Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gezinswagen voor 3 kinderen - geen klassieke monovolume

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Klopt. Hiermee moet ik dus minder rekening houden...

    Mijn huidige wagen is misschien verkocht, ik ben dus aan het kijken wat er NU beschikbaar is op de tweedehands markt. Daarbij heb ik uiteraard de keuze tussen een Diesel (160 Dci) of een benzine (200 TCe). Totaalprijs op 5 jaar, aankoop, belastingen en verbruik, scheelt zo'n 500 euro in het nadeel van de benzine-versie. Daarentegen zal de benzine-versie misschien gemakkelijker te verkopen zijn binnen x-aantal jaar, en is hij goedkoper in onderhoud.

    De wagens die ik momenteel op het oog heb zijn veelal Initiale's, de meeste hebben het lederen interieur in twee kleuren. Ik heb dit nog niet in het echt gezien, maar het lijkt mij niet zo mooi? Zijn er hier ervaringsdeskundigen?

    Er is ook één Intense + leder bij, die uiteraard goedkoper is (-2000 euro tov de Initiale's). Deze heeft wel een volledig zwart interieur, maar mist enkele belangrijke/leuke opties zoals adaptieve cruise control, head up display, automatische lichtschakelaar, rijstrookwaarschuwing, achteruitrijcamera, ...

    De BMW ben ik niet echt meer aan het bekijken, wegens duurder en toch wel veel kleiner dan de Espace.

    Comment


    • #22
      Klopt. Hiermee moet ik dus minder rekening houden...

      Mijn huidige wagen is misschien verkocht, ik ben dus aan het kijken wat er NU beschikbaar is op de tweedehands markt. Daarbij heb ik uiteraard de keuze tussen een Diesel (160 Dci) of een benzine (200 TCe). Totaalprijs op 5 jaar, aankoop, belastingen en verbruik, scheelt zo'n 500 euro in het nadeel van de benzine-versie. Daarentegen zal de benzine-versie misschien gemakkelijker te verkopen zijn binnen x-aantal jaar, en is hij goedkoper in onderhoud.

      De wagens die ik momenteel op het oog heb zijn veelal Initiale's, de meeste hebben het lederen interieur in twee kleuren. Ik heb dit nog niet in het echt gezien, maar het lijkt mij niet zo mooi? Zijn er hier ervaringsdeskundigen?

      Er is ook één Intense + leder bij, die uiteraard goedkoper is (-2000 euro tov de Initiale's). Deze heeft wel een volledig zwart interieur, maar mist enkele belangrijke/leuke opties zoals adaptieve cruise control, head up display, automatische lichtschakelaar, rijstrookwaarschuwing, achteruitrijcamera, ...

      De BMW ben ik niet echt meer aan het bekijken, wegens duurder en toch wel veel kleiner dan de Espace.

      Comment


      • #23
        Klopt. Hiermee moet ik dus minder rekening houden...

        Mijn huidige wagen is misschien verkocht, ik ben dus aan het kijken wat er NU beschikbaar is op de tweedehands markt. Daarbij heb ik uiteraard de keuze tussen een Diesel (160 Dci) of een benzine (200 TCe). Totaalprijs op 5 jaar, aankoop, belastingen en verbruik, scheelt zo'n 500 euro in het nadeel van de benzine-versie. Daarentegen zal de benzine-versie misschien gemakkelijker te verkopen zijn binnen x-aantal jaar, en is hij goedkoper in onderhoud.

        De wagens die ik momenteel op het oog heb zijn veelal Initiale's, de meeste hebben het lederen interieur in twee kleuren. Ik heb dit nog niet in het echt gezien, maar het lijkt mij niet zo mooi? Zijn er hier ervaringsdeskundigen?

        Er is ook één Intense + leder bij, die uiteraard goedkoper is (-2000 euro tov de Initiale's). Deze heeft wel een volledig zwart interieur, maar mist enkele belangrijke/leuke opties zoals adaptieve cruise control, head up display, automatische lichtschakelaar, rijstrookwaarschuwing, achteruitrijcamera, ...

        De BMW ben ik niet echt meer aan het bekijken, wegens duurder en toch wel veel kleiner dan de Espace.

        Comment


        • #24
          Oops, berekeningsfoutje... Het verschil tussen de Espace diesel en benzine op 5 jaar in totaalprijs is geen 500 euro maar 2500 euro. Ik had het verbruik maar voor 1 jaar gerekend. Dat doet me weer twijfelen om de benzine-versie te kopen.

          Ik lees ook zeer tegenstrijdige berichten daarover. Op spritmonitor en andere fora lees ik dat het gemiddeld verbruik rond de 9l/100km ligt. Bij testverslagen lees ik dan dat het gemiddeld verbruik ronde de 7,5 zit.

          De Intense + leder valt weg, de garage heeft zich vergist en deze heeft geen legerpack.

          Comment


          • #25
            Irl mag je tce 200 voorzien van minstens 9 liter per honderd. Ik spreek uit ervaring
            2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

            Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

            Comment


            • #26
              Daarentegen rijdt de benzine wel 1000x aangenamer dan de diesel
              2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

              Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                Daarentegen rijdt de benzine wel 1000x aangenamer dan de diesel
                Wel ik lees net andere dingen op internet. De diesel zou rustiger rijden, het meer aan koppel zou echt nodig zijn voor dit type wagen...

                Comment


                • #28
                  ik heb beide gereden.. de diesel heeft idd meer koppel maar de vlottere werking van de 7bak van de benzine tov de 6bak bij de diesel, het stiller draaien van de benzinemotor geeft dat extra tikje comfort. Ik merk het ontbreken van koppel totaal niet. Als ik gas geef schakelt de bak idd rapper terug, maar dat gaat niet gepaard met een schok of iets dergelijk of een hels motorlawaai, de motor blijft onder alle omstandigheden sereen (tenzij je artificiële sound opzet via sportsetting). Het is ook overduidelijk de snellere van de 2 versies.
                  2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                  Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                  Comment


                  • #29
                    De benzine-mogelijkheid is ondertussen weggevallen, de verkoper heeft zich bedacht. Blijven dus over de diesel-versie uit Luxemburg of toch de BMW 2 GT. Eventueel die laatste een drietal jaar houden en daarna een Espace phase 2 kopen zonder kinderziektes...

                    Comment


                    • #30
                      Toch niet helemaal waar, er was nog een andere benzine versie in belgie. De BMW zullen we maar afschrijven wegens te weinig plaats op de achterbank. Blijft de vraag of we een diesel uit Luxemburg nemen of een benzine uit belgie, beide in de 'lelijke' lederkleur.

                      3000 euri meer betalen voor een diesel met donker interieur uit belgie lijkt me not done

                      Comment


                      • #31
                        Is Duitsland geen optie als je Luxemburg overweegt? Staan zelfs nieuwe Espace voor 30K.

                        2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                        2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                        2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

                        Comment


                        • #32
                          Voor de versie die ik zoek is het aanbod in Duitsland niet beter dan het voertuig uit Luxemburg. Hoogstens wat minder kilometers en de 'juiste' kleur. Ik overweeg Luxemburg omdat het nog relatief dichtbij is, en omdat ik de taal spreek.

                          Comment


                          • #33
                            Change of plans...

                            Luxemburg, 20000 km, 3/16, 7 plaatsen + alle packs, zwart buiten, bruin/lichtgrijs met lichtgrijs dashboard binnen, te importeren, komt op 31500 euro, kan misschien nog wat af als ik ter plaatse ben

                            Belgie, 23000 km, 1/16, 5 plaatsen + alle packs, zilver buiten, donkerbruin binnen met lichtgrijs dashboard, Belgisch voertuig, komt op 32000 na onderhandelen.

                            Blijft een moeilijke keuze... Beide diesels en exact hetzelfde op de verschillen hierboven aangehaald na.

                            Comment


                            • #34
                              Wagen gekocht in belgie. Hij bleek uiteindelijk 10000 km meer te hebben dan op internet (31000 ipv 23000!). Hij zou alle updates en terugroepacties gehad hebben. Wagen ziet er proper uit. Bouwmaand niet kunnen checken, papieren worden niet bij de wagen bewaard. Maar de verkoper verzekerde mij dat de wagen meteen na aankomst bij hen werd ingeschreven. Volgende woensdag afhalen.

                              Comment


                              • #35
                                ai, lichtgrijs dashboard

                                2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                                Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                                Comment


                                • #36
                                  Wat gaf uiteindelijk de doorslag?

                                  Oorspronkelijk geplaatst door Spirou_ Bekijk Berichten
                                  Wagen gekocht in belgie. Hij bleek uiteindelijk 10000 km meer te hebben dan op internet (31000 ipv 23000!). Hij zou alle updates en terugroepacties gehad hebben. Wagen ziet er proper uit. Bouwmaand niet kunnen checken, papieren worden niet bij de wagen bewaard. Maar de verkoper verzekerde mij dat de wagen meteen na aankomst bij hen werd ingeschreven. Volgende woensdag afhalen.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Slechts 500 euro verschil, goeie kleur buiten en binnen, geen gedoe met importeren. Echter geen 3de zetelrij (die zouden we toch niet vaak gebruiken). Helaas wel 10000 km meer (pas te weten gekomen na aankoop) en 3 maanden ouder;

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Spirou_ Bekijk Berichten
                                      Slechts 500 euro verschil, goeie kleur buiten en binnen, geen gedoe met importeren. Echter geen 3de zetelrij (die zouden we toch niet vaak gebruiken). Helaas wel 10000 km meer (pas te weten gekomen na aankoop) en 3 maanden ouder;
                                      Pas geweten na aankoop? Mm..da's de helft meer dan geadverteerd en niet tijdig gecorrigeerd.
                                      Zou me toch wel wat bedrogen voelen..

                                      Comment


                                      • #39
                                        Er hing een papier op het voertuig met de opties en de cataloguswaarde, daarop ook datum eerste inschrijving en kilometerstand. Dit had ik dus niet gelezen alvorens we de papieren opmaakten. Uiteraard zou ik daarna nog kunnen "opzeggen" hebben lijkt me, maar dan had ik geen wagen... Wel spijtig dat het niet juist geadverteerd was natuurlijk.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Ik ben de wagen daarstraks gaan halen. Voorlopig ziet alles er goed uit, zo ook het lichte dashboard. Nog geen storende reflecties voorlopig. De buitenkant is echt in nieuwstaat, nog niet vaak gezien bij een wagen van een jaar oud.

                                          Juist de garantie is nog een domper op de feestvreugde, ik had stiekem gehoopt op 4 jaar totaal (dus nog drie jaar te gaan) maar het blijkt 3 jaar totaal te zijn.

                                          Nu nog even zoeken of ik van alles de laatste versie heb, en of alle terugroepacties zijn uitgevoerd, alsook het beloofde onderhoud.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X