Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waarom wel of geen MINI kopen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Waarom wel of geen MINI kopen?

Mijn echtgenote zou graag een MINI hebben. Zijn er forummers met positieve of negatieve ervaringen? Waarop letten? Welke bouwjaren of modellen zijn aan te raden of eerder af te raden?
    Het zou gaan over eentje met benzine motor. Op zich speelt de motorisatie weinig rol al verkies ik zelf de cooper S al is het maar puur omwille van de looks. De auto zou hoofdzakelijk gebruikt worden voor woon-werkverkeer (6km enkel per dag) met 2 kids (4j en 6j). . Omwille van de kids verkies ik een clubman boven een gewone.

Zelf heb ik deze al gevonden

Op zoek naar een tweedehands MINI One? Hier vind je de meest recente aanbiedingen op AutoScout24, de grootste online automarkt in Europa.

Tweedehands of nieuwe Mini kopen of gratis verkopen? Het meest diverse gebruikte aanbod van België. Eenvoudig, persoonlijk en relevant. Occasies te koop: van diesel, break tot SUV

Op zoek naar een tweedehands MINI One? Hier vind je de meest recente aanbiedingen op AutoScout24, de grootste online automarkt in Europa.

ofwel een outsider... een Peugeot RCZ. Ik ben er al lang fan van maar ik moet de ruimte achteraan eens checken van zowel de MINI als de peugeot.

The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
    BMW F10 520da 2012
    MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Met twee kinderen die allebei te klein zijn om vooraan te zitten: blijf in elk geval van de gewone cooper weg: veel te klein.
    Vermoedelijk moet de buggy ook mee: ook hier gaat je vrouw na een week gefrustreerd zijn.
    Mijn vrouw vergelijkt haar Mini Cooper graag met een kleine Louis Vuitton-handtas: veel te duur voor wat het is, je krijgt er niks in, maar 't is toch zo mooi.
    En 't rijdt ook heel amusant.
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Ik ben eerder fan van de Peugeot!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
        Ik ben eerder fan van de Peugeot!
        Ikke nie.

Comment

Lijkt me een sportief bakske met voldoende vermogen en mooie lijn... vandaar de Peugeot

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
            Lijkt me een sportief bakske met voldoende vermogen en mooie lijn... vandaar de Peugeot
            Duitse kwaliteit tegenover franse kwaliteit?

Comment

Ja... maar heb niks tegen de Fransen hee. Integendeel
              Maar om verder in te gaan op die kwaliteit, van Mini lees ik eigenlijk wel veel negatieve zaken. Zijn die in de praktijk goed of slecht?

Comment

Ah zo

Zelf zou ik voor ne coutryman kiezen.

Comment

Kwaliteit van het interieur is nu al beter maar nog altijd vrij ondermaats voor wat je betaalt..
                  Een vriendin van me heeft een Countryman en toen die eens met mijn 500X reed vond ze die vanbinnen toch veel prettiger aanvoelen.
                  Voor de rest, ik denk niet dat je een diesel gaat nemen? Want daar kan soms wel wat aan misgaan.
                  Mijn schoonvader heeft ook een Clubman gehad en die heeft de zijne na 1 jaar weggedaan door alle miserie (en die kwam van een TVR ).
                  Maar dat kunnen natuurlijk twee alleenstaande gevallen zijn
                  Ik volg A160 wel op dat vlak (what she said)
                  Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                  www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Hier mini sinds januari 2011, toen kinderen resp 3 jaar en 5 oud. 120.000 km zonder 1 euro kosten behalve een nieuwe batterij. Gechipte one D van 90 naar 130 PK....

Met de mini is er zelfs een week naar de Provence geweest , zonder mij maar met schoonmoeder , dus die ruimte, kan je je aan aanpassen
                    Last edited by DArtagnan; 09/01/2017, 19:04.
                    2014 BMW (F31) 335 d
                    2011 Mini One D
                    2007 Kawasaki ZX6R
                    1997 Honda VFR

1984 Opel Kadett 1.2, 1985 Opel Ascona 1.6, 1988 Opel Corsa 1.5 d, 1990 Opel Kadett 2.0 GSI, 1994 Opel Astra 1.7 d, 1991 Opel Calibra 2.0 16V, 1996 BMW 318d, 2000 BMW 320d, 2004 Saab 9-3 2.2 TiD, 2003 BMW Break 320 d, 2004 Audi Avant 1.9 TDI, 2006 BMW Touring 535 d, 2010 BMW Touring 530 D
                    1996 Suzuki GSX-F 750, 1997 Honda Blackbird, 2003 Honda Fireblade, 1999 Yamaha R6, 2005 Kawasaki ZX6R

Comment

Update post werkt precies niet... enfin het is een kleine auto, dus eerst checken of je daar mee kan leven, alsook met de redelijk harde ophanging. Voor de rest kijken wij eerst naar Countryman als opvolger..
                      2014 BMW (F31) 335 d
                      2011 Mini One D
                      2007 Kawasaki ZX6R
                      1997 Honda VFR

1984 Opel Kadett 1.2, 1985 Opel Ascona 1.6, 1988 Opel Corsa 1.5 d, 1990 Opel Kadett 2.0 GSI, 1994 Opel Astra 1.7 d, 1991 Opel Calibra 2.0 16V, 1996 BMW 318d, 2000 BMW 320d, 2004 Saab 9-3 2.2 TiD, 2003 BMW Break 320 d, 2004 Audi Avant 1.9 TDI, 2006 BMW Touring 535 d, 2010 BMW Touring 530 D
                      1996 Suzuki GSX-F 750, 1997 Honda Blackbird, 2003 Honda Fireblade, 1999 Yamaha R6, 2005 Kawasaki ZX6R

Comment

De onze heeft nu een kleine 35000 km.
                        We hebben die gekocht met 6000 km op de teller, en drie jaar oud. Stond een eeuwigheid stil. Daardoor was een dichtingsringetje verstorven. Onder garantie vervangen.
                        Onlangs is de thermostaat vervangen, een gekend issue, blijkbaar. Het vervangend stuk was een verbeterd onderdeel.
                        Daarnaast is ook de knop van de achterklep vervangen.
                        Wat build-quality betreft: valt best goed mee: geen kraakjes of piepjes ofzo. Enige waar ik over zou durven klagen is dat de zilvergrijze interieurlijsten zeer gemakkelijk krassen.

Comment

Omdat ze er geweldig uitzien en geweldig leuk rijden.
                          Wij hadden de Clubman en hebben daar ook geen problemen mee gehad.
                          Mogelijke problemen heb ik onlangs nog in het Mini lovers topic gezet.
                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

E92 verkocht die in orde was voor een mini.

Comment

Voor een vrouw vind ik een mini nog wel een mooi, maar veel te duur autootje. De RCZ vind ik stukken mooier en specialer, al denk ik dat hij wel erg klein gaat zijn qua zitruimte vanachter. Dat zou je eens moeten testen.

Echt handig zijn die plezante auto's nooit natuurlijk, maar ik veronderstel dat er nog een auto is voor gezinsverplaatsingen.

Ik rij ook meestal met een sportievere 2deurs (Mégane cc). Dan zet ik 1 kindje achter en 1 voor, dan valt het qua handigheid en ruimte wel mee. Als er achter mij (191cm) iemand moet zitten, moet ik mij serieus naar voor zetten, maar daarvoor dient dan weer de gezinswagen.

Als er in de RCZ 2 kinderen achter elkaar kunnen zitten, zou ik daarvoor gaan. Blijft een echt speciale auto, in tegenstelling tot de mini.

Qua rijgedrag kan ik niets vertellen. Ik heb een paar keer met een mini gereden en dat rijdt als een kart (en dat bedoel ik positief, heel wendbaar en vlot). Met de RCZ heb ik nog nooit gereden, maar als ik mij dat goed herinner kwam hij wel altijd goed uit de testen..

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Duitse kwaliteit tegenover franse kwaliteit?
                                Duitse kwaliteit???
                                Z4 M40i

Comment

We zijn er ondertussen nog steeds niet uit of er een MINI komt of niet. Jaren geleden hebben we eentje getest maar we zullen nog eens terug kijken of het al dan niet haalbaar is.De clubman blijft wel de eerste keuze ivm het extra deurtje aan de zijkant. De MINI zal uitsluitend dienen om korte ritten naar school te rijden met de kids en om inkopen in de loop van de week te doen. Als ruimere wagens heb ik sowieso de BMW 520d (F10) en de BMW 728i (E3 nog. Al is het niet zeker dat de 728i op lange termijn nog zal blijven.
                                  Online lees ik wel verhalen van hoog olieverbruik, falende versnellingsbakken?

@ zwart paard: de E92 is eruit gegaan voor de F10 en die gaat niet weg.

De Peugeot RCZ is een fenomenale wagen vind ik. Ik heb die ooit een weekje kunnen testen met de benzine turbomotor. Heel snelle wagen maar die naftbak was erg snel leeg. Achterin was het toen een ramp met de maxi cosi maar misschien dat het nu wel lukt. Een buggy wordt quasi nooit nog meegenomen. Ik stel me alleen vraagtekens bij de betrouwbaarheid van de Peugeot. In mijn kennissenkring zijn er wel wat ontevreden Citroënrijders dus ja...
                                  The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                                  BMW F10 520da 2012
                                  MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                  BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                  Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                  VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

In onze mini ligt een 1.6 PSA-motor - zelfde als in de RCZ, dacht ik zelfs.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten

Duitse kwaliteit???
                                      Was niet om beiden in twijfel te trekken, maar was een inside joke naar DHL toe verwijzend naar een ander topic

Comment

wij hebben met veel plezier gereden met onze clubbie , eigenlijk vrij probleemloos , onze ex staat nu al bijna een halfjaar te wachten op een nieuwe eigenaar (overgelaten)

TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

Comment

Working...
                                        X