.
Wat ik niet snap in sommige commentaren, is dat sommigen onder hen zoveel miserie hebben gehad en toch nog voor hetzelfde merk gaan nadien. te gek voor woorden.
Comment
-
Zou het niet liggen aan je dealer die de problemen niet kan oplossen ?
Met de lijst van de reeds uitgevoerde werken bij een andere gaan vragen of zij soms een betere oplossing weten, dat zou ik even doen alvorens een bijna nieuwe wagen weg te doen
Comment
-
Tja waarom wij een nieuwe hebben gekocht van hetzelfde merk.. we kregen een hele schone korting, schone overname en zo heb ik mij weer laten overhalen om een nieuwe auto te kopen van hetzelfde merk. Vroeger reden wij met Mazda en Toyota nooit miserie mee gehad 't is pas met de laatste twee wagens dat het heel slecht is beginnen gaan. Maar ja je wil altijd hoger eindigen en rond mijn 50 was het plan om een Audi A6 te kopen. Zonder het dure onderhoudscontract zouden we enorm veel moeten betalen voor de herstellingswerken en vervangen van onderdelen. Oa al wisselstukken van 1000 euro moeten vervangen zonder werkuren dat zijn toch al serieuze facturen voor een wagen die nog geen 3 jaar oud was. Maar ja ge kent dat hé je koopt een VW omdat iedereen de wagens de hemel in zit te prijzen en in de boekjes staan er enkel maar positieve dingen in en op sites. Maar ben verder beginnen browsen en browsen en het internet staat vol klachten over auto's van de VW groep. De Mazda verdeler wou er niet verder op in gaan, maar heeft er ook zijn gedacht over.
Comment
-
VW is minder degelijk dan hun reputatie doet vermoeden, maar zo rampzalig, wist ik nu ook weer niet.
Van golfjes en polo's hoor je niet veel klachten maar een sharan is blijkbaar een ander paar mouwen.
Ken ook iemand die niks dan miserie heeft gehad met ne mazda, blijft kwestie van geluk
maar over 't algemeen zijn japanners top qua betrouwbaarheid.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenVerrast om dit te lezen. Ik heb eigenlijk over de Sharan nooit echt iets negatiefs gehoord. En van de Passat eigenlijk ook niet.
Je ziet die vrij veel, zo slecht kunnen die toch niet zijn.
Maar die zaken vind je bij alle merken hoor, het belangrijkste is hoe de invoerder en dealer er mee omgaan.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
Comment