Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2dehands wagen verkopen of schroothoop?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • 2dehands wagen verkopen of schroothoop?

    Beste,




    Ik heb een Ford Fiesta 1.3 (1994) die nog perfect rijdt maar ik geraak hem maar niet online verkocht vanwege het gebrek aan een keuring.
    Hij is niet afgekeurd maar ik kan niet naar de keuring met de auto daar de verzekering verlopen is.
    Keur ik hem best toch nog, zij het via een takeldienst en met de vermelding van GOCA, of best gewoon naar de schroothoop? Dat laatste zou jammer zijn want er staat 159.000 op de teller wat niet overdreven veel is voor een auto van 1994 (car pass is chronologisch correct bijgehouden) en de motor werkt nog goed, startte altijd goed op, nog nooit mee stilgevallen.
    Ik heb de online verkoopprijs al meerdere malen verlaagd van 500 EUR naar nu 300 EUR. Is deze laatste verkoopprijs misschien nog steeds te hoog?
    Alle advies is welkom.
    Dank!



    Mvg,




    VincVega

  • #2
    Het probleem is waarschijnlijk dat niemand zo'n auto echt wil.
    159k km is uiteindelijk best veel voor een stadswagentje.
    1994 is net niet oud genoeg om oldtimer te worden; die wordt pas in 2024 oldtimer.
    Een auto uit 1994 stoot best veel uit, ook al is het slechts een 1.3. Euro norm 1 waarschijnlijk. Telt tegenwoordig ook mee in verkeersbelasting.
    Rijden, comfort, stevigheid, etc, is toch allemaal een pak minder dan wat modernere auto's.
    Dus ja, ik zou proberen er nog via schroothoop iets voor te krijgen.

    Comment


    • #3
      Je wagen is 1500 euro's waard bij aankoop van een nieuwe, hij moet wel de 6voorbije maanden op je naam ingeschreven zijn.
      Als schroot is dat de prijs van het ijzer, als je geluk hebt. Als de wagen nog bruikbaar is, doet hem kado aan een vriend of familielid, zo heb ik gedaan met een 12-jarige A4 met 177000km op de teller.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
        Het probleem is waarschijnlijk dat niemand zo'n auto echt wil.
        159k km is uiteindelijk best veel voor een stadswagentje.
        1994 is net niet oud genoeg om oldtimer te worden; die wordt pas in 2024 oldtimer.
        Een auto uit 1994 stoot best veel uit, ook al is het slechts een 1.3. Euro norm 1 waarschijnlijk. Telt tegenwoordig ook mee in verkeersbelasting.
        Rijden, comfort, stevigheid, etc, is toch allemaal een pak minder dan wat modernere auto's.
        Dus ja, ik zou proberen er nog via schroothoop iets voor te krijgen.
        Idd.
        Enig idee wat hij nog waard zou zijn in termen van schroot? Ik heb er totaal geen ervaring mee.
        Dank voor het advies!

        Comment


        • #5
          100 euro oud ijzer max

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
            Je wagen is 1500 euro's waard bij aankoop van een nieuwe, hij moet wel de 6voorbije maanden op je naam ingeschreven zijn.
            Als schroot is dat de prijs van het ijzer, als je geluk hebt. Als de wagen nog bruikbaar is, doet hem kado aan een vriend of familielid, zo heb ik gedaan met een 12-jarige A4 met 177000km op de teller.
            Hij stond op mijn naam ingeschreven de voorbije 6 maanden.
            Enig idee wat hij waard zou zijn in termen van schroot/ijzer?
            De auto cadeau doen was ook een potentieel idee dat ik had maar stel dat er toch iets mis mee blijkt te zijn dan krijg ik het wellicht nog te horen. En het is zonder servo.... niet iedereen kan/wil daar mee rondrijden.

            Hij mag (denk ik?) wel de Lage Emissie Zone in Antwerpen Centrum nog wel binnen of vergis ik me?

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
              100 euro oud ijzer max
              Ik denk dat ik hem gewoon laat ophalen dan.
              Dank.

              Comment


              • #8
                Ergens wel jammer want dat zijn nog van die simpele wagens die blijven gaan . Geen servo en roest is het grootste nadeel.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                  Ergens wel jammer want dat zijn nog van die simpele wagens die blijven gaan . Geen servo en roest is het grootste nadeel.
                  Idd.
                  Ik heb vandaag een ijzerhandelaar gecontacteerd en hij biedt er 20 EUR voor...Hij komt hem dan uiteraard wel zelf ophalen en dan ben ik er vanaf.

                  Comment


                  • #10
                    Eh 20euro lol ik heb meer gekregen voor een lege kas van 300kg.
                    Bied die aan voor autocross of rij die zelf in frieten
                    Polo 6n 1.4

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                      Eh 20euro lol ik heb meer gekregen voor een lege kas van 300kg.
                      Bied die aan voor autocross of rij die zelf in frieten

                      Ja, het is een enorm laag bedrag maar niemand wil hem kopen.
                      Hoeveel heb je gekregen voor jouw "lege kas van 300kg"?

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                        Eh 20euro lol ik heb meer gekregen voor een lege kas van 300kg.
                        Bied die aan voor autocross of rij die zelf in frieten
                        Dat is het hem juist.
                        De schroothandelaar heeft nog een hoop werk aan het wagentje,
                        Alle vloeistoffen moeten eruit, de banden moeten van de velg, en de hoop plastiek in de otto brengt ook niet veel op ......
                        Bij een losse kast heb je gewoon enkel metaal.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                          Eh 20euro lol ik heb meer gekregen voor een lege kas van 300kg.
                          Bied die aan voor autocross of rij die zelf in frieten
                          Yep, een dagje vol lol in Warneton bij de baggers

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten

                            Dat is het hem juist.
                            De schroothandelaar heeft nog een hoop werk aan het wagentje,
                            Alle vloeistoffen moeten eruit, de banden moeten van de velg, en de hoop plastiek in de otto brengt ook niet veel op ......
                            Bij een losse kast heb je gewoon enkel metaal.
                            Ja, dit vertelde hij mij ook. Maar toch lijkt 20 EUR wel heel weinig.
                            Wat doet zo'n handelaar trouwens met werkende elementen zoals de motor bv.?

                            Comment


                            • #15
                              Alles in de shredder simpel. Ik ga volgende maand de musso strippen zal wel 5a700 of ijzer zijn. Plastic dump ik hier en daar wel bij bedrijfsafval.
                              Waar staat die ergens? Deurne per toeval?
                              Polo 6n 1.4

                              Comment


                              • #16
                                Op welke website staat de auto te koop? 2dehands.be, kapaza, autoscout? Ik zou ook eens checken welke euronorm dit wagentje heeft. Vermoedelijk is dit een euro1 en dan is hij mogelijks onverkoopbaar. Je kan hem bijvoorbeeld ook schenken aan een school zodat hij nog nuttig gebruikt wordt. Qua oud ijzerhandelaars contacteer je er best een aantal. Die prijzen liggen soms wel uit elkaar. Toen ik een wrak verkocht lagen de prijzen uit elkaar van gratis ophalen tot 150 euro. Wel een grotere wagen dan een fiesta.
                                The shark is BACK! BMW 635csi

                                BMW E24 635csi 1985
                                BMW F10 520da 2012
                                MINI Clubman Cooper 2017


                                2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                                Comment


                                • #17
                                  Dat is iets voor buitenland. Vraag er €100 voor en zet hem op mobile.de. Rijden vaak oostblokkets eondje europa om de koopjes mee te nemen.

                                  Comment


                                  • #18
                                    €20 is wel erg weinig. :o

                                    Mss aanbieden met keuring voor verkoop, maar pas laten keuren (door een kleine garage of zo) als er een verkoopovereenkomst is en voorschot betaald is?

                                    E30SHOP.be
                                    - Alles voor uw BMW E30.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                    En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Keuring voor verkoop via een garage kost al makkelijk 100 à 150 euro vrees ik.
                                      The shark is BACK! BMW 635csi

                                      BMW E24 635csi 1985
                                      BMW F10 520da 2012
                                      MINI Clubman Cooper 2017


                                      2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                                        Op welke website staat de auto te koop? 2dehands.be, kapaza, autoscout? Ik zou ook eens checken welke euronorm dit wagentje heeft. Vermoedelijk is dit een euro1 en dan is hij mogelijks onverkoopbaar. Je kan hem bijvoorbeeld ook schenken aan een school zodat hij nog nuttig gebruikt wordt. Qua oud ijzerhandelaars contacteer je er best een aantal. Die prijzen liggen soms wel uit elkaar. Toen ik een wrak verkocht lagen de prijzen uit elkaar van gratis ophalen tot 150 euro. Wel een grotere wagen dan een fiesta.
                                        De euronorm staat nergens vermeld maar dit is vermoedelijk inderdaad een euronorm 1. Deze mag evenwel de Lage Emmissie Zone te Antwerpen nog wel binnen tot 2020 gezien het om een benzine gaat, althans volgens de website van de stad Antwerpen: https://www.antwerpen.be/nl/info/553...-februari-2017

                                        Ik heb vandaag een bod gekregen van een andere ijzerhandelaar. Ook hij bood 20 EUR aan. Ik zou haast denken dat het een complot is maar ze nemen ongeveer dezelfde dagprijzen voor oud ijzer neem ik aan.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X