Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waarom wel of geen MINI kopen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Vandaag telefoon gekregen van MINI Van Osch en ik krijg het eerste onderhoud gratis als ik teken, bij MINI Ottevaere krijg ik de auto 165 euro goedkoper + waardebon 250 euro aan MINIgadgets.

Enigste twijfel nog... Zou ik de cooper inruilen voor een cooper D of toch voor de automaat gaan...
    The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
    BMW F10 520da 2012
    MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Dat eerste onderhoud gratis zou ik niet nemen.
      Dat was allemaal visuele controle en koste iets van 54€.

Bedoel je een cooper S met automaat tegenover een manuele cooper D?
      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Ondertussen zijn we toch weeral iets verder geraakt. Het zal een MINI Cooper Clubman automaat worden met benzine motor. Ik ben nu nog het chili pack aan het afwegen. Op zich zitten er veel nutteloze opties tussen maar ook een paar interessante die ik al had aangevinkt uit de optielijst. De nutteloze opties afwegen dus met het prijsvoordeel dat het chilipack met zich meebrengt.
        Oorspronkelijk hadden we de manuele airco gekozen in combinatie met het pano dak maar de garage pusht eerder richting automatisch airco.

Mijn echtgenote was in de loop van de week nog bij 2 garages gaan kijken om kleuren en opties te vergelijken van wagens die in de showroom stonden. Dat maakt het toch net iets gemakkelijker dan te kiezen vanuit een cataloog. MINI Van Osch gaf iets van een 5,5% korting op de eerste offerte maar dat vind ik persoonlijk te weinig als je de waaier aan opties bekijkt die we geselecteerd hebben. De dealers waar ze was gaan kijken hebben haar een dag later ook teruggebeld om een prijsvoorstel te doen maar als ze daar dan terug aankomt, heeft ze geen enkele keer een prijs gekregen... Ze kreeg het voorstel enkel te zien als ze onmiddellijk tekende... 2 keer op rij dus een nutteloze verplaatsing... De verkoper zou binnen 10 dagen terugbellen met de vraag of we beslist hebben. Hoe kan je nu beslissen of je akkoord gaat als je de prijs niet kent... Daar heb ik wel mixed feelings bij... Het gaat tenslotte toch over veel geld... Langs de andere kant begrijp ik de verkopers ook wel natuurlijk dat ze niet graag hebben dat je 2 garages zou vergelijken.

Heb jij een onderhoudscontract gehad? Ze hebben dit bij de laatste garage aanbevolen voor 29 euro in de maand. Een klein onderhoud zou iets van een 450 euro kosten en een groot 800 euro liet de verkoper weten.
        Last edited by BEEMER; 05/02/2017, 10:40.

BMW E24 635csi 1985
        BMW F10 520da 2012
        MINI Clubman Cooper 2017

VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Zeker de auto airco nemen.
          Ik weet niet hoeveel groter de nieuwe is geworden maar in het oude model was het moeilijk de temperatuur te regelen in de kleine ruimte.
          Te warm, te koud....de hele tijd aan de knopjes draaien.

Zou eens naar mijn facturen moeten kijken wat een onderhoud koste maar ik dacht 280€ voor een klein.
          Wil het gerust eens nakijken.

Bij Verstraete ook al dikwijls een offerte laten maken en daar kijk je mee op de pc naar de prijzen en weet je dus meteen alles.
          den borre

Int3x0r

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
            Ondertussen zijn we toch weeral iets verder geraakt. Het zal een MINI Cooper Clubman automaat worden met benzine motor. Ik ben nu nog het chili pack aan het afwegen. Op zich zitten er veel nutteloze opties tussen maar ook een paar interessante die ik al had aangevinkt uit de optielijst. De nutteloze opties afwegen dus met het prijsvoordeel dat het chilipack met zich meebrengt.
            Oorspronkelijk hadden we de manuele airco gekozen in combinatie met het pano dak maar de garage pusht eerder richting automatisch airco.

Mijn echtgenote was in de loop van de week nog bij 2 garages gaan kijken om kleuren en opties te vergelijken van wagens die in de showroom stonden. Dat maakt het toch net iets gemakkelijker dan te kiezen vanuit een cataloog. MINI Van Osch gaf iets van een 5,5% korting op de eerste offerte maar dat vind ik persoonlijk te weinig als je de waaier aan opties bekijkt die we geselecteerd hebben. De dealers waar ze was gaan kijken hebben haar een dag later ook teruggebeld om een prijsvoorstel te doen maar als ze daar dan terug aankomt, heeft ze geen enkele keer een prijs gekregen... Ze kreeg het voorstel enkel te zien als ze onmiddellijk tekende... 2 keer op rij dus een nutteloze verplaatsing... De verkoper zou binnen 10 dagen terugbellen met de vraag of we beslist hebben. Hoe kan je nu beslissen of je akkoord gaat als je de prijs niet kent... Daar heb ik wel mixed feelings bij... Het gaat tenslotte toch over veel geld... Langs de andere kant begrijp ik de verkopers ook wel natuurlijk dat ze niet graag hebben dat je 2 garages zou vergelijken.

Heb jij een onderhoudscontract gehad? Ze hebben dit bij de laatste garage aanbevolen voor 29 euro in de maand. Een klein onderhoud zou iets van een 450 euro kosten en een groot 800 euro liet de verkoper weten.
            Beemer, mijn schoonzus heeft 3 verschillende vw garages gedaan voor een offerte voor nen tiguan... Gaande van 5 tot 7%... Allez die 7 was door dat ik er klant was en ze heeft die 7 dan gekregen bij een garage die dichter bij haar woonplaats was. Wel frappant die gasten vonden die aanvraag van de verschillende offertes nooit terug in het systeem.... Wel elke keer open kaart gespeeld.
            VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

Volg die thread al van in den beginne en ik moet zeggen dat, met wat ik hier lees, ik niet onder de indruk ben van het MINI dealernetwerk. Bovenstaande alleen al zou voor mij een afknapper betekenen. Uw oproepen voor een offerte en die dan nog niet krijgen of je moet tekenen???? Komaan jongens.
              Eerlijk gezegd, ik denk dat zo'n gedrag van de verkopers door de meesten hier op het forum niet zou geapprecieerd worden indien het om quasi elk ander merk van wagen zou gaan...

Ik zou al snel kazak keren en voor een 500 Abarth gaan kijken...
              King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
              2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

Een klein onderhoud zou iets van een 450 euro kosten en een groot 800 euro liet de verkoper weten.
                Daar word ik al mottig van

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

Jij niet alleen, maar sommige zijn dat blijkbaar gewoon....

Zelf betaal ik prijzen van 152 euro (laatste klein onderhoud met speciale synthetische olie in Alfa garage) tot Max 375 euro (groot) voor benzineauto’s met automaat, van 115, 140 en nu 170 pk

Comment

Het is zelfs zo dat ze bij Mini Van Avondt zeiden: Als u hier nu meerdere wagens gekocht had, zou u automatisch een beter voorstel gekregen hebben als trouwe klant; Hmmm . Mijn echtgenote zei toen, wij hebben meerdere BMW's maar niet aangekocht bij u. Maar het moet ooit de eerste zijn... Van Avondt is nog maar net overgenomen door Juma. Daar hebben we al eens eentje gekocht... Over de Fiat 500 heeft die dame het ook gehad maar dat was iets compleet anders zei ze. Ze liet ook subtiel (niet met zoveel woorden) vallen dat het niet netjes was om de garages te vergelijken. Hmmm... je kan uw centjes maar 1 keer uitgeven lijkt me .

@ Charlie: wil jij geen extra korting fixen voor mij . Ik denk dat ze bij MINI maar al te goed beseffen dat het publiek dat naar een MINI komt kijken, weinig andere merken overweegt. Wellicht dat ze daardoor weinig flexibel zijn? Ik sta op het punt om te tekenen maar in de huidige configuratie zitten voor 10.000 euro aan opties. Dan mag er toch wel iets meer zijn dan een standaardkorting lijkt me.
                    Last edited by BEEMER; 05/02/2017, 14:02.

BMW E24 635csi 1985
                    BMW F10 520da 2012
                    MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Het is zelfs zo dat ze bij Mini Van Avondt zeiden: Als u hier nu meerdere wagens gekocht had, zou u automatisch een beter voorstel gekregen hebben als trouwe klant; Hmmm . Mijn echtgenote zei toen, wij hebben meerdere BMW's maar niet aangekocht bij u. Maar het moet ooit de eerste zijn... Van Avondt is nog maar net overgenomen door Juma. Daar hebben we al eens eentje gekocht... Over de Fiat 500 heeft die dame het ook gehad maar dat was iets compleet anders zei ze. Ze liet ook subtiel vallen dat het niet netjes was om de garages te vergelijken. Hmmm... je kan uw centjes maar 1 keer uitgeven lijkt me .

@ Charlie: wil jij geen extra korting fixen voor mij . Ik denk dat ze bij MINI maar al te goed beseffen dat het publiek dat naar een MINI komt kijken, weinig andere merken overweegt. Wellicht dat ze daardoor weinig flexibel zijn? Ik sta op het punt om te tekenen maar in de huidige configuratie zitten voor 10.000 euro aan opties. Dan mag er toch wel iets meer zijn dan een standaardkorting lijkt me.
                      Das bij een vw garage, wat wilde dan? Nen polo? :p Nee serieus, vergelijken mag toch? Ge wist toch op voorhand dat mini's dure auto's zijn...

Comment

Ik heb zelfs de indruk dat MINI duurder is dan BMW. Je zou voor de grap eens op de configurator moeten kijken. Neemt niet weg dat het knappe wagens zijn en dat de nieuwe Clubman een halve BMW is. Heb al eens gepolst bij mijn echtgenote voor een BMW 1 of 2 maar die laten haar koud. Het wordt dus een clubman.

BMW E24 635csi 1985
                        BMW F10 520da 2012
                        MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Is dat met een 1500cc benzine ?

Comment

Ik heb zelfs de indruk dat MINI duurder is dan BMW. Je zou voor de grap eens op de configurator moeten kijken. Neemt niet weg dat het knappe wagens zijn en dat de nieuwe Clubman een halve BMW is. Heb al eens gepolst bij mijn echtgenote voor een BMW 1 of 2 maar die laten haar koud. Het wordt dus een clubman.
                            Tzijn idd serieuze prijzen op de site. Zo'n clubman is vergelijkbaar met een eend of een drie reeks als zitruimte en koffer? Of hoe moet ik dat zien?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten

Tzijn idd serieuze prijzen op de site. Zo'n clubman is vergelijkbaar met een eend of een drie reeks als zitruimte en koffer? Of hoe moet ik dat zien?
                              de koffer van de clubman zal zeker groter zijn dan deze van de eend.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                Is dat met een 1500cc benzine ?
                                Een 3 cilinder, zet men niet in de verf…

Omdat hier slecht de “lage” prijzen van een Mini vermeld worden, gaat het hier allicht over de 3 cilinder versie.

Een 4 cilinder ‘S” kost alvast, minstens 4400 euro meer en een “John” 12 000 euro meer

Een Mini Clubman is een mooie originele verschijning, maar de kleren maken de vrouw /man en dus “aangekleed”, duurder als een “aangeklede” 1 serie.
                                Mini Clubman One 3 cilinder 1499 102 pk.. Vanaf 23 000 euro
                                Mini Clubman Cooper 3 cilinder 1499 136 pk Vanaf 24 800 euro
                                Mini Clubman Cooper S 4 cilinder 1998 192 pk Vanaf 29 200 euro
                                Mini Clubman John Cooper Works. 4 cilinder 1998 231 pk Vanaf 37 000 euro
                                (iets aangekleed)

Comment

Die driecilinder ligt ook in de i8, trouwens.
                                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Wij hebben hier ook de 1500cc 136pk, en zet deze graag in de verf....
                                    Past perfect in een mini...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                      Wij hebben hier ook de 1500cc 136pk, en zet deze graag in de verf....
                                      Past perfect in een mini...
                                      Welke MINI hebben jullie? Een 3 deur of ook een clubman? Nog maar net eentje gekocht? Welke uitvoering? Eventueel via PM welke korting hebben jullie gehad in %?

BMW E24 635csi 1985
                                      BMW F10 520da 2012
                                      MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra

Heb toch al gezegd dat dit niet klopt of die dealer lapt er zelf iets bij.
                                        den borre

Int3x0r

Comment

Welke MINI hebben jullie? Een 3 deur of ook een clubman? Nog maar net eentje gekocht? Welke uitvoering? Eventueel via PM welke korting hebben jullie gehad in %?
                                          We hebben deze in de 2 at met automaat.. niet in de mini... de mini is airodynamischer.

Comment

Working...
                                          X