Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gezinswagen voor 3 kinderen - geen klassieke monovolume

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik ben de wagen daarstraks gaan halen. Voorlopig ziet alles er goed uit, zo ook het lichte dashboard. Nog geen storende reflecties voorlopig. De buitenkant is echt in nieuwstaat, nog niet vaak gezien bij een wagen van een jaar oud.

Juist de garantie is nog een domper op de feestvreugde, ik had stiekem gehoopt op 4 jaar totaal (dus nog drie jaar te gaan) maar het blijkt 3 jaar totaal te zijn.

Nu nog even zoeken of ik van alles de laatste versie heb, en of alle terugroepacties zijn uitgevoerd, alsook het beloofde onderhoud.

Comment

Wel een goed woordje voor de afleveringsdienst: ik heb al wat nieuwe auto's mogen gaan afhalen maar deze steekt er toch met kop en schouders bovenuit. Alleen spijtig van de zo goed als lege brandstoftank, iets waar alle merken alles van kennen ;-)

Comment

Knap!
        Proficiat en veel veilige km's toegewenst
        2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
        2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
        2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

Helaas, deze morgen de eerste ontnuchtering. Het heeft deze nacht wat geregend, en deze morgen bij het opendoen van de koffer vond ik een plasje water in de linkerachterhoek. Het lijkt van in de stijl te komen, dus waarschijnlijk een probleem met 1 van de afsluitrubbers van de kabel-doorgangen..

.

Comment

Ik rij nu een week met de wagen. Een Espace Initiale Paris van begin 2016, 1.6 dCi met 160 PK automaat, ongeveer 30 000 km op de teller. Van de vele problemen die ik her en der lees heb ik ook geen last. Er zijn wat trillingen en geluiden hier en daar (waaronder de luidste in de linker voordeur), maar niets storend wat mij betreft. De wagen rijdt zeer vlot, zacht en schakelt super. Meer dan vermogen genoeg, rustig cruisen in eco-modus met een verbruik rond de 6 liter.

De snufjes zijn leuk, maar werken wat mij betreft niet perfect. De dodehoekwaarschuwing komt dikwijls wat laat en stopt wat vroeg bijvoorbeeld. Het herkennen van de verkeersborden gaat wel goed, maar de functies die daaraan gelinkt zijn zouden beter kunnen. Je kan bijvoorbeeld snelheidswaarschuwingen instellen, maar die beginnen al 600 meter of 1000 meter voor de flitspaal lawaai te maken als je te snel rijdt. Moest er op dat stuk een beperking zijn van 70 en bij de flitspaal van 50 dan zal hij dus op de snelheid van 50 afgaan om de bestuurder te waarschuwen enkele honderden meters voor de flitspaal, hoewel daar nog 70 mag gereden worden. Klinkt banaal als ik het zo uitleg, maar in de realiteit is dat echt vervelend want deze situaties heb je vaak.

De adaptive cruise control vind ik ook niet echt geweldig. Ik vind dat deze te bruusk afremt en optrekt om zijn ingestelde snelheid te halen of de ingestelde afstand te bewaren. Daarnaast werkt deze maar van 40 tot 140 km per uur, dus in de file gebruiken is niet mogelijk. Net daar lijkt mij dit zeer interessant. Dus moest deze ooit nog werken tot stilstand én met instelbare marge, dan is dat een super systeem.

De R-link-store stelt niet veel voor. De mogelijks interessante apps die er zijn, zoals Coyote, werken niet (blijkbaar een gekend probleem, je zal het maar gekocht hebben en het niet meer kunnen gebruiken...) Van het R-link systeem zelf ben ik vrij tot zeer tevreden, dit is toch één van de betere infotainment systemen waarmee ik al gewerkt heb (niets kan op tegen de nieuwste generatie Volvo, maar ik vind het bv wel beter dan het 'Navigatie plus' pakket van BMW of het Command systeem van Mercedes). De positie van de USB-aansluitingen zijn ronduit slecht gekozen: als er een USB stick of kabel insteekt kan het vakje niet meer toe. Moesten er nog wat extra apps en functies komen in latere updates dan is het echt wel een aangenaam systeem (ik denk bijvoorbeeld aan een Spotify app). Wel spijtig is dat een aantal functies niet beschikbaar zijn tijdens het rijden (waaronder gebruikersprofielen, enkele systeeminstellingen, ...)

De kofferklep gaat soms moeilijk open. De knop reageert wel, de auto piept wat, en soms gaat de koffer helemaal open of soms enkel uit het slot. Ik ben er nog niet achter wat ik verkeerd doe of wat er aan de hand is.Hardwarematig is dat voorlopig het enige, samen met de waterinfiltratie in de koffer natuurlijk, daarvoor moet hij 9 januari binnen. Ze denken aan een probleem met de afdichtingen van het open dak.

Al bij al ben ik voorlopig zeer tevreden van de wagen zelf. Hij heeft misschien juist wat teveel kilometers, maar dat zijn vijgen na Pasen. Gezien de vele problemen die andere eigenaars hebben mag ik voorlopig niet klagen. Juist spijtig dat de garantie nog maar twee jaar loopt. Laat ons hopen dat de auto probleemvrij blijft dus...

Ik wil jullie allemaal bedanken voor de adviezen die geholpen hebben de beslissing te maken.

Comment

Veel plezier er alvast mee.

Het is ook fijn dat je nadien je eerlijke feedback geeft.

Wel spijtig van waterlek, dat zou bij een splinternieuwe wagen toch niet mogen.

Comment

Veel plezier er alvast mee.

Het is ook fijn dat je nadien je eerlijke feedback geeft.

Wel spijtig van waterlek, dat zou bij een splinternieuwe wagen toch niet mogen.

Comment

Maandag moet ik naar de garage voor de water infiltratie. Ik ga toch ook de linker voordeur vermelden, het gerammel stoort mij zelfs met muziek aan. Mensen verstaan me zelfs moeilijk als ik bel en het rammelt, hoewel dat van de weg afhangt. Ik had ergens geleden dat dat een gekend probleem is die voordeuren, maar ik weet niet meer welk probleem en ik vind het spijtig genoeg niet terug. Anders kon ik het aanhalen bij de garage..

Comment

Working...
                  X