Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Praktische leuke benzinewagen
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenWaar zie je jij de Megane 4000 euro duurder staan in dezelfde configuratie?
Basismodel Megane GT grandtour komt op 30.850 euro
Basismodel Astra Sport Tourer Innovation komt op 28.975 euro
Dat is dus bijna 2000 euro verschil, geen 4000 euro.
De uitrusting van beide "basismodellen" is echter niet gelijk.
Wanneer ik de Megane GT grandtour configureer zoals ik hem zou willen dan komt dat op 34.800 euro
Wanneer ik hetzelfde doe met de Astra Sports Tourer, dezelfde opties dus ook in automaat en zo, dan kom ik op 36.518 euro
amai, zijn toch serieuze getallen voor een megane en astra.
Comment
-
Op de lijst als hoofdvogels SUV
Vw Tiguan
Seat Ateca
Mercedes GLA
Dan nog steeds zwak voor de Mazda 6, Volvo V60, Jag XE
Last edited by SteakFriet; 23/01/2017, 13:55.
Comment
-
De Levorg is wel enkel verkrijgbaar met CVT.
Ik heb er ook voor gekeken, vind het wel een mooie wagen, maar verbruik ligt toch wel vrij hoog.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SenbroxOndertussen beslist dat het een sav/suv wordt. Met men 1m90 en opkomend vaderschap lijkt me dit de beste keuze.
Op de lijst als hoofdvogels:
Vw Tiguan
Seat Ateca
Mercedes GLA
In mindere mate:
Ford Kuga
Quasqow (op zich uitzicht wel te pruimen en 165pk versie spreekt me aan. Ook goede zit, blijft wel de quasqai. Mentaal?)
Mijn buurman heeft de nieuwe Kuga met 1.5 ecoboost, tegenover de vorige is deze meer USA gestyled, hij is er zeer tevreden van.
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
Comment
-
De Kuga met 1.5 zag ik dan ook zitten. Heb gezien dat er bij Noyens leuke stocks staan van nieuwe model. We zijn gaan kijken ma madam vindt er niets aan.
Ik zou nooit een wagen bestellen trouwens. Moet stock zijn of jonge tweedehands. Ik ga echt geen paar maanden wachten op een wagen. Snap niet dat mensen dat kunnen.Last edited by SteakFriet; 08/01/2017, 10:04.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door #166gaat ge die eerste drie vinden, met een leuke motor, voor 25k?
Al zou ik liever de GLA200 occassie dan nemen eventueel.
Keuzestress alleszins! Bang dat ik toch spijt ga krijgen met zo weinig vermogen. Langs andere kant, de tijd van de stoplichtsprintjes ligt ook al lang achter mij.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Davy_35k voor een Megane met een 1.6.. kan je niet beter je geld gewoon in brand steken?
Waardevermindering bij die frnase krengen is niet normaal. Dat is dan ook de reden dat ik er geen meer moet hebben. Volgens de garage is men car nog 1/7de overname waard. 7j oud en 115dkm.
Bij men ex megane was het net hetzelfde. Nieuw 19000euro, na drie jaar verkocht voor 8000euro.
Comment
-
Ik ben geenszins een autokenner, maar we hebben een jaar geleden de Qashqai eens van dichtbij gaan bekijken en wat opviel was dat de kofferruimte in vergelijking met andere wagens van dit type nogal beperkt is (nu ja, nog steeds ruim hoor). Houd daar rekening mee met de baby op komst, geloof me
Trouwens, paar maanden wachten op wagen, waarom vind je dat zo erg?
Comment
-
Ateca is gebouwd op het onderstel van de vorige Tiguan, koffer is daar maar ook beperkt (vandaag gezien)...
Comment
-
Ben naar het salon geweest en werkelijk geen enkele suv/sav/... heeft me kunnen overtuigen. Ik voelde nergens een echte klik. Dan toch niets voor mij?
Gla: Comfort en zitpostie was wel goed maar niet echt gevoel van in een ruime wagen te zitten. Moeilijk te verwoorden. Geen gevoel in een Grote te zitten zeg maar.
Tiguan: enkel knap als je hem aan gaat kleden en 1,4 is niet alles in basistrim. Beetje willen maar niet kunnen.
Ateca: niet overtuigd van bouwkwaliteit.
Andere die me wel aanstaan zijn gewoon pak te duur.
Autos die nu op de radar staan:
-V60 fl vanaf 2014
-Mazda 6 fl vanaf 2015
In beide had ik wel het gevoel van comfort en ruime wagen te zitten. Belangrijkste blijft het comfort met men 1m90 en de looks en daar scoren deze twee goed in.
Wat minder is: beide modellen worden komende twee jaar vervangen.
Jag XE sprak me ook enorm aan maar dan zou ik al terug moeten gaan dieselen... woon wel op 30km van men werk maar had echt terug een benzine in gedachte.
Alleszins nog even tijd om na te denken.Last edited by SteakFriet; 22/01/2017, 10:50.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07Ateca is gebouwd op het onderstel van de vorige Tiguan, koffer is daar maar ook beperkt (vandaag gezien)...
Staat op hetzelfde mqb platform maar is een 4 tal cm korter om iets sportiever te rijden.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHLDe TCE 205 ? Doe eerst een goede testrit. Vermoed zelfde motor als Espace en die schokte op 2400 toeren. Had ook weinig koppel en reed door de automaat altijd aan zeer lage toeren.2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Ja, ik mag het hopenMaar wel bijzonder dat de uitleg van Renault Belgie was dat dit een produkteigenschap is. Dat stoot me een beetje tegen het hoofd. Ze zeggen dus dat ze het allemaal doen eigenlijk hee. Want het was zelfs meetbaar met hun computer tijdens het rijden...
Comment
Comment