Onlangs kennis gemaakt met de BMW 225Xe. Hoewel de 2 Tourer zeker niet mijn eerste keuze zou zijn, toch aangenaam verrast. Leuke zithouding, best wat ruimte...
Mijn bedoeling is om een fiscaal interessante wagen aan te kopen op mijn vennootschap, die ik na 4 jaar kan doorschuiven naar mijn vrouw. Vandaar dus ook een "compacte" wagen. Ik zal de wagen verder "op" rijden (of mijn vrouw toch) dus ik wil gerust meer uitgeven aan enkele opties. Budget wel vast op 40K excl; BTW. Met die parameters dus uitgekomen op de 225Xe.
Nu de vragen waarbij ik wat advies wil:
Duurzaamheid van dergelijke wagen? Ik ambieer toch 10-12 jaar uiteindelijk. De batterij heeft 6 jaar garantie op 80% capaciteit. Op zich al lang, maar goed, zou ze 2x langer mee gaan? Of kan ik hopen dat ze op 5,5 jaar onder de 80% gaat, zodat ik tegen het einde van de garantie een nieuwe batterij heb...
Prijs: ik kom met alle leuke opties op een zeer complete wagen uit voor 42K excl. BTW Daar gaat 2,5K korting af en nu 1K salonactie. Dus een 8% korting? Lijkt me weinig... Zit daar wat marge om te onderhandelen? Ik weet dat ze op de i-modellen geen korting geven, deze zit tussen I en normaal in. Maar het lijkt me weinig. 15% had ik toch verwacht, we hebben 6 voertuigen, dus normaal kunnen we fleetkorting krijgen. Iemand daar ervaring mee? Het bedrijf waar ik voordien mee werkte hadden vlot 20% korting op catalogusprijzen bij dezelfde garage. Weliswaar via lease en met een wagenpark van toen een 50 tal wagens.
Wat denken jullie?
Thanks!
Mijn bedoeling is om een fiscaal interessante wagen aan te kopen op mijn vennootschap, die ik na 4 jaar kan doorschuiven naar mijn vrouw. Vandaar dus ook een "compacte" wagen. Ik zal de wagen verder "op" rijden (of mijn vrouw toch) dus ik wil gerust meer uitgeven aan enkele opties. Budget wel vast op 40K excl; BTW. Met die parameters dus uitgekomen op de 225Xe.
Nu de vragen waarbij ik wat advies wil:
Duurzaamheid van dergelijke wagen? Ik ambieer toch 10-12 jaar uiteindelijk. De batterij heeft 6 jaar garantie op 80% capaciteit. Op zich al lang, maar goed, zou ze 2x langer mee gaan? Of kan ik hopen dat ze op 5,5 jaar onder de 80% gaat, zodat ik tegen het einde van de garantie een nieuwe batterij heb...
Prijs: ik kom met alle leuke opties op een zeer complete wagen uit voor 42K excl. BTW Daar gaat 2,5K korting af en nu 1K salonactie. Dus een 8% korting? Lijkt me weinig... Zit daar wat marge om te onderhandelen? Ik weet dat ze op de i-modellen geen korting geven, deze zit tussen I en normaal in. Maar het lijkt me weinig. 15% had ik toch verwacht, we hebben 6 voertuigen, dus normaal kunnen we fleetkorting krijgen. Iemand daar ervaring mee? Het bedrijf waar ik voordien mee werkte hadden vlot 20% korting op catalogusprijzen bij dezelfde garage. Weliswaar via lease en met een wagenpark van toen een 50 tal wagens.
Wat denken jullie?
Thanks!
Comment