Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies nieuwe benzinewagen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Persoonlijk grootste fan van de Mazda 3 als we wat verder kijken, maar qua garages moet je inderdaad al geluk hebben om iets in de buurt te hebben.

    Comment


    • #22
      +31k voor een Civic? Daar krijgt ge in DE een Type-R voor.

      Hier vind je een tweedehands Honda Civic die onmiddellijk beschikbaar is op AutoScout24, Europa's grootste online automarkt

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
        Waarom geen seat leon of skoda octavia? Die ga je wel voor onder de 25k krijgen en technisch identiek aan de golf. Een goed aangeklede golf gaat rond de 30k en dat vind ik ook belachelijk veel. Al ben ik altijd al fan geweest van de golf VII, er zijn niet veel auto's die zo goed in elkaar zitten.
        Zoek eerst eens op Duitse forum naar de betrouwbaarheid van de 1.2 en 1.4 benzinemotor van de VW-groep.
        Afgelopen 10 jaar was dit het dieptepunt t.o.v. alle merken, vanaf 2015 is er iets beterschap (idem DSG 7)
        .
        Voor de prijs zal er momenteel, niets beter zijn als een Peugeot 308, of Renault Megane (1.2). (met de kortingen)

        Het minst origineel is voor mij alvast, een Golf, want de “look” is al 40 jaar gelijk. Een niet-auto freak ziet geen verschil tussen de laatste 3 versies
        Een vierkant blokje met veel plaats, zoals een bestelwagen...alleen klopt de prijs niet...

        Mijn top 5 van originele, praktische en betrouwbare auto’s is alvast:
        1. Alfa Romeo Giulietta 1.4 TCT (vanaf 2015)
        2. Mini Clubman Cooper 1.5 6AT
        3. Hyundai i30 1.6 Gdi 7AT
        4. Volvo V40 T3 6AT
        5. Honda Civic 1.5 (CVT is niet zo aangenaam)
        Rij ook eens proef, met enkele goede automaten en je bent verkocht !


        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
          Dat gezeik over Franse wagens en betrouwbaarheid... Ik weet het niet Maurice. Wat ik wel weet is dat je veel naar de garage moet met sommige modellen (vooral als ze net op de markt zijn).
          het is gezeik en ik word het stilaan kotsbeu om die vooroordelen te blijven lezen. Ik rijdt al 26 jaar frans zonder noemenswaardige problemen. En als die er al waren, was het mijn dikke fout. Ik wou dat ik hetzelfde kon zeggen van mijn verplichte leasingwagens in het verleden van de duitse drievuldigheid. Ofwel zo saai dat ge liever in een doodskist zou willen rondrijden, ofwel op 100K heel wat onderdelen moeten laten vervangen, ofwel zo overroepen dat je je afvraagt waarom iemand daar zoveel geld aan uitgeeft.
          En dat je naar de garage moet? Misschien dat de duitsers doen alsof er geen problemen zijn en de rest wel hun verantwoordelijkheid opneemt.
          www.peugeotforum.be

          Comment


          • #25
            Peugeot 308 is een leuke verschijning, zelfs zolang na de lancering.

            Comment


            • #26
              Mijn ouders hebben hun Octavia 1.8 TSI van nog geen 3 jaar oud vervangen door een 218i. Alles in garantie, maar een waslijst van problemen ivm olieconsumptie, motorgeratel, zeer hoog verbruik. De Octavia is wel een mooie en ruime wagen. Ben zelf niet echt merkgebonden. Al miet ik zeggen wie mijn Toyota koopt desondanks 10 jaar oud ziet de wagen er nog altijd piekfijn uit. Berichten doen me wel terug twijfelen. Mijn schoonbroer raadt me ook Peugeot of Honda aan. Hij zegt dat VW de meest overschatte autobouwer is. Als je een Duitser wil koop een BMW of Merc. Moeilijk moeilijk ..

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten

                het is gezeik en ik word het stilaan kotsbeu om die vooroordelen te blijven lezen. Ik rijdt al 26 jaar frans zonder noemenswaardige problemen. En als die er al waren, was het mijn dikke fout. Ik wou dat ik hetzelfde kon zeggen van mijn verplichte leasingwagens in het verleden van de duitse drievuldigheid. Ofwel zo saai dat ge liever in een doodskist zou willen rondrijden, ofwel op 100K heel wat onderdelen moeten laten vervangen, ofwel zo overroepen dat je je afvraagt waarom iemand daar zoveel geld aan uitgeeft.
                En dat je naar de garage moet? Misschien dat de duitsers doen alsof er geen problemen zijn en de rest wel hun verantwoordelijkheid opneemt.
                Ik stel enkel vast na vele jaren Frans te rijden. Je moet er echt dikwijls mee naar de garage.... En toch hield ik van ze en zou ik ze ook door dik en dun verdedigen.
                Voor ik bij Renault werkte had ik een 190, twee W124, een C, een Caddy, enkele Toyota's en ik herinner me niet dat die veel in de garage kwamen. Enkel onderhoud. Mijnen eerste Franse wagen, geweldige wagen om mee te rijden. Een Vel Satis, enorm comfortabel. Hij was nog niet geleverd of het dashboard moest er al uit voor een terugroepactie. Man, dienen auto heeft veel binnen gestaan. De volgende een grand Scenic voor de vrouw. Was geleverd en de spiegels werkten al niet. Was ook weer het begin van... En zo ging het door. Mijn beste was een blauwe Espace IV initiale. Had hem twee dagen en de binnenspiegel met alle attributen hing aan de kabels los toen ik in de auto kwam. Allé, kan nog even doorgaan, maar nogmaals ik reed er erg graag mee. Niks vooroordelen, droge feiten. Moet wel zeggen dat de Scenic van mijn vrouw vrij goed is. Op het momenteel uitvallen van de carkit, het vals alarm geven van de achtergordel, een defecte deurvanger, een regelmatige verwittiging dat de handrem kapot is hebben we op de 67000 km die hij nu heeft, niks voor gehad. Volgende keer in de garage die puntjes weer in orde laten zetten.

                Comment


                • #28
                  Het blijft eigen ervaring. Mijn ex megane en huidige Laguna twee meest betrouwbare wagens vande 9 die ik heb gehad. Het gebash op franse wagens is volgens mij dus ook onterecht. Wel zal mijn volgende ook geen Renault zijn omdat er gewoon % te veel waardeverlies op die wagens zit tov jappen of duitsers. Ik koop redelijk snel een andere wagen (max 2jaar) dus wil me niet telkens in de voet schieten.

                  Bij mij komt er bv nooit meer een BMW binnen na mijn e90. Even opsommen:

                  olieverbruik 1l/4000km,
                  2xmodule Idrive vervangen
                  rammel in deur(lasnaad),
                  rammel in dah (kregen ze niet
                  weg),
                  radio die ineens begon te spelen op de parking,
                  Motor snel overhit.
                  Dit alles op 1,5 jaar tijd met een premium selection. De helft is maar in garantie vervangen want altijd lulde ze er zich uit. Na een jaar eindelijk een goede garage gevonden (b en c Merksem). Maar auto total loss gereden... misschien heeft me dat nog minder geld gekost dan ik ermee door had gereden

                  Dan zwijg ik nog over de onderhoudsprijzen. Onderhoudje minimum 500euro. Prijs remblokjes voor 330euro!!!!
                  Dat noem ik gangsterpraktijken. Ben al blij dat men ketting er niet is afgevlogen
                  Last edited by SteakFriet; 25/01/2017, 08:39.

                  Comment


                  • #29
                    Kostprijs van de VW Golf misschien iets té hoog, het gewenste wat ik wil qua korting kan er niet af. 't Is een schone wagen, na grondig opzoekingswerk lijkt de hoge prijs zich niet te rechtvaardigen tegenover de kwaliteit en duurzaamheid. Na verder opzoekingswerk zijn de motorische problemen en andere problemen toch te groot en het lijkt mij te riskant om zo'n bedrag op te hoesten tenzij ik de wagen neem met een WeCare contract en dan nog ..

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten

                      het is gezeik en ik word het stilaan kotsbeu om die vooroordelen te blijven lezen. Ik rijdt al 26 jaar frans zonder noemenswaardige problemen. En als die er al waren, was het mijn dikke fout. Ik wou dat ik hetzelfde kon zeggen van mijn verplichte leasingwagens in het verleden van de duitse drievuldigheid. Ofwel zo saai dat ge liever in een doodskist zou willen rondrijden, ofwel op 100K heel wat onderdelen moeten laten vervangen, ofwel zo overroepen dat je je afvraagt waarom iemand daar zoveel geld aan uitgeeft.
                      En dat je naar de garage moet? Misschien dat de duitsers doen alsof er geen problemen zijn en de rest wel hun verantwoordelijkheid opneemt.

                      Juuust Flappy.
                      Eigen ervaringen van onze weinige Renaults in het gezin:

                      1) R9 GTS 1.4: geen technische problemen; wel beetje roestvorming aan achterste wielkasten
                      2) R21 GTL 1.7 : geen technische problemen, wel veel roestproblemen vanaf jaar 2: maar.. ALLES onder waarborg hersteld
                      3) R21 GTS 5 deurs 1.7 phase2: geen technische problemen, geen roest meer. Enige defect: ruitmechanisme linker voordeur defect
                      4) Clio 1.4: geen enkel probleem/defecten
                      5) Clio 1.6: geen enkel probleem/defecten
                      6) Laguna I 1.6: geen problemen/defecten
                      7) Mégane Coupé 1.6; geen problemen/defecten
                      8 ) Scénic I 1.5dCi: geen problemen/defecten
                      9) Laguna II 1.8 automaat: 1 probleem met sturing van de automaat na 3 jaar; vervangen onder waarborg; slechte kwaliteit halflederen zetels
                      10) Scénic II 1.5 dCI: 1x probleem: flikkerende kerstverlichting dashboard na +/- 1 jaar: hersteld in waarborg
                      11) Megane Grandtour 1.6 automaat: geen problemen/defecten
                      12) Scénic III 1.6 dCi: 1 probleempje met verklikkerlampje ABS: verholpen onder waarborg
                      13) Laguna III 2.0 dCi Grandtour automaat: schitterende auto op alle vlakken (maar niet moeders mooiste)
                      14) Grand Scénic IV 1.2: tot op heden geen problemen
                      15) Espace 1.6 dCi Initiale Paris: geen problemen/defecten tot nu toe, wel 2 x update waarvan 1 x iets waar ik wel hinder van ondervond (geen internetverbinding): tot heden geen probleem meer.

                      Tot zover mijn Franse brol.
                      En NOOIT enige discussie over waarborg...
                      Dus ja, persoonlijk vind ik het overdreven gezeik over "onbetrouwbare" Franse wagens.
                      Last edited by Maurice P.P.; 25/01/2017, 16:41.

                      Comment


                      • #31
                        Hoe zit het met de overname waarde van Honda en Peugeot? We zijn al twee jaar over de helft met de hypotheek en 't is al heel wat minder. 't Is nu de bedoeling om 4 á 5 jaarlijks een nieuwe wagen te kopen.

                        Comment


                        • #32
                          overname is heel sterk garage gebonden (en niet merkgebonden). Die bellen een opkoper op en die prijs die wordt gegeven is ook de prijs die aan u wordt gegeven. Soms komt er door tijdelijke acties van de invoerder nog een 500€ bovenop de overnameprijs. Nu met het salon zal dat dan wel zijn.

                          Als je binnen 5 jaar de auto verkoopt, moet je zien dat de procentuele meerprijs van een bepaald merk ook dan nog overeind blijft. Mijn persoonlijke bevindingen zijn daarin dat het duurdere merk op het einde van de rit niet de verhoopte extra meerprijs oplevert wat het had moeten doen.
                          www.peugeotforum.be

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Skylake Bekijk Berichten
                            Hoe zit het met de overname waarde van Honda en Peugeot? We zijn al twee jaar over de helft met de hypotheek en 't is al heel wat minder. 't Is nu de bedoeling om 4 á 5 jaarlijks een nieuwe wagen te kopen.
                            Denkt ge na 4 of 5 jaar de meerprijs van een 7 à 8000 euro voor een Golfke te kunnen recupereren via de overnameprijs???? Keep on dreamin'

                            Comment


                            • #34
                              Koop dan de gulden middenweg... de Civic

                              Comment


                              • #35
                                Wat Maurice doet is juist, de wagens snel genoeg veranderen. Ik deed dat ook zo.

                                Comment


                                • #36
                                  In de vroege avond bij Honda langs geweest. Ontvangst hartelijk, overname Corolla wat ik verwacht, salonkorting ok maar Honda geeft niet de kortingen zoals Peugeot. Wel zeer correcte verkoper met veel know-how ..

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                                    Bovendien heeft een Golf (A3, Leon, Octavia) met minder als 150 pk nog altijd een starre achteras…. (Met zo’n prijs, kan dit niet voor mij)
                                    Dat is niet correct. In de technische specificaties kan je lezen dat ≥ 92 kW (125 pk) = multilink. Bij VW althans.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Nadeel van de peugeot is wel dat er geen fysieke knoppen zijn om de airco te bedienen, alles moet via de touchscreen. Voor mij een afknapper. De 'omgekeerde' toerenteller vind ik ook maar vreemd.
                                      De golf is dan weer te duur voor wat hij is. De prefacelift kon je nog mooie kortingen op krijgen maar bij de facelift is dat gedaan.
                                      Renault weet ik niet of die de moeite waard is. Honda is mijn ding niet qua vormgeving.
                                      Mijn keuze zou wss de seat leon zijn, maar dat komt ook omdat voor mij (zelfstandige/VAA) de CO2 een grote rol speelt en die ligt bij VAG (sjoemel of niet) lager dan bij veel andere merken.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Skylake Bekijk Berichten
                                        In de vroege avond bij Honda langs geweest. Ontvangst hartelijk, overname Corolla wat ik verwacht, salonkorting ok maar Honda geeft niet de kortingen zoals Peugeot. Wel zeer correcte verkoper met veel know-how ..
                                        Honda is misschien wel wat duurder maar dan heb je wel een zeer betrouwbare wagen met knappe techniek hee

                                        Comment


                                        • #40
                                          We gaan er nog een weekendje over laten gaan. Als het de Honda Civic wordt dan kiezen we voor de 1.5 versie, als het de Peugeot 308 wordt dan wordt het de 308 GT line met de 1.2 benzine motor. De prestaties van de Honda Civic ook met 1.0 motor zijn wel beter. Honda is inderdaad redelijk wat duurder, Honda biedt een mooie overname voor een toch wel al oude wagen, maar qua kortingen kunnen ze niet tippen aan Peugeot. 't Is wel een immens verschil qua styling, maar het belangrijkste is dat het een betrouwbare wagen is.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X