Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beetje advies/hulp nodig

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Beetje advies/hulp nodig

Dag iedereen, nieuw hier en zou graag beetje advies vragen

ik heb een ford ecosport benzine genomen nieuw van februari 2016 (stockwagen) en ben er tevreden mee maar nog geen jaar en ik zit al aan 19500kms ik ga hen waarschijnlijk verkopen nu de waarde nog redelijk hoog staat (heb wa prijzen gecheckt) om dan een kleiner diesel wagentje aantr schaffen met het geld van het verkoop va de ecosport

Ik twijfel om in duitsland of belgie een 2de hands te kopen, heb 4 autos in zicht 2
    3 in duitsland 1 hier en de prijs scheelt 600e ongeveer +/- (duitse natuurlijk goedkoper behalve eentje da 100e duurder is waarschijnlijk door opties)
    zie wel da ja sommige al 2 eigenaren hebben gehad niet dat da waarschijnlijk veel uitmaakt, die van belgie heeft ook meer kms 20000kms+ (maar wel maar 1 eigenaar en meer pks 170 ipv 140)
    zou het de moeite zijn om best voor die prijs verschil naar duitsland te gaan of is het misschirn gemakrlijker om die van belgie te halen?

bedankt alvast op voorhand

D-Ace

Enkel jij kunt beslissen of je voor x aantal euro's het de moeite vindt om die wagen in te voeren of niet. Van het prijsverschil moet je wel nog je kosten (tripje naar Duitsland, export platen, tijdelijke verzekering enzo) aftrekken, en wat met garantie?

Hoe oud zijn de wagens waar je naar kijkt en hoeveel km hebben ze ongeveer?
    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Dat is waar, ik weet niet hoeveel dat dat allemaal zou kosten eerlijk gezegd nooit heb ik dit moeten doen dus zal keer uitzoeken

die van belgie is van 2011 en 77000kms en die van duitsland ook van 2011 en 56000kms en 45000kms

Comment

Nu die kosten lopen allemaal niet zo hoog op, maar ja het verschil is ook niet zo heel groot... en oevr het verschil van die km's zou ik mij zeker al geen zorgen maken 77.000 km voor een diesel is nog bijna nieuw (die Duitse lijken zelfs bijna te weinig om waar te kunnen zijn en daar hebben ze geen CarPass). Waarschijnlijk zou ik in dit geval kiezen voor de Belgische wagen maar uiteindelijk zul jij zelf moeten beslissen of je voor 500 euro een reisje naar Duitsland wilt maken of niet.
        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Thanks, denk ook dat ik voor die van Belgie ga, wss ook gemakelijker qua papierwerk en sneller dan als ik zou importeren. inderdaad, belgische is met carpass geverifieerd en duitse iet plus 30pk meer ook dus kan niet klagen, eerst de mijne verkopen en er snel voor zorgen dan dat alles in orde geraakt voor de nieuwe
          bedankt voor de hulp!

Comment

Hoeveel verlies maak je op de verkoop van je huidige auto?

Hoeveel bedraagt de inschrijving en is er een verschil in jaarlijkse verkeersbelasting?

Hoeveel extra kost het onderhoud op de diesel in de komende 5 jaar? Denk aan de distributie ook.

Hoeveel liter per 100 km bedraagt het verbruiksverschil? Zelfs als er 2 liter per 100 km verschil zit in het voordeel van de diesel, mogen de andere kosten geen 500 euro per jaar duurder komen of je maakt verlies met je diesel. Bedenk dat de dieselprijs maand na maand dichter komt bij de benzineprijs.

Comment

Die Belgische okkasie, die kan dan weer perfect vorige maand uit Duitsland geïmporteerd zijn ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                Hoeveel verlies maak je op de verkoop van je huidige auto?

Hoeveel bedraagt de inschrijving en is er een verschil in jaarlijkse verkeersbelasting?

Hoeveel extra kost het onderhoud op de diesel in de komende 5 jaar? Denk aan de distributie ook.

Hoeveel liter per 100 km bedraagt het verbruiksverschil? Zelfs als er 2 liter per 100 km verschil zit in het voordeel van de diesel, mogen de andere kosten geen 500 euro per jaar duurder komen of je maakt verlies met je diesel. Bedenk dat de dieselprijs maand na maand dichter komt bij de benzineprijs.

Gelukkig zijn er hier nog mensen die kunnen rekenen
                Maar als je, een nieuwe focus, met een 2e hands model (kleiner) van 5 jaar vergelijkt, maak je geen vergelijking tussen benzine en diesel.

Je kan dan evengoed zeggen: een fiets is goedkoper als een Ferrari en je maak jezelf, dus iets wijs…

19500 km op 9 à 10 maanden is slechts, +/- 25000 km per jaar.
                Met zo’n afstanden kan geen enkel gelijkaardig diesel model, voordeel opleveren (begin deze week was het prijsverschil tussen de brandstoffen slechts 5.6 cent)

Door de accijnsverhoging op diesel, staat binnen 14 maanden, de dieselprijs hoger als benzine (want de kostprijs is hoger)

Elke benzine wagen kan, als je niet rond de kerktoren rijdt, makkelijk 300.000 km halen, met lagere onderhoudskosten als een diesel.
                Met een Kadett 1.3 S haalde ik 298.000 km in 14 jaar, een Golf 1.6 GTD van een kennis ook, maar wel met ruim het dubbel aan onderhoudskosten. (verschil in verbruik was 1.5 l/100 km)

Comment

Ik zou de naft houden is een beetje zot om hem nu weg te doen.

Comment

Met andere woorden: je hebt dringend cash nodig en bijkomend kom je beweren dat een Kadett D of E 1.3 S per kilometer minder kost dan een Golf II GTD ...

Comment

Dag iedereen,

Ja weet het van de diesel en benzine gedoe, ben er zwaar over aan het nadenken, toch misschien auto verkopen door een kleinere voor minder prijs ook naft anders.

Ik zou met het geld van verkoop 2de handse kleinere wagen kopen met waarschijnlijk nog wa cash over

Ik ben van plan om een scirocco te halen dan, automatiek dan ipv schakelen, ik doe redelijk snelweg kms en richting duitsland, frankrijk / weekends met het vrouwtje maar ja ben er nog zwaar over aan het nadenken, als verkoopprijs zakt en niet haal degene dat ik wens hou ik hem en spaar ik voor de auto zelf en later af dan de kans nemen

Comment

Working...
                      X