Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"Aanvraag tot inschrijving" verlopen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• "Aanvraag tot inschrijving" verlopen

Ik heb een mogelijk probleem met het herinschrijven van mijn wagen

Verleden jaar heb ik mijn wagen laten keuren voor verkoop. Maw mijn "Aanvraag tot inschrijving" was nog maar 2 maanden geldig.
    De wagen is echter nooit verkocht geraakt en zou hem opnieuw willen inschrijven.
    Bijkomend probleem is dat hij ook niet verzekerd meer is en ik geen nummerplaten meer heb.

Wat is nu de procedure ?

Ik dacht dat dit formulier geldig moest zijn om een verzekering aan te vragen ? En ik enkel nummerplaten kan aanvragen met een geldige verzekering ? En ik enkel opnieuw naar de technische controle kan als ik een verzekering en nummerplaten heb.

Alvast bedankt,

Nick

Je kan een verzekering hebben zonder dat formulier.
    Eerst verzekeren, dan pas inschrijven.
    Gezien de wagen reeds eerder op je naam stond, ga je geen biv meer betalen
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Qua keuring: dat ga je op garageplaten moeten laten doen. Daar ga je ook je roze formulier krijgen.
      Op dat formulier komt dan het vignet van de verzekeraar.
      Of met dat formulier kan de verzekeringsmakelaar je nummerplaten aanvragen via webdiv
      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Keuring voor verkoop is niet nodig als je hem herinschrijft op dezelfde naam.

Dus gewoon een verzekering afsluiten en aan de verzekering een formulier aanvraag tot inschrijving vragen. In vak X10 schrijf je dan als opmerking: herinschrijving op naam van laatste titularis en je duidt aan dat je een nieuwe nummerplaat wil.
        Best met dat forrmulier en het laatste inschrijvingsbewijs van de auto zelf naar de DIV gaan anders moet je wat geduld oefenen.
        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Dit geldt enkel als de keuring nog geldig is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
            Dit geldt enkel als de keuring nog geldig is.
            En als de keuring niet meer geldig is ? Alleen met garageplaten zoals A160 zegt ?

Comment

maar nee, schrijf die auto eerst opnieuw in en ga dan met de nieuwe nummerplaten naar de keuring.

Comment

Samengevat:

Bij verzekeraar voor de inschrijvingsaanvraag.en hierop laten zetten in de opmerkingen dat het een herinschrijving op naam van dezelfde titularis betreft
                Via de verzekeraar of zelf bij DIV langsgaan met de inschrijvingsaanvraag + het ORIGINEEL van het vorige inschrijvingsbewijs
                Als je uw nieuwe platen krijgt, onmiddellijk als eerste naar de keuring voor een periodieke keuring.

Comment

Dat naar de keuring gaan is toch enkel maar nodig indien de keuring zou verlopen zijn, keuring voor verkoop is 1 jaar geldig na datum keuring (de aanvraag tot inschrijving is maar 2 maand geldig).
                  Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                    Dat naar de keuring gaan is toch enkel maar nodig indien de keuring zou verlopen zijn, keuring voor verkoop is 1 jaar geldig na datum keuring (de aanvraag tot inschrijving is maar 2 maand geldig).
                    Klopt. Als je keuring nog geldig is, kan je die verder gebruiken.

Maar de topicstarter vermeldt ergens dat de keuring van verleden jaar is en stelde ook de vraag wat er moet gebeuren als de keuring niet meer geldig is.

Dus:
                    met nog lopende keuring : herinschrijven op nieuwe plaat en pas naar de keuring op datum voorzien het lopende keuringsbewijs
                    bij vervallen keuring : herinschrijven op nieuwe plaat en onmiddellijk naar de (gewone) keuring

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                      Dat hangt er nog vanaf.
                      Als de auto recent periodiek gekeurd werd voor de keuring voor verkoop dan wordt die laatste grotendeels een administratieve en moet de volgende eigenaar al binnen enkele maanden opnieuw periodiek keuren. Zag het onlangs voor het eerst bij een gekochte auto.

Comment

Dat zou enkel kunnen indien er recentelijk een keuring gebeurd was (minder dan 2 maanden er voor) anders zal keuring voor verkoop steeds een volledige keuring zijn.
                        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Euh ja, precies.

Comment

Working...
                          X