Misschien een bijzondere styling, maar wel een zeer leuke vind ik toch. Als je om de 4 a 5 jaar gaat veranderen kan je je wagen misschien zelf verkopen. En dan is die Honda toch goed geplaatst op de tweedehandsmarkt. Zou je voorkeur naar de 1.0 gaan?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Advies nieuwe benzinewagen.
Collapse
X
-
De verkoper/zaakvoerder is bij Honda wel heel zeker van z'n stuk. Hier bij ons in de buurt rijden er veel Honda's van alle bouwjaren rond aangezien de garage dichtbij is de oude Honda's worden zo te zien nog altijd onderhouden door de officiële verdeler. Ook wat verderop waar ik dagdagelijks passeer met de fiets in rijke buurt staat er vaak een Honda op de oprit veelal een CR-V of een Accord die wordt zo te zien niet meer verkocht. Bij hele rijken verwacht je toch vaak een Duitse Premium wagen . We hebben het geld, ik ben er voor gewonnen, mijn vrouw ook maar het gaat toch over een meerprijs van bijna € 5000 ..
Honda is nét iets goedkoper dan VW, maar het scheelt toch niet veel hoor.
Comment
-
Die peugeot 1.2 grom net een kleine Porsche. Zelf heb ik de 308 mee gehad op lange afstanden. Op de autostrade zeer soepel en vlot (reed 160 en leek maar 90 te gaan afgaand op het geluid en trilling *oeps*) verbruik viel goed mee en, hoewel ik zelf geen voorstander ben van digitale interface, kon ik gerust leven met dat scherm. Alles erop en eraan, degelijke auto, goed comfort ... Zijn vorm vind ik ook speciaal, vooral die geblokte achterkant. Volgens mij iets dat wel gaat blijven hangen qua styling.
Enigste minpuntje voor mij: sommige momenten irriteert dat kleine stuur me wat
Comment
-
Onlangs nieuwe wagen gekocht en twijfelde daarvoor tussen de 308 en de vw golf.
Wagen die weg ging was een Peugeot partner met 1.2 puretech 110pk. Heb voor de vw gekozen omdat ik persoonlijk een 4 cilinder beter vind rijden,hij een hogere restwaarde heeft en de afwerking binnenin duidelijk beter is. Vind hem ook mooier dan de Peugeot. Is wel de 1.2 met 110 pk, was een stockwagen en kwam ook voordeliger uit dan de 308.heden 2014 Bmw M235i 326pk
heden 2017 vw golf 1.2tsi 110pk
Comment
-
Persoonlijk zou ik toch nog altijd es gaan kijken voor de Mazda 3. Ondertussen ook juist een facelift gehad, dus er weer een stuk op vooruit gegaan, goed uitgerust en zalige motor (zeker de 2.0) en rijgedrag.
Vergeet trouwens ook niet rekening te houden met een hogere prijs qua onderhoud bij volkswagen tov peugeot, honda, ...Last edited by Phate; 26/01/2017, 17:32.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Skylake Bekijk BerichtenAls het de Honda wordt dan zal het de 1.5 zijn aangezien we veel reizen met de auto is extra vermogen welkom. 't Is direct heel wat vermogen extra, en het prijsverschil en verschil in taksen is niet zo groot.
- Likes 1
Comment
-
Ik zou echt je corolla houden eigenlijk.
de drie opties zijn niet betrouwbaarder, niet veel sneller, niet veel ruimer. enkel wat moderner en luxueuzer.
asl je dan toch wisselt zonder rationele reden dan best naar iets speciaals, civic eventueel dan. maar een golf ga je echt niet weer 10 jaar even geboeid door zijn.
Een corolla is een brave saaie maar goede auto, en dat is ook de golf, niets meer.
Comment
-
Het gaat de Honda Civic worden. Wel .. de Corolla houden was inderdaad een optie maar wij hebben geen kinderen en allebei een goed betaalde job. 't Huis is volledig in orde op een gegeven moment begin je te sparen en te sparen en als de senioren zijn met een gigantische spaarboek staan zonder er iets mee te hebben gedaan dat willenwe niet.
Comment
-
Ik heb niet heel het topic gelezen, maar aangezien je zegt de auto niet te gebruiken voor woon-werk en slechts 13.000/jaar en jullie zijn maar met 2?
Dan is het eigenlijk toch een weekendwagen?
Dan zou ik geen 'gewone' gezinswagen nemen.
Als je de plaats niet nodig hebt kan je voor dingen als een mazda mx5 ook zien he, waarom saai kiezen als het nergens voor nodig is.
En als het geen nieuwe moet zijn, heb je heel veel keuze!
Niet dat er iets mis is met een honda civic of vw golf he,
als dit jouw ideale wagen is dan perfect, maar als je de plaats niet nodig hebt zijn er leukere alternatieven.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Skylake Bekijk BerichtenHet gaat de Honda Civic worden. Wel .. de Corolla houden was inderdaad een optie maar wij hebben geen kinderen en allebei een goed betaalde job. 't Huis is volledig in orde op een gegeven moment begin je te sparen en te sparen en als de senioren zijn met een gigantische spaarboek staan zonder er iets mee te hebben gedaan dat willenwe niet.
huur met jullie spaargelden af en toe een leuke cabrio in de zomer als jullie autoliefhebbers zijn, of huur eens een mooie villa in toscane met zwembad ipv een gewone vakantie, koop kunst, een tweede verblijf, help iemand vooruit (ok dat is wat te idealistisch misschien, haha), etc.
maar soit! honda is wel top keuze hoor!
Comment
-
Ik vind dat een leuk ding om te doen... Vooral mannen en auto's (alhoewel vrouwen niet hoeven onder te doen soms lol). Je hebt groot gelijk. Je ziet die auto graag en je koopt hem. Nu nog even afwachten op de levering. Spannend
Mooie keuze die je gemaakt hebt, maar je wist al dat de Honda mijn favoriet was hee. Ik wens je nog veel plezier en veilige kilometers in je nieuwe wagen!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenDat gezeik over Franse wagens en betrouwbaarheid... Ik weet het niet Maurice. Wat ik wel weet is dat je veel naar de garage moet met sommige modellen (vooral als ze net op de markt zijn).
Onze dokter zijn Tesla gaat de deur uit is 7 maanden oud en de ophanging rechts vooraan is onder het dorprijden tegen 40 a 50kmph afgebroken, gelukkig maar de dag ervoor reed hij naar Boot-Dusseldorf tegen hoge snelheid dat ding koste 90K ....vertrouwen is weg en die bak vliegt er dus uit
Bij de 3 genoemde wagens zou voor mij de 308 ook de keuze zijn.Last edited by georges; 23/02/2017, 18:09.Tegenwoordig al blij dat de fietsers wat opletten wanneer ze ons weer eens inhalen ...daarom spendeer ik mijn centjes iets anders dan vroeger :
My other car is a sailboat .....no traffic jam
Comment
Comment