Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw Premium Selection

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bmw Premium Selection

Is dit overpriced voor wat het is?

Heb met mijn laatste tweedehandswagen wat veel last gehad terwijl het een erkende verkoper was en met een jaar garantie, maar het was het me niet waard hoewel ik gerust wat meer wil betalen om even gerust te zitten met een tweedehandswagen.

Me dunkt dat BMW hier wel wat correcter in is?

Ik betaalde een eerlijke prijs vind ik voor de 730D. Had 20000 km en was minder dan halve prijs! Hoe de garantie verloopt weet ik niet, tot hiertoe geen enkel probleem gehad. (Is wel een raar gevoel na mijn vorige auto's die regelmatig binnen moesten voor het één of het ander lol). Heb nu 34.000 km tot volle tevredenheid. Ik ging anders ofwel een nieuwe A6 ofwel een nieuwe 5serie kopen, maar kwam toevallig deze tegen. Veel kans dat de volgende weer zo'n premium selection wordt.

Comment

Nog kunnen afbieden of is dat onbegonnen werk?

Comment

Ik heb er een zeer slechte ervaring mee maar ken evengoed twee mensen die er een goede ervaring mee hebben.

Mijn wagen bleek achteraf geaccidenteerd en ik heb er wel wat problemen mee gehad. Betrof een e90 van 2008 ik 2012 gekocht. Ze hebben wel de garantie correct toegepast.

Afbieden zal van wagen tot wagen en garage tot garage afhangen.
        Last edited by SteakFriet; 06/02/2017, 23:02.

Comment

900 euro hebben ze eraf gedaan. Nu op dat bedrag was dat nu ook niet erg veel

Comment

Hangt ook van de garage af... sommigen gaan zelf op zoek naar premium om te verkopen, anderen nemen enkel 'eigen' wagens in de verkoop...

Comment

Ja, waar ik kocht zijn 't eigen wagens denk ik. Monserez is groot genoeg om voldoende overnames te hebben... De wagen die ik kocht kwam van een ouder persoon die een nieuwe gekocht heeft. En t verhaal klopt want toen ik voor een inlichting belde had ik de verkoopster aan de lijn die hem aan die persoon verkocht had en die vertelde net hetzelfde. Dus heb ik wel vertrouwen in Monserez. Hij had hele mooie wagens staan. Zo stond er ook een 3 GT met 6000 km. Heb nog getwijfeld tussen de 3 Gt en de 7 lol.

Comment

Inderdaad, Premium Selection is zeker geen garantie dat je een correct onderhouden BMW uit BE zal kopen. Heb ook al gelezen van geaccidenteerde, import... Die import heb ik zelf nog meegemaakt toen ik voor m'n E81 ging gaan kijken.
                Zelf heb ik dan een E81 uit de Premium Selection gekocht, en eerlijk gezegd geen problemen mee gehad. Batterij bleek wel versleten na een paar dagen omdat start / stop niet meer werkte, maar zonder problemen vervangen onder garantie. Verder dan dat heb ik de garantie niet nodig gehad.

Comment

Er zijn veel premium selections die de BMW dealer ook in Duitsland gaat zoeken.
                  The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                  BMW F10 520da 2012
                  MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                  BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                  Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                  VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                    Er zijn veel premium selections die de BMW dealer ook in Duitsland gaat zoeken.
                    Inderdaad, en daar heb ik wat m'n twijfels over.
                    BMW zelf is er ook wat vaag over imho:

"Met BMW Premium Selection kiest u voor zekerheid. De auto is namelijk nooit ouder is dan 5 jaar en heeft niet meer dan 120.000 kilometer gereden."

Als je uit DE importeert, bestaat de kans altijd dat de km's zijn teruggedraaid. BMW zal het grootste deel er wel uit filteren, maar toch...

Momenteel heb je trouwens terug 4 jaar garantie tot 28/02 bij Premium Selection, misschien toch interessant voor de TS.

Comment

In principe kan je toch de laatste inschrijving opvragen, zo zie je toch direct of het een Belgische of buitenlandse wagen betrof?

Comment

Heeft een buitenlandse tegenwoordig geen afwijkend identificatieplaatje heeft? Of spreek ik nog van voor Europa 1 werd?

Comment

Import kan je makkelijk te weten komen hoor, gaat gewoon om het feit dat ze in DE nogal eens rap km's kunnen / durven terugdraaien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten

Inderdaad, en daar heb ik wat m'n twijfels over.
                            BMW zelf is er ook wat vaag over imho:

"Met BMW Premium Selection kiest u voor zekerheid. De auto is namelijk nooit ouder is dan 5 jaar en heeft niet meer dan 120.000 kilometer gereden."

Als je uit DE importeert, bestaat de kans altijd dat de km's zijn teruggedraaid. BMW zal het grootste deel er wel uit filteren, maar toch...

Momenteel heb je trouwens terug 4 jaar garantie tot 28/02 bij Premium Selection, misschien toch interessant voor de TS.
                            Ze zullen wellicht enkel maar wagens aankopen waarvan ze het verleden kennen en die volledig dealeronderhouden zijn.

BMW E24 635csi 1985
                            BMW F10 520da 2012
                            MINI Clubman Cooper 2017

VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Premium selection is juist de balle zekerheid . Premium selection wagens staan ook bij een stealer die ook zijn best gaat doen om garantie te ontlopen als hij kan en 90procent kunnen ze ook veel wijsmaken alleen de kleine 10 procent dringt aan . Je moet bij iedere occasie geluk hebben. Meestal doet een gemiddelde garage meer moeite om de wagen te inspecteren bij een aankoop omdat ze er geen +100 hebben staan zoals bij een gemiddelde bmw dealer . Onderhoudsboekje ga je bij iedere jonge bmw hebben want je gaat niet effe +50K betalen om hem te laten onderhouden bij Sjonnie om de hoek dat doen ze éénmaal hij van eigenaar veranderd en moest hij geen onderhoudshistoriek hebben zoek je gewoon een ander die dat wel heeft. Niets tegen Sjonnie om de hoek als er met kwaliteits onderdelen word gewerkt.
                              Een -5jaar -120d km bmw kan ook moeilijk slecht zijn tenzij je een n47 er in hebt steken.
                              Een bmw koop je ook best met -100d km zodat je op tijd kunt beginnen met preventieve zaken en niet dat alles zich opstapelt en een dikke boterham word . BMW doet geen preventieve zaken als bv automaat onderhoud...... wat toch wel belangrijk is voor een nieuwe eigenaar die er lang mee wilt rijd .

Comment

Daar zit wel wat waarheid in!

BMW E24 635csi 1985
                                BMW F10 520da 2012
                                MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Heb met een premium selectie ooit veel last gehad (E61 535 D) alles in garantie en zelfs na de garantie tussenkomst bij een herstelling. Niet alle dealers zijn dezelfde ....
                                  2014 BMW (F31) 335 d
                                  2011 Mini One D
                                  2007 Kawasaki ZX6R
                                  1997 Honda VFR

1984 Opel Kadett 1.2, 1985 Opel Ascona 1.6, 1988 Opel Corsa 1.5 d, 1990 Opel Kadett 2.0 GSI, 1994 Opel Astra 1.7 d, 1991 Opel Calibra 2.0 16V, 1996 BMW 318d, 2000 BMW 320d, 2004 Saab 9-3 2.2 TiD, 2003 BMW Break 320 d, 2004 Audi Avant 1.9 TDI, 2006 BMW Touring 535 d, 2010 BMW Touring 530 D
                                  1996 Suzuki GSX-F 750, 1997 Honda Blackbird, 2003 Honda Fireblade, 1999 Yamaha R6, 2005 Kawasaki ZX6R

Comment

Heb eind 2015 2 premium selections gekocht van ca.4j oud maar met relatief weinig km, 525dAs Touring voor mezelf en X3 3.0dA voor mijn vrouw (I know het had 530d voor mij en X3 2.0 voor madam moeten zijn maar bij 2dehands moet je niet moeilijk doen ;-)), telkens met 4 jaar garantie dus tot 2020. Enkele herstellingen (oa xenon op X3) zonder probleem uitgevoerd maar bij de randgevallen toch best naar de dealer gaan waar je de wagen gekocht hebt: het verhaal van 'je kan bij elke dealer terecht' klopt m.i. niet helemaal, want een andere dealer gaat dan toch de puntjes op de i zetten omdat de wagen niet van bij hem komt. Ergens begrijpelijk natuurlijk want hij moet iets extra's doen op een wagen waar hij nooit iets aan verdiend heeft.
                                    Voordeel is ook dat die garantie overdraagbaar is want heb nu net mijn 525 verkocht met nog bijna 3j garantie wat toch wel goede invloed op herverkoopwaarde aan particulier heeft gehad. Met de actie die nu loopt (4 jaar) is de goesting dan ook groot om mijn toekomstige terug een BMW te laten worden, denk aan 640 grand coupe. Hoewel ik de Ghibli zo fantastisch mooi vind én relatief betaalbaar in occasie...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                    1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                                    1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                                    1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                                    http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

Comment

Hallo, ik heb een bmw 316i die nu 3,5 jaar oud is. Het is een BMW premium select en was 2 jaar oud toen ik die kocht. Nu 1,5 jaar later heb ik problemen met mijn airco. Heb er door omstandigheden maar 15000 km mee gereden. De garage vertelde me dat het kan zijn dat mijn aircovulling is. Ik vind dat eigenaardig dat dit kan want heb die eigenlijk nog geen 1,5 jaar. Ze vertelden me dat dit kan zijn van een auto van 3,5 jaar oud, maar heb die wel gekocht toen die 2 jaar oud was. Vind dat de garage dit wel nagezien mocht hebben. Heeft er iemand al dergelijk iets voorgehad?

Comment

Problemen of die moet gewoon gevuld worden?

Comment

Working...
                                        X