Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto nu al verkopen of niet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Die heel oude Sharans zie je nochtans nog veel rijden.

    Comment


    • #22
      De onderhoudshistorie van mijn vroegere Sharan is eentje om u tegen te zeggen. Wat ze daar allemaal hebben moeten vervangen. Nu ja ik heb mijn lesje wel geleerd en ik blijf het een raadsel vinden waarom autojournalisten het merk zo de hemel inprijzen (omkoping?). Nu ook weer, de software laat het altijd in echt onnozele standaardsituaties afweten en ik ben het gewoon beu. Ik wil gewoon een betrouwbare en goed presterende wagen.

      Comment


      • #23
        Ik denk dat ik het slachtoffer ben van hun besparingspolitiek van de fabrikant. Sjoemelen met de uitstoot en nog andere zaken om toch meer winst te kunnen maken.

        Comment


        • #24
          Als men pech heeft met een wagen, is de neiging begrijpelijk te denken dat het met andere merken beter is. Maar dit is eerder een gevoel dan een realiteit, bij alle merken zijn er "lemmons" zijnde eksemplaren met meer problemen dan gemiddeld. Merken die 100% probleemvrij zijn bestaan niet, wel zijn er veel eigenaars die hun problemen verdoezelen om de sarcasmen van hun omgeving te vermijden, en dit zeker bij premiummerken. Een merk afschieten op basis van zijn eigen ervaring is niet redelijk, hoe zou dat dan komen dat VAG miljoenen (tevreden) klanten jaar na jaar blijft boeken, en behouden ? Wat wel waar is, is dat de bedrijfszekerheid van de premiums niet hoger is, dit door het feit dat ze meer complexe wagens zijn, en veelal à la carte gefabriceerd zijn; de fiabilileit resulteert inderdaad uit het aantal gelijke stukken die geproduceerd worden.

          Comment


          • #25
            Het grootste probleem, en dat werd me letterlijk gezegd, is dat de constructeurs geen testkilometers meer doen. Ze laten dit over aan de klant en vervangen onderdelen als ze stuk gaan. Vroeger werden er enorme testen gedaan vooraleer een voertuig gecommercialiseerd werd.

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
              Persoonlijk zou ik hem nu wegdoen, voor je er nog meer miserie mee hebt, en de waarde verder daalt. Mijn gemoedsrust zou mij het verlies waard zijn.
              Dit zou ik ook doen. Met een Mazda ga je dit alleszins niet voorhebben normaal gezien! Al hadden de diesels in de pfl 6 ook wat probleempjes maar dat was enkel bij de eerste maanden. Niet van die aard dat je constant in garage zal staan.
              Gewoon verlies slikken, gemoedsrust is belangrijker. Ook al gaat die VW het goed doen na een tijdje, in je achterhoofd zal het nooit meer goed doen bij die wagen.

              Ik wist trouwens wel niet dat die problemen hadden, goed dat je het zegt. Ik vind de generatie passat wel een knap ding, dat is de eerste keer.

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                Het grootste probleem, en dat werd me letterlijk gezegd, is dat de constructeurs geen testkilometers meer doen. Ze laten dit over aan de klant en vervangen onderdelen als ze stuk gaan. Vroeger werden er enorme testen gedaan vooraleer een voertuig gecommercialiseerd werd.
                Test km's zullen wel nog gebeuren, maar er is tegenwoordig geen standaardwagen meer, tegenwoordig kun je elke wagen met zoveel verschillende opties uitrusten dat het bijna onmogelijk is om alle combinaties uit te testen en als je dan als consument wel problemen krijgt door die en die optie te combineren maar niet die optie erbij te nemen dat hadden ze nu net niet getest...
                Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Tom1972 Bekijk Berichten
                  ik blijf het een raadsel vinden waarom autojournalisten het merk zo de hemel inprijzen (omkoping?)
                  Omdat autojournalisten heel kort met een nieuwe wagen rijden en die dus beoordelen op zijn vaardigheden. Op zich heeft dat weinig te maken met de betrouwbaarheid. Hooguit kan je de kwaliteitsindruk beschrijven, maar ook dat is geen garantie op een lang leven. Vaak gaan autojournalisten trouwens als beslissend criterium in een vergelijkende test het rijplezier benoemen, terwijl dat in de realiteit voor het gros van de kopers niet het belangrijkste is. Daar zal het eerder over de aankoopprijs, gadgets, ruimte gaan. Maar dat hangt ook weer af van segment tot segment natuurlijk (gezinsberline versus coupé, bijvoorbeeld).

                  Comment


                  • #29
                    De autopers is verre van neutraal wat dat betreft, zelfs als hun testexemplaar in panne valt, gaan ze dat niet in hun review schrijven want ze worden door de constructeurs meer dan genoeg in de watten gelegd.
                    Goed voorbeeld is autobild/autoweek, hun reviews zouden even goed persberichten van VAG kunnen zijn.

                    Comment


                    • #30
                      Dat het bij Mazda allemaal perfect is valt nog te bewijzen..
                      Met mijn vorige Audi had ik 0,0 problemen tijdens de eerste 4 jaar, maar de periode 80.000/100.000km was ermbarmelijk. Ik had toen ook zin de wagen weg te doen, maar ik heb de herstellingen laten uitvoeren en de wagen was terug probleemloos tot 170.000km... Op een zelfde afstand was dus mijn Audi niet beter dan mijn vorige Saab, maar ook niet slechter. Collega's die voor BMW of Mercedes gekozen hadden kwamen ook af en toe met horrorverhalen...

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                        De autopers is verre van neutraal wat dat betreft, zelfs als hun testexemplaar in panne valt, gaan ze dat niet in hun review schrijven want ze worden door de constructeurs meer dan genoeg in de watten gelegd.
                        Goed voorbeeld is autobild/autoweek, hun reviews zouden even goed persberichten van VAG kunnen zijn.
                        autovweek bedoel je?
                        2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                        Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                        Comment


                        • #32
                          een sharan is geen zuivere VW... daar is mee samen gewerkt met ford (galaxy). je zou evengoed eens bij een ford garage ten rade kunnen gaan voor een sharan.
                          en zo zijn er nog vele autos die gewoon rebadged worden.
                          ford probe was een mazda
                          ford fiesta en mazda 121 zijn ook vaak identieke autos geweest.
                          ...
                          ik kijk altijd eens naar het wielbouten patroon, en als dat afwijkt met wat de fabrikant normaal gebruikt, weet ik genoeg

                          Comment


                          • #33
                            Andy,

                            De Sharan is sinds 2010 een zuiver VW product. De wegen van Ford en VW waren al sinds 2006 gescheiden toen Ford z'n eigen Galaxy op de markt bracht.

                            Het is niet helemaal duidelijk of de Sharan van TS het model van voor of na 2010 betreft.

                            Comment


                            • #34
                              zou ook nooit een passat vertrouwen, da's een gerebadgde skoda superb, tsjechische rommel dus

                              Comment


                              • #35
                                Ja, zoals een Renault een gerebadgede Dacia is zeker

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                  zou ook nooit een passat vertrouwen, da's een gerebadgde skoda superb, tsjechische rommel dus
                                  Lol, ik ga al om m'n popcorn voor de reacties van half het forum hier

                                  Comment


                                  • #37
                                    Was maar ironisch hé

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                      Ja, zoals een Renault een gerebadgede Dacia is zeker
                                      ja het is wreed in deze tijden, je hebt zelf Mercedessen die (technisch) eigenlijk renaults zijn.. inclusief sjoemelsoftware?
                                      Classic cars on demand

                                      www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                      www.californiadream.be

                                      - It's time to make your dream come true -

                                      Comment


                                      • #39
                                        Het was eentje van voor de tweede generatie. Een kunnen kopen met enorme korting en aardig wat opties op omdat de wagen werd vernieuwd. Ik wil zoals iedere consument een betrouwbare wagen die me niet in steek laat en die duurzaam is. Met mijn Toyotas heb ik serieus wat kilometere gereden dat onderhoud bij de officiele verdeler was niet goedkoop maar nooit zijn er daar grote stukken vervangen. Mijn Passat begon eigenlijk al na 2 weken raar te doen. Dat is toch een auto van bijna 40 000 euro ...

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                          Andy,

                                          De Sharan is sinds 2010 een zuiver VW product. De wegen van Ford en VW waren al sinds 2006 gescheiden toen Ford z'n eigen Galaxy op de markt bracht.
                                          Het is niet helemaal duidelijk of de Sharan van TS het model van voor of na 2010 betreft.
                                          wel, hij zei al eerder dat zijn sharan na 6jaar rijp voor de sloop was. en hij rijd al iets meer dan 1jaar met zijn nieuwe passat. dan zou ik dus op een model uitkomen van rond 2008 en dat is dus de eerste generatie 1995-2010

                                          Oorspronkelijk geplaatst door Tom1972 Bekijk Berichten
                                          Het was eentje van voor de tweede generatie. .
                                          dan klopt er dus iets niet. als je 6jaar met een sharan rijd, en 1jaar met je passat, dan is die sharan 7jaar geleden gebouwd.
                                          2016-7 = 2009 en toen was het nog de eerste generatie
                                          Last edited by andydv; 16/11/2016, 11:10.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X