Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Betaalbare auto met trekhaak

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Betaalbare auto met trekhaak

Beste allen,

Ik val ineens met de deur in huis.
    Een auto is voor mij gewoon een vervoersmiddel.
    Ik ken er absoluut niks van.

Momenteel rijd ik met een ford mondeo vol mankementen en het herstel is de kosten niet waard.

Het is tijd voor een nieuw autootje.

Ik heb slechts 1 eis: een trekhaak waarmee ik 750 tot 1000kg mag trekken.

Als doodgewone arbeider zonder spaarcenten moet ik iets heel goedkoop vinden (en ik wil niet bij een particulier kopen)
    met ik dus gaan lenen hiervoor.

De wagen mag maximum 7 jaar oud zijn op het moment van de laatste afbetaling (regel van de bank of wetgeving autokrediet)

Een volledig nieuwe wagen (wat langere afbetalingstermijn kan evt (max 5j)) is ook nog een optie.

Daarom wil ik om advies vragen of jullie bekend zijn met auto's met trekhaak (of waar ik een trekhaak op kan laten monteren (kost +- €300 lees ik)
    die voldoende kan trekken.

Benzine of diesel maakt mij niet uit, hoewel ik niet sta te wachten op een wagen met hoog verbruik.

Ik ben zowat alle websites van automerken afgegaan in een zoektocht maar het is rampzalig.
    Ik hoop vooral op ofwel een nieuwe op het autosalon ofwel een overspoeling van de 2dehands markt na het autosalon.

alle tips zijn welkom.

Als je nieuw wilt kopen kijk dan eens naar een Dacia Dokker dat begint al voor een 9.000 euro (en de best uitgeruste kost minder dan 15.000 euro). De Dokker mag 1200kg trekken dus dat zou voldoende moeten zijn voor jouw wensen. Hier kun je er al wat over lezen.
    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Waarom niet een gewone Logan? Is nog veel goedkoper en heeft dezelfde motoren...

Comment

Waarom niet een gewone Logan? Is nog veel goedkoper en heeft dezelfde motoren...

Comment

Comment

Omdat een Logan maar 790kg mag trekken, en een Logan MCV maar 810kg. Een Dokker mag 1200kg trekken en voldoet dus aan de wensen van TS om een aanhanger van 1.000kg te kunnen trekken (zo begreep ik toch zijn vraag).

Comment

Klopt niet hoor. Gewone logan berline mag 1100kg geremd trekken. Maar de logan heeft ook het typische renault addertje (zeer veel renault modellen hebben dit) een beperking op het maximale treingewicht. Max treingewicht is 2380kg en rijklaar weegt logan 1134kg. Indien je dus de 1100kg (de max sleep van de logan) wil benutten mag je max 146kg belading hebben van de wagen zelf. Indien je de logan tot op de maximum volgeladen hebt weegt hij 1590kg en dan mag je idd maar 790kg meer trekken.

Je mag dus wel degelijk met een Logan 1100kg trekken, maar dan mag je max 146kg lading in de wagen hebben (bestuurder + benzine)

Staat trouwens ook 1100kg op mijn keuringsbewijs. Als je graag een kopie wil :-)

De dokker heeft deze treingewicht beperking niet waardoor deze zelfs in volgeladen toestand nog steeds 1200kg mag trekken.

Conclusie het kan en het mag, maar ik zou het u niet aanraden. Ik trek ook regelmatig mijn geremde dubbelas met de logan (ik hou het totale gewicht dan uiteraard onder de 1100kg), maar dan is hij enorm traag. Verschil met duster die 1500kg mag trekken is enorm. (Deze heeft ook geen treingewicht beperking trouwens)

Comment

Klopt niet hoor. Gewone logan berline mag 1100kg geremd trekken. Maar de logan heeft ook het typische renault addertje (zeer veel renault modellen hebben dit) een beperking op het maximale treingewicht. Max treingewicht is 2380kg en rijklaar weegt logan 1134kg. Indien je dus de 1100kg (de max sleep van de logan) wil benutten mag je max 146kg belading hebben van de wagen zelf. Indien je de logan tot op de maximum volgeladen hebt weegt hij 1590kg en dan mag je idd maar 790kg meer trekken.

Je mag dus wel degelijk met een Logan 1100kg trekken, maar dan mag je max 146kg lading in de wagen hebben (bestuurder + benzine)

Staat trouwens ook 1100kg op mijn keuringsbewijs. Als je graag een kopie wil :-)

De dokker heeft deze treingewicht beperking niet waardoor deze zelfs in volgeladen toestand nog steeds 1200kg mag trekken.

Conclusie het kan en het mag, maar ik zou het u niet aanraden. Ik trek ook regelmatig mijn geremde dubbelas met de logan (ik hou het totale gewicht dan uiteraard onder de 1100kg), maar dan is hij enorm traag. Verschil met duster die 1500kg mag trekken is enorm. (Deze heeft ook geen treingewicht beperking trouwens)

Comment

Ik had die gegevens gevonden op de site van Dacia daarom dat ik ze hier vermelde...

Een kleine opmerking over je berekeningen, een rijklaar gewicht is met alle vloeistoffen 90% gevuld (dus ook benzine) en een bestuurder van 75kg inbegrepen, dus je hebt wat meer speling dan je dacht

Comment

Dat is goed nieuws kan ik nog iemand meenemen ook :-)
                    Blijft natuurlijk dat de dokker of duster een logischere keuze zou zijn, dan heb je die zever niet.
                    Trekhaak hoogte van logan is ook nogal laag. En hij komt traag op snelheid de 1.2benzine is maar nipt. Als ik vergelijk met zelfde aanhangwagen aan onze duster 1.5dci daar merk je bij wijze van spreken niet dat hij er aan hangt en daar zit de trekhaak op de juiste hoogte.
                    ​​​

Comment

Ok, die hoogte kan je niet veranderen. Maar hij kan in de Logan wel voor de dCi gaan, die zit nog onder de 10000 Euro dacht ik. Inspelende of het feit dat het zo goedkoop mogelijk moet he. En blijft er ook nog de MCV als mogelijkheid. Prijs is hiervan weet ik niet uit het hoofd, maar zal ook goedkoper zijn dan een Duster.

Comment

Working...
                      X