Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autolening voor nieuwe auto of niet?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Autolening voor nieuwe auto of niet?

Ik moet sowieso volgend jaar een nieuwe wagen kopen. Met het autosalon volgend jaar wil ik toch wel eens gaan rondkijken en beslissen.

Het is mogelijk om het bedrag te betalen, maar omdat het een serieus bedrag is zie ik dat toch niet zitten. Maar ergens wil ik ook geen lening aangaan of een auto of afbetaling kopen omdat de wagen nooit van u is tot hij helemaal betaald is en je uiteindelijk toch wat extra betaald.

Mijn idee zou dan zijn om een deel te betalen en de rest op afbetaling, maar dan nog...

Iemand advies of raad?

Bedankt

een goeiekopere auto kopen

Comment

Autoleningen (voor nieuwe wagens) zijn extreem goedkoop.
      Ik zou opteren om (een deel van) je spaargeld als buffer voor onvoorziene kosten aan te houden.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Autoleningen (voor nieuwe wagens) zijn extreem goedkoop.
        Ik zou opteren om (een deel van) je spaargeld als buffer voor onvoorziene kosten aan te houden.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Wat A160 zegt. Ik zou nooit het hele bedrag lenen, slechts een gedeelte.

Comment

Ik zou nooit lenen voor een auto.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Gewoon niet lenen inderdaad voor een auto. Desnoods tweedehands kopen...

Comment

Gewoon niet lenen voor een auto. Desnoods tweedehands kopen...

Comment

Gewoon niet lenen voor een auto. Desnoods tweedehands kopen...

Comment

Jawadde, working blijft draaien, je denkt dat er niks gebeurt en klikt terug en intussen heb je het 5 keren gepost. Leuk zo!

Comment

Zoals aangehaald zou ik lenen toch overwegen na een stuk eigen inbreng, het is nu nog altijd zeer goedkoop, en heeft het ook een minder grote impact op je buffer.
                      Je betaalt dan maandelijks af met het geld wat binnenkomt, dat toch niet veel opbrengt om te sparen.

Comment

Persoonlijk zou ik ook voor de combinatie gaan van lenen en eigen inbreng. Zodat je steeds een buffer blijft behouden...

Comment

Persoonlijk zou ik ook voor de combinatie gaan van lenen en eigen inbreng. Zodat je steeds een buffer blijft behouden...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                            Jawadde, working blijft draaien, je denkt dat er niks gebeurt en klikt terug en intussen heb je het 5 keren gepost. Leuk zo!
                            Is niet erg, dan is uw standpunt zeker duidelijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                              Is niet erg, dan is uw standpunt zeker duidelijk

Comment

Je kan je sowieso veel geld uitsparen door een wagen van +/- 1 jaar oud of stockmodel te kopen. Als je dan nog zegt, de helft van het bedrag lenen aan 1%, dan doe je een goeie zaak.
                                Voordeel t.o.v een oudere tweedehandswagen is dat je er veel langer mee vooruit kan en niet andermans miserie 2e hands over koopt .

Comment

Ook nooit geleend voor een wagen tot voor kort, gewoon omdat de intrest zeer laag staat. Niet het volledige bedrag, maar zo blijft het geld op je rekening staan voor als je eventueel onvoorziene kosten krijgt. Vind het ook ergens wel lastig dat ik daar nu 5 jaar aan vast zit, maar voor wat je maar meer betaald, zeker interessant.Weet wel niet of ik het zou doen wanneer ik er het geld niet zou voor hebben. Want dan moet je zien dat je elke maand rond komt, nu kan ik altijd terugvallen op het geld die nog op de rekening staat, in geval van...

Comment

Ook nooit geleend voor een wagen tot voor kort, gewoon omdat de intrest zeer laag staat. Niet het volledige bedrag, maar zo blijft het geld op je rekening staan voor als je eventueel onvoorziene kosten krijgt. Vind het ook ergens wel lastig dat ik daar nu 5 jaar aan vast zit, maar voor wat je maar meer betaald, zeker interessant.Weet wel niet of ik het zou doen wanneer ik er het geld niet zou voor hebben. Want dan moet je zien dat je elke maand rond komt, nu kan ik altijd terugvallen op het geld die nog op de rekening staat, in geval van...

Comment

Als ik na het betalen van een auto niks meer over heb voor onvoorziene omstandigheden, dan doe ik die aankoop gewoon niet.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Met de intrest op de lening zo laag, moet je al goed zot zijn om niet te lenen. Over de volgende 5 jaar gaat de intrest waarschijnlijk weer omhoog, en als je je geld ietwat beheerst kunt beleggen heb je een goede kans dat het meer opbrengt gedurende die 5 jaar dan de extra cost van de lening.

Ook nooit geleend voor een wagen, altijd volledig betaald, maar deze keer ga ik lenen. Moet ik zelfs geen 2 keer over nadenken.

Comment

Working...
                                        X