Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nieuwe auto 1 dag inschrijven en dan als "nieuw" kopen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• nieuwe auto 1 dag inschrijven en dan als "nieuw" kopen

Hallo allemaal

ik ben nieuw hier op het forum en wel speciaal om volgende reden:

ik wil een nieuwe auto kopen, ga naar de garage en vind een nissan pulsar

dit staat me direct aan omdat dit ook is wat ik zoek. dus laat ik direct prijs maken en bestel ik hem.

omdat ik de auto dringend nodig heb beslis ik ook om een stockwagen te nemen.

de dag nadat ik de bestelbon heb getekend samen met een voorschot krijg ik telefoon van de garage.

zij vragen of ik het goed vindt dat zij de auto de dag voordat ik hem ga ophalen inschrijven voor 1 dag ????

dit zou ik niet willen en vertel hen dit ook. als zij dit niet mogen doen zeggen ze dat er tot 1000€ bij de afgesproken prijs komt???? is dit wettelijk inorde?
    en waarom zouden ze dit uberhaupt willen doen?

iemand die hier een goede uitleg voor weet? of wat ik moet doen?

groeten Tim

Als gij een bestelbon/factuur hebt met een prijs op zie ik niet in waarom gij 1000€ moet bijbetalen. Welke garage is dat?

Comment

Ik zou de importeur even om info vragen .

Comment

Dit doet er even niet toe waar het is en zeg ik hier ook liever niet tot er wat meer duidelijkheid is. Ik hoop dat je dit kan begrijpen.

Het is inderdaad een zeer rare situatie en weet niet goed wat ik ermee aan moet.

Comment

Vreemd. Staat die daginschrijving ergens in de verkoopsvoorwaarden?

Comment

Het zal alleszins iets zijn waar zij boekhoudkundig voordeel mee doen, jij koopt in theorie dan gewoon een 2e hands.

Comment

Heb je een motivering gevraagd ?

Comment

Wellicht geven zij die door aan de invoerder als demowagen of zo waardoor ze een grotere premie krijgen.

Comment

Ik zou er ook niet met akkoord gaan.
                  The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                  BMW F10 520da 2012
                  MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                  BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                  Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                  VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Jij uw voordeel zij het hunne...Wat maakt het uit.
                    vraaag een gratis onderhoud bij ofzo.
                    Polo 6n 1.4

Comment

die verhoging van die prijs is in ieder geval niet in orde en is niet wettelijk, je hebt je bestelbon met de afgesproken prijs.
                      Is het een stockwagen van de garage of van de invoerder ?
                      Die 'chantage' met verhoging zou mij in ieder geval weinig vertrouwen meer geven in zo'n garage.
                      En op wie zou die dan voor een dag worden ingeschreven?
                      Ik vind dit een vreemd verhaal.

Comment

Zal Idd iets zijn waar ze profijt mee doen. Probeer er een gratis onderhoud en volle tank uit te krijgen ofzo

Comment

Ik zou het nog weigeren als ze mij 1000 euros korting boven de afgesproken prijs zouden geven. Vergeet niet dat je met hun sjoemel niet meer de eerste eigenaar bent. Voordelen die voorbehouden zijn aan de eerste eigenaar ontsnappen u dan... zonder te spreken van de discussies bij het verkopen van de wagen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timgielen Bekijk Berichten
                            Dit doet er even niet toe waar het is en zeg ik hier ook liever niet tot er wat meer duidelijkheid is. Ik hoop dat je dit kan begrijpen.

Het is inderdaad een zeer rare situatie en weet niet goed wat ik ermee aan moet.
                            Begrijp dat wel. Als je van Limburg bent weet ik allang welke garage het is.

Comment

Ik zou het nog weigeren als ze mij 1000 euros korting boven de afgesproken prijs zouden geven. Vergeet niet dat je met hun sjoemel niet meer de eerste eigenaar bent. Voordelen die voorbehouden zijn aan de eerste eigenaar ontsnappen u dan... zonder te spreken van de discussies bij het verkopen van de wagen

Comment

Is dit geen zn. administratieve inschrijving ? Gebeurt wel meer door dealers/invoerders... vooral FCA (Fiat) doet nogal vaak. Dat zijn dan die stock 500'tjes die je +20% korting kunt kopen.

Vraag me echter niet waarom ze dit doen.
                                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Als er geen km's bijkomen zie ik het probleem niet tenzij jij meer als 1000euro op een dag verdient .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                    Als er geen km's bijkomen zie ik het probleem niet tenzij jij meer als 1000euro op een dag verdient .
                                    Even de eerste boodschap van topic opener herlezen : hij zou 1000 euro's meer moeten betalen...

Comment

Waar wil de garage hem inschrijven ? In de boekhouding ? In het verkeer ?
                                      Ik vermoed in de boekhouding....
                                      Topic starter is een beetje onduidelijk....

Comment

Ze hebben geen enkele reden of wettelijk argument om er 1000€ bij te lappen.
                                        Laat ze een voorstel maken als jij dat ok zou vinden.
                                        Ze proberen te profiteren van het feit dat jij haast hebt, en ze zijn vergeten om die daginschrijving te doen....
                                        Het zal wel te maken hebben met een korting van de invoerder voor demoautos.

Hele grote nadelen zie ik niet. Het zou straf zijn als het impact heeft op de garantie.

En een gratis onderhoud zou ik weigeren. Ze doen dan toch niks buiten je filter met de vod kuisen.
                                        Centen of geen inschrijving vragen.

Comment

Working...
                                        X