Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Praktische leuke benzinewagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Praktische leuke benzinewagen

De tweede keer dat ik een adviestopic maak, deze keer toch vastberaden effectief iets te vinden. Het is tijd voor iets anders.

Huidige wagen: Renault Laguna coupé 2.0 dci 150pk 2009 . Niets mis mee maar zin voor iets nieuws + praktischer na 2 jaar bollen.

Vereisten:
    - Max 25k budget (liever richting 20)
    - 2014+ of nieuw
    - Max 50dkm
    - Leuke motor, niet noodzakelijk +200pk maar geen driepitter
    - Benzine
    - Praktische koffer + 5deuren
    - Geen petjeswagen/tjoeningbak
    - Kind op komst.
    - Goede zit want 1m90

Last edited by SteakFriet; 22/01/2017, 10:28.

Als je leuke 'praktische' benzine wagens zegt voor <25k 2de hands denk ik aan de volgende:
    Octavia vrs en Leon cupra, in Duitsland zijn ze goedkoper/ meer aanbod.

Comment

Giullietta is inderdaad mooi maar dan zou ik alleszins de laatste versie nemen. Vind deze een
      Stuk knapper met de zwarte ruitjesgril ipv dat chroom gedoe. Ik vind het model iets te oud maar wel binnen budget.

Comment

moderner model? geen probleem ...
        http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...103?asrc=fa|as

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door #166 Bekijk Berichten
          Volgende maand ga ik zien om zo eentje te bestellen (normaal gezien wel de grandtour)
          Een nieuwe met alle kortingen afgetrokken zal waarschijnlijk goedkoper zijn dan die in de link.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

De TCE 205 ? Doe eerst een goede testrit. Vermoed zelfde motor als Espace en die schokte op 2400 toeren. Had ook weinig koppel en reed door de automaat altijd aan zeer lage toeren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
              Volgende maand ga ik zien om zo eentje te bestellen (normaal gezien wel de grandtour)
              Een nieuwe met alle kortingen afgetrokken zal waarschijnlijk goedkoper zijn dan die in de link.

dan moeten dat serieuze kortingen zijn. ik zie juist dat die dingen beginnen aan net geen €31.000.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                De TCE 205 ? Doe eerst een goede testrit. Vermoed zelfde motor als Espace en die schokte op 2400 toeren. Had ook weinig koppel en reed door de automaat altijd aan zeer lage toeren.
                Ja, het is toch de bedoeling om voor de GT te gaan.
                Een testrit moet ik ook nog doen, maar is blijkbaar zo goed als onmogelijk om een megane GT vast te krijgen voor een testrit.
                Het koppel zit toch in de lijn van andere auto's met even veel pk's (die vaak zelfs een zwaardere motor hebben).
                Hoe snel de automaat schakelt zou toch moeten verschillen van welke keuze je in de Multi-sense instellingen maakt, sportstand zorgt voor later opschakelen, comfort voor vroeger opschakelen, ...
                Maar daarmee gaan we dit topic niet "vervuilen" he, dit is mijn topic http://www.autoforum.be/forum/auto-a...ger-voor-de-c4
                Oorspronkelijk geplaatst door #166 Bekijk Berichten
                dan moeten dat serieuze kortingen zijn. ik zie juist dat die dingen beginnen aan net geen €31.000.
                De berline begint aan net geen 30.000 de grandtour aan net geen 31.000.
                Enkele maanden terug wou ik een demo kopen, maar was niet echt in de buurt dus was al eens bij de Renault dealer hier in Sint-Truiden geweest om de megane van dichterbij te bekijken.
                Daar met de verkoper beginnen praten en die vond deze demo nogal duur en heeft mij dan de prijs eens berekend, nieuw kwam toen inclusief alle kortingen net een paar 100 euro goedkoper uit dan die demo.
                Toen heb ik van hem het advies gekregen om te wachten tot bij het autosalon, want dan zou er nog wel wat extra korting zijn.
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

Last edited by knight-rider; 01/01/2017, 03:20.

Comment

Die megane valt wel mee maar de vrouw vind die al wel redelijk... jeugdig om het positief te zeggen .
                    Je vindt trouwens ook demo's van 22k

Ook vind ik ze vrij duur staan catalogus. Als je natuurlijk zegt zoveel korting te krijgen wordt het interessanter. Los daarvan vind ik de Opel Astra 1.6 met 200pk dan iets mooier en een betere deal (nieuw 25k).
                    Ik lees ook enkel positieve reviews over de Opel maar vraag me af hoe het zit met de kwaliteit.
                    Last edited by SteakFriet; 01/01/2017, 21:31.

Comment

Als ik de Astra volledig uitrust zoals ik de Megane zou gaan bestellen, dan is de Astra catalogusprijs 1500 euro duurder.
                      En de kortingen op de Astra zijn nog eens heel wat minder dan voor de Megane als ik dat zo zie op de site. (korting Astra staan in de configurator verrekend, bij de Megane is dat niet zo)

Ge moet natuurlijk u eigen goesting vinden he, smaken verschillen en maar goed ook, want het zou maar saai zijn op de weg als iedereen met dezelfde auto reed.

Comment

Zoiets bv http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...692?asrc=st|as

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse
                          Vind het maar een louche advertentie. Bijbetalen voor garantie en stukken goedkoper dan gelijkaardige. De wagen op zich spreekt me zeker aan. Langs andere kant misschien niet zo verstandig om weer een sedan aan te schaffen met de onpraktische koffer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse
                            Vind het maar een louche advertentie. Bijbetalen voor garantie en stukken goedkoper dan gelijkaardige. De wagen op zich spreekt me zeker aan. Langs andere kant misschien niet zo verstandig om weer een sedan aan te schaffen met de onpraktische koffer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider
                              Als ik de Astra volledig uitrust zoals ik de Megane zou gaan bestellen, dan is de Astra catalogusprijs 1500 euro duurder.
                              En de kortingen op de Astra zijn nog eens heel wat minder dan voor de Megane als ik dat zo zie op de site. (korting Astra staan in de configurator verrekend, bij de Megane is dat niet zo)

Ge moet natuurlijk u eigen goesting vinden he, smaken verschillen en maar goed ook, want het zou maar saai zijn op de weg als iedereen met dezelfde auto reed.
                              Dat je in de garage extra korting krijgt begrijp ik maar de astra duurder uitkomen? Megane staat 4000euro duurder in zelfde configuratie.

Comment

Waar zie je jij de Megane 4000 euro duurder staan in dezelfde configuratie?

Basismodel Megane GT grandtour komt op 30.850 euro
                                Basismodel Astra Sport Tourer Innovation komt op 28.975 euro

Dat is dus bijna 2000 euro verschil, geen 4000 euro.
                                De uitrusting van beide "basismodellen" is echter niet gelijk.

Wanneer ik de Megane GT grandtour configureer zoals ik hem zou willen dan komt dat op 34.800 euro
                                Wanneer ik hetzelfde doe met de Astra Sports Tourer, dezelfde opties dus ook in automaat en zo, dan kom ik op 36.518 euro

Comment

Ik weet niet of het iets voor je is, maar zelf ben ik wat in Duitsland aan het rondkijken geweest.
                                  Ben nu zeer geïnteresseerd in een Honda Civic Tourer: http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...fromparkdeck=1
                                  Nog geen 20.000€ voor goed uitgeruste nieuwe wagen met 1.8 140pk.
                                  Nieuwprijs voor Comfort versie begint in BE en DE vanaf 25.000€, Elegance voor 30.000€, dus men geeft wel heel veel korting op dit moment.
                                  Dezelfde promoties zie ik bij verscheidene dealers op Autoscout.

Comment

Ik weet niet of het iets voor je is, maar zelf ben ik wat in Duitsland aan het rondkijken geweest.
                                    Ben nu zeer geïnteresseerd in een Honda Civic Tourer: http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...fromparkdeck=1
                                    Nog geen 20.000€ voor goed uitgeruste nieuwe wagen met 1.8 140pk.
                                    Nieuwprijs voor Comfort versie begint in BE en DE vanaf 25.000€, Elegance voor 30.000€, dus men geeft wel heel veel korting op dit moment.
                                    Dezelfde promoties zie ik bij verscheidene dealers op Autoscout.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                      Waar zie je jij de Megane 4000 euro duurder staan in dezelfde configuratie?

Basismodel Megane GT grandtour komt op 30.850 euro
                                      Basismodel Astra Sport Tourer Innovation komt op 28.975 euro

Dat is dus bijna 2000 euro verschil, geen 4000 euro.
                                      De uitrusting van beide "basismodellen" is echter niet gelijk.

Wanneer ik de Megane GT grandtour configureer zoals ik hem zou willen dan komt dat op 34.800 euro
                                      Wanneer ik hetzelfde doe met de Astra Sports Tourer, dezelfde opties dus ook in automaat en zo, dan kom ik op 36.518 euro
                                      Je hebt gelijk, ik had 26600 in mijn gedachte maar dat is de gewone 1.6 zonder automaat.
                                      Maar zo een innovation met startpakket navi, ik ga ervanuit dat dat zo goed als alles is. Dan moet je echt alles aanklikken. Maar ja dat mag uiteraard

Comment

Working...
                                      X