Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autolening voor nieuwe auto of niet?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Als ik na het betalen van een auto niks meer over heb voor onvoorziene omstandigheden, dan doe ik die aankoop gewoon niet.
    Er zijn er zoveel die lenen en zelf geen geld staan hebben. Als je geld staan hebt kan je tenminste nog kiezen om ofwel al je geld uit te geven of het te lenen en het geld te laten staan moest je het eventueel nodig hebben.

Soms wil je iets zo hard dat je uiteindelijk beslist, we doen is zot!
    Last edited by ; 23/12/2016, 04:57.

Comment

Aan deze intrestvoeten niet lenen is eigenlijk een onverstandige, niet-goedehuisvader beslissing. Je kan je kapitaal beschikbaar houden tegen een belachelijk lage risicopremie. Tenzij je echt zeer kapitaalkrachtig bent en de waarde van je nieuwe auto nog 20 keer staan hebt...
      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Aan de huidige rentevoeten voor nieuwe wagens: lenen. Vooral omdat je het bedrag staan hebt ... Je leent niet omdat je de wagen niet kan betalen.

Comment

Er is een verschil tussen je auto contant te betalen en niks meer over te hebben en je auto betalen en een mooie reserve te houden. In het eerste geval dan lenen. In het tweede geval zie ik niet in waarom je niet direct zou betalen als het geld toch maar op de bank staat. Brengt niks op en als je dan nog een mooie som over hebt hoef je je geen zorgen te maken. Allé, ik heb het echt niet voor leningen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
            Aan deze intrestvoeten niet lenen is eigenlijk een onverstandige, niet-goedehuisvader beslissing. Je kan je kapitaal beschikbaar houden tegen een belachelijk lage risicopremie. Tenzij je echt zeer kapitaalkrachtig bent en de waarde van je nieuwe auto nog 20 keer staan hebt...
            Ik begrijp niet goed wat daar onverstandig of slechte huisvader aan kan zijn? Je spaargeld laten staan waar het letterlijk niets opbrengt en ondertussen intrest betalen voor je autolening?
            Beste is om zoveel mogelijk spaargeld uit te geven. Dat is ook de hele bedoeling van die lage rente.

2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Je zal maar eens een zware ziekte krijgen, een ongeval met gevolgen of tijdelijk werkloos worden. De lening daarvoor is niet zo goedkoop als voor een auto.

En als je werkelijk veel geld hebt, is het pas een slechte beslissing om het op een spaarrekening te laten staan. Een autolening kan aan ongeveer 1%, het is echt niet zo moeilijk je geld meer te laten opbrengen hoor.

Comment

Ieder maakt zijn eigen rekening.

Comment

Ge moet maar eens ziek worden met een hypotheek en een autolening...

Comment

Iedereen heeft deels gelijk, maar toch lijkt het alsof de meningen verschillen, maar dat is omdat je duidelijk verschillende situaties moet onderscheiden: de som niét (of niet volledig) cash hebben en willen lenen, dé som cash wel hebben maar daarna nauwelijks wat over én willen lenen, en de som wél hebben maar ook nog een ruim overschot indien cash betaald en overwegen om te lenen.
                    Het risico om te lenen gaat van hoog naar laag in die respectievelijke situaties, denk dat iedereen het daar eens over zal zijn..

Maar zelfs met een ruim overschot is lenen te overwegen, als je dat ander spaargeld in een rendabele investering kan stoppen..

Comment

Nogmaals
                      Last edited by Gere; 24/12/2016, 01:52.

Comment

Excuseer.
                        Last edited by Gere; 24/12/2016, 01:53.

Comment

Ik heb in het verleden al geleend voor wagens en dan nog tweedehands. Ik weet niet of ik ooit nog zou lenen, het hangt ook af van de persoon die je bent. Ik heb gemerkt dat ik twee maal mentaal niet goed om kon met lenen. Ik was steeds aan het denken, oei ik hang nog zo lang "vast" aan die bank en wagen.
                          Wat ik vervolgens heb gedaan is dan ook twee maal vervroegd afbetaald om verlost te zijn van die gedachte...

Ik zou het dus eerder niet meer doen dan wel. Als ik het zou doen maximum de helft op een drie jaar.

Comment

Ik heb in het verleden al geleend voor wagens en dan nog tweedehands. Ik weet niet of ik ooit nog zou lenen, het hangt ook af van de persoon die je bent. Ik heb gemerkt dat ik twee maal mentaal niet goed om kon met lenen. Ik was steeds aan het denken, oei ik hang nog zo lang "vast" aan die bank en wagen.
                            Wat ik vervolgens heb gedaan is dan ook twee maal vervroegd afbetaald om verlost te zijn van die gedachte...

Ik zou het dus eerder niet meer doen dan wel. Als ik het zou doen maximum de helft op een drie jaar.

Comment

Ik leen van mijn eigen spaarboek als ik een nieuwe auto wil kopen. Als ik bvb 30000€ moet opleggen, betaal ik dat consequent maandelijks terug op de spaarrekening op 4 jaar. Ondertussen wordt natuurlijk nog gespaard op een andere rekening.
                              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Mijn principe is dat ik een auto minstens 2-3 keer moet kunnen betalen.
                                Ik zou lenen omdat mijn geld beter belegd is dan de interestvoet die je betaalt.

Maar nog eens, als je echt moet lenen om de auto te kunnen kopen.... iets goedkoper zoeken.
                                Enige uitzondering is je eerste auto als je die nodig hebt voor je job en geen firmaauto krijgt.

Comment

Ik ben zo tegen leningen omdat ik wellicht al teveel gezien heb. Jonge gastjes die juist werk hebben en lenen voor een nieuwe auto met borg van mama en papa (en die niet omnium kunnen verzekeren), mensen die een hypotheek hebben van zelfs 1000 Euro en hier bovenop nog eens 4 a 600 euro per maand gaan afbetalen voor een nieuwe auto en al blij zijn dat ze het voorschot kunnen betalen of hiervoor hun oude wagen gebruiken,... In zo'n situaties begint de miserie dikwijls.
                                  En zo zijn er velen hoor. En dan werkte ik nog bij Renault. Kan me voorstellen dat ze bij BMW of Mercedes nog zwaardere zaken tegen komen.

Comment

Het probleem is dat je dan een wagen financiert met inkomsten waar je op rekent, maar die nog niet zeker zijn. Dat kan soms onverstandig zijn, zeker als je al een woonlening af te betalen hebt. Zolang je thuis woont is dat allemaal zo erg niet, 600 euro kan iedereen dan afbetalen. Mijn keuze voor een lening nu is ingegeven vanuit financiële overwegingen, als ik morgen mijn werk kwijt raak kan ik die probleemloos afbetalen met spaargeld.

Maar ja, als ik langdurig werkloos zou worden ga ik op een bepaald punt mijn huis moeten verkopen, want de centen om die lening af te leggen heb ik 5 jaar na mijn bouw nog niet.

Trouwens, nog dit: ik zie hier weer uitspraken als '3 keer uw auto kunnen betalen', 'nooit lenen voor een auto', ...
                                    No offence he mannen, mocht ik niét in een bank werken en enkel hier lezen, ik voelde me een straatarme luis. Dit forum is echt een kromgetrokken spiegelbeeld van de realiteit. Er zijn enorm veel mensen die een auto op afbetaling (daarom geen 'dikke') hebben maar de vervanging van, ik zeg maar wat, een roetfilter of een defecte koppeling niet kunnen betalen.

#realitycheck

Comment

Nu ja ik lease ook de laatste jaren en dat is ook lenen.

Comment

Working...
                                      X