Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alternatief vering citroen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Alternatief vering citroen

    Hi folks,

    Mijn ouders rijden al jaren citroen, vooral wegens de hydropneumatische vering. Het laatste model dat ze kochten, een dikke 10j terug, was een C6. Tegenwoordig beginnen een paar dingen te haperen aan die bak, stukken moeilijk leverbaar en zijn er wel wat kosten aan. Een nieuwe wagen met dat soort vering kan men niet meer leveren en het is pas ergens volgend jaar dat men met een nieuw ("groot") model op de proppen zou komen - maar die hydropneumatische vering is blijkbaar sowieso dood.
    Bon, ik dacht destijds ook al dat voor het bedrag van een C6 er wel elders een 'betere' wagen te vinden is maar ja... 'die vering'.... iemand een idee welk merk/model een gelijkaardige salonvering heeft?
    dank!

  • #2
    e klasse met airmatic zal op dat gebied niet teleurstellen, maar ook de 5 serie en a6 zijn met luchtvering beschikbaar

    Comment


    • #3
      Dat is allemaal goed en wel maar het kost wel een pak geld als dat stuk gaat + lowrider in de winter. Nu ja als je dat een meerwaarde vind moet je dat kopen .
      Ik werd misselijk toen ik hoorde hoe veel een maat had betaald voor de ophanging van zijn cls te laten herstellen.
      Last edited by ; 15/02/2017, 19:16.

      Comment


      • #4
        zoveel als bij een c6 zeker

        Comment


        • #5
          Moeilijk te evenaren zo'n hydro systeem natuurlijk, maar mijn eerste idee ging ook meteen uit naar de E-klasse. Zelfs met klassieke ophanging is die al superzacht, als je er niet te dikke banden onder legt.
          Andere meer budgetaire keuze, is mss een Renault Talisman of een Skoda Octavia.
          Zelf nog niet mee gereden, maar die schijnen beide ook zeer zacht afgeveerd te zijn.

          Comment


          • #6
            mss een superb, bud...maar een octavia is niet direct zacht afgeveerd te noemen, ik rij wel eens met die van de ouders

            Comment


            • #7
              Volvo S90 met luchtvering? Zal ook niet slecht zijn denk ik.

              Comment


              • #8
                Ik blijf het een fabeltje vinden. Ik had een C5 zonder en mijne beste maat ne C5 met. En kreeg er niet warm of kouder van als ik met zijne reed (volledige trips naar Oostenrijk en niet alleen het hoekje om). Zou er persoonlijk zelfs nooit de meerkost in gestoken hebben. Ooit dacht men dat het revolutionair was en sommige merken hebben het eens geprobeerd, maar al zeer snel terug vanaf gestapt.

                Is vooral nog iets waar de citrofieltjes zot van zijn en waar ze dan ook vooral mee uitpakken als ze over hun fransoosje willen stoefen.

                @TS: op de C5 is het wel nog te krijgen op de duurste versie en de Crosstourer als die nog verkrijgbaar is.

                Zelf zou ik daar niet meer naar zien, want elke auto van het formaat van de C6 beschikt tegenwoordig over een geweldige ophanging.

                Comment


                • #9
                  eigen kind schoon kind, als je ervoor koos zul je meestal het effect hoger inschatten, heb je met tal van opties

                  Comment


                  • #10
                    Wil je comfort koop gewoon een s klasse dat is gewoon de king . De beste mix . Een nieuwe is mij te duur maar als ik morgen opzoek ben naar een occasie dan kies ik gewoon voor een s klasse maar deze keer dan wel voor ééntje met een zuiniger blok . De ex w140 s320 die ik vroeger had was doenbaar met een fluwelen voetje maar éénmaal je dat ding op zijn staart trapte was het wel zalig maar minder zalig voor mijn centjes.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      mss een superb, bud...maar een octavia is niet direct zacht afgeveerd te noemen, ik rij wel eens met die van de ouders
                      My mistake, ik bedoelde uiteraard de Superb

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                        Wil je comfort koop gewoon een s klasse dat is gewoon de king . De beste mix . Een nieuwe is mij te duur maar als ik morgen opzoek ben naar een occasie dan kies ik gewoon voor een s klasse maar deze keer dan wel voor ééntje met een zuiniger blok . De ex w140 s320 die ik vroeger had was doenbaar met een fluwelen voetje maar éénmaal je dat ding op zijn staart trapte was het wel zalig maar minder zalig voor mijn centjes.
                        Fun kost geld, dus naar een literke meer of minder moet ge niet zien hé. Anders koopt ge u ne Prius.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                          Fun kost geld, dus naar een literke meer of minder moet ge niet zien hé. Anders koopt ge u ne Prius.
                          Het is meer als een literke ding zoop 18a20l sportief en 14l als je eco runs doet goed voor in de weekends maar als daily is dat voor u misschien weinig maar voor mij niet .

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten

                            Het is meer als een literke ding zoop 18a20l sportief en 14l als je eco runs doet goed voor in de weekends maar als daily is dat voor u misschien weinig maar voor mij niet .
                            7 Gasoline 10,50 11,92 13,21
                            Count / Fuel / Min / Avg / Max

                            Misschien lichtjes aan het overdrijven?

                            Comment


                            • #15
                              mss wat naast de kwestie maar ik denk dat zijn ecorun niet hetzelfde is als de mijne, dat je met een w 140 met de lichte zesser kunt zuipen lijkt mij evident

                              als ik daar over en weer mee naar't werk bol zal die 11.5 doen, deed met een 124 260e zesser van ocharme 1300 kg rond de 10

                              Comment


                              • #16
                                11 liter vind ik mooi voor fun. Alles daaronder is leuker natuurlijk. Ik heb zelf nooit naar het verbruik gekeken. Ook ni van mijn moto's. Weet zelfs niet hoeveel mijne moto verbruikt. De 4 daarvoor ook ni. Als het leeg is, vul ik da gewoon.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                                  7 Gasoline 10,50 11,92 13,21
                                  Count / Fuel / Min / Avg / Max

                                  Misschien lichtjes aan het overdrijven?
                                  Dat haal je zelfs niet met de opvolger. W140 is een zuipschot.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Gewoon een E-klasse met de standaarophanging en 16' velgen. Comfortabel genoeg.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Merci voor de replies :-)

                                      Een fabeltje vind ik het niet echt zijn. Ben 2 jaar terug zelf wat gaan rijden met 5-reeks, A6, superb ..bij keuze van nieuwe wagen, ik moet toegeven dat er toch nog een dik verschil was tov C6 qua 'zacht bollen' - dat was wel zonder optie van luchtvering natuurlijk - ook de C5 was toch nog te bestellen met dat soort vering in de exclusive uitvoering enkel (nu blijkbaar niet meer?). Voor de rest voelt het interieur en wagen wel..... 'citroen' aan :-) (met rammelke hier en daar)

                                      maar 't heeft geen zin, ze zijn er te verknocht aan - het feit dat er een nieuw model als opvolger in de startblokken staat doet de hoop opleven... *zucht*

                                      Comment


                                      • #20
                                        Het is inderdaad geen fabeltje.

                                        Ik had deze thread niet gezien toen ik de C5 thread opende. Vanmorgen met een taxi C5 Touring meegereden. Die had die vering en ik ben er op slag aan verknocht. Fantastisch gewoon!
                                        King of the Ludospace - currently running nr. 6

                                        2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                                        2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                                        Comment

                                        Working...
                                        X