Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alternatief vering citroen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Clicquot Bekijk Berichten
    Merci voor de replies :-)

    Een fabeltje vind ik het niet echt zijn. Ben 2 jaar terug zelf wat gaan rijden met 5-reeks, A6, superb ..bij keuze van nieuwe wagen, ik moet toegeven dat er toch nog een dik verschil was tov C6 qua 'zacht bollen' - dat was wel zonder optie van luchtvering natuurlijk - ook de C5 was toch nog te bestellen met dat soort vering in de exclusive uitvoering enkel (nu blijkbaar niet meer?). Voor de rest voelt het interieur en wagen wel..... 'citroen' aan :-) (met rammelke hier en daar)

    maar 't heeft geen zin, ze zijn er te verknocht aan - het feit dat er een nieuw model als opvolger in de startblokken staat doet de hoop opleven... *zucht*
    Nieuw model maakt niet uit, de vering gaat er compleet uit. Mss dat ze een alternatief systeem gaan brengen, wie weet.

    Momenteel is bij Citroën de DS5 het hoogste model, maar dat is een vering waar ge compleet niet van gaat houden. Die van de pré-FL is sowiso enorm slecht, en bij de FL zelf is het een pak beter, maar nog net niet dat. Vooral als ge in Vlaams-Brabant woont met de massa's betonbaantjes, dan wordt ge dat gewaar.

    Ik had daarvoor een C5 zonder de 'bollen' en die vond ik dan wel goed qua ophanging.


    Last edited by ; 08/03/2017, 19:44.

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
      Ik blijf het een fabeltje vinden. Ik had een C5 zonder en mijne beste maat ne C5 met. En kreeg er niet warm of kouder van als ik met zijne reed (volledige trips naar Oostenrijk en niet alleen het hoekje om). Zou er persoonlijk zelfs nooit de meerkost in gestoken hebben. Ooit dacht men dat het revolutionair was en sommige merken hebben het eens geprobeerd, maar al zeer snel terug vanaf gestapt.

      Is vooral nog iets waar de citrofieltjes zot van zijn en waar ze dan ook vooral mee uitpakken als ze over hun fransoosje willen stoefen.

      @TS: op de C5 is het wel nog te krijgen op de duurste versie en de Crosstourer als die nog verkrijgbaar is.

      Zelf zou ik daar niet meer naar zien, want elke auto van het formaat van de C6 beschikt tegenwoordig over een geweldige ophanging.
      De ds was in zijn tijd vooruitstrevend... samen met de vering van een 2pk... het is normaal dat de klassieke vering ondertussen ook verbeterd is.

      citroen had in die tijd al nieveauregeling van de koplampen door het chassis te nivelleren... het is natuurlijk goedkope om enkel de koplamp te nivelleren...

      Heb jij ooit met een ds gereden ? De cx was even goed, en vanaf de xm was het matig...

      Comment


      • #23
        vanaf de xm werd het matig omdat de publieke opinie die rotte harde duitse vering begon te apprecieren, en omdat een 124 op conventionele vering toen al even goed deed, anders maar goed
        daar kun je ook over blijven discuteren

        aan iedereen vergelijk cx en 124

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          vanaf de xm werd het matig omdat de publieke opinie die rotte harde duitse vering begon te apprecieren, en omdat een 124 op conventionele vering toen al even goed deed, anders maar goed
          daar kun je ook over blijven discuteren

          aan iedereen vergelijk cx en 124
          Raar maar waar, ik volg je redenering...

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

            De ds was in zijn tijd vooruitstrevend... samen met de vering van een 2pk... het is normaal dat de klassieke vering ondertussen ook verbeterd is.

            citroen had in die tijd al nieveauregeling van de koplampen door het chassis te nivelleren... het is natuurlijk goedkope om enkel de koplamp te nivelleren...

            Heb jij ooit met een ds gereden ? De cx was even goed, en vanaf de xm was het matig...
            destijds was die DS idd vooruitstrevend, maar de DS5 toch niet. Die ligt nog minstens 5 jaar achter op zijn concurrenten. Mede met de hoge prijs zorgt ervoor dat het ook geen groot succes is.

            Maar als ik dan lees wat de DS7 allemaal gaat hebben, zijn ze ineens bij met de rest. Het gaat weer de goede kant op.

            Comment


            • #26
              er is ondertussen wel al wat info te vinden over het nieuwe systeem bij Citroën, Advanced Comfort, waarbij er in de klassieke demper een soort kussentje wordt ingebouwd dat voor extra/andere demping zorgt onder bepaalde types belasting (elektronisch gestuurd). Het systeem heeft als voordeel dat het kan ingebouwd worden in alle types (klein tot groot) en er heel wat minder hardware voor nodig is in vergelijking met de hydraulische systemen die we tot nu kennen. Er zijn al een tijd testen gaande o.a. met een aangepaste C4 Cactus.
              Verwacht wordt dat de C5 het eerste model is die het krijgt, ergens in de loop van 2018. Die staat op hetzelfde platform als de 3008 van Peugeot (EMP2).

              Comment

              Working...
              X