Ik browse regelmatig eens door de zoekertjes op autoscout, kapaza en dergelijke. Nu kwam ik daar een paar dagen terug een Saab 900 tegen die voor minder dan 1.000 werd aangeboden. Toch wel vrij verrast, ging ik wat op onderzoek uit en contacteerde de verkoper. Die melde dat er reeds mannen onderweg waren naar hem om de wagen op te pikken *ai*. Nu kreeg ik gisteren het verlossende telefoontje dat de kerels in kwesties niet waren komen opdagen en de wagen dus terug vrij was. Deze vrijdag rij ik er heen om de wagen te bezichtigen. Het betreft (zover ik kan uitmaken uit het zoekertje
- Saab 900 2l 16 valve coupe
- bj 1993
- LPG installatie (onderhouden bij gekend LPG installateur)
- complete onderhoudshistorie
- 250.000 km op de teller
- cosmetisch in orde
- geliefd door zijn baasje
- afgekeurd voor een roestgat links vanvoor onder de kap
Nu ben ik niet van plan a la wheeler dealers de auto direct te kopen. Vooral dat gat verontrust me, ga er zeker eens mee langsgaan bij een kennis die verstand heeft van dat soort zaken. Verder ken ik wel wat van oude wagens en hun kwalen maar een Saab heb ik nog nooit aangeraakt (hoewel ik het een super knap design vind). Online kan ik alleen maar lovende dingen over saab en zijn motoren uit die tijd ... Maar ik zou graag wat minder lovende dingen horen en enkele aandachtspunten waarop ik zeker zal moeten letten als ik vrijdag ga.
Mijn plan met deze: zien dat hij gekeurd raakt en wachten tot het een oldie is. Al baart die nieuwe 25->30 oldtimer regeling me dan wel zorgen.
- Saab 900 2l 16 valve coupe
- bj 1993
- LPG installatie (onderhouden bij gekend LPG installateur)
- complete onderhoudshistorie
- 250.000 km op de teller
- cosmetisch in orde
- geliefd door zijn baasje
- afgekeurd voor een roestgat links vanvoor onder de kap
Nu ben ik niet van plan a la wheeler dealers de auto direct te kopen. Vooral dat gat verontrust me, ga er zeker eens mee langsgaan bij een kennis die verstand heeft van dat soort zaken. Verder ken ik wel wat van oude wagens en hun kwalen maar een Saab heb ik nog nooit aangeraakt (hoewel ik het een super knap design vind). Online kan ik alleen maar lovende dingen over saab en zijn motoren uit die tijd ... Maar ik zou graag wat minder lovende dingen horen en enkele aandachtspunten waarop ik zeker zal moeten letten als ik vrijdag ga.
Mijn plan met deze: zien dat hij gekeurd raakt en wachten tot het een oldie is. Al baart die nieuwe 25->30 oldtimer regeling me dan wel zorgen.
Comment