Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke wagen voor overname?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Welke wagen voor overname?

Hello

We hebben een nieuwe Ford S-max gekocht.

Ik rij momenteel met een Focus Econetic Black magic editie, 2009, 120000 km. Diesel tdci 90 pk
    De garage wil hem overnemen voor EUR 4250

Mijn vrouw rijdt met een Fiesta, 1.6 benzine van 2004, 125000 km.
    Ik heb nog geen prijs bij garage gevraagd maar ik vermoed rond de EUR 1500?

Welke wagen zouden jullie inruilen? De focus of fiesta?

De focus heeft al wat stukken gehad, ( ambriage kapot gereden / alternator ), de fiesta nog niet.
    Lijkt de prijs die de garage geeft voor de focus ok? Hij is in goede staat, altijd onderhoud gehad in de garage. Of zou ik beter particulier verkopen?

Groeten
    Joris

Prijs lijkt me wel ok voor de Focus...

Comment

de stukken die vervangen zijn, gaan weer jaren mee kunnen gaan. Bij de Fiësta moeten die nog vervangen worden. Focus is ook een pak jonger dan de Fiësta, waarschijnlijk zal het koetswerk en het interieur (dat sowieso een klasse comfortabeler en ruimer is) ook nog in betere conditie zijn.r
      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Wel vroeg die kosten aan de Focus. Zou particulier verkopen.
        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Ik zou de Focus inleveren. Je hebt nu een nieuwe grote gezinswagen, en aangezien de Fiesta maar een 10k km per jaar doet.
          2012 Opel Astra ST Ecoflex
          2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

Waarom ik twijfel tussen de Focus of Fiesta:

Vorig jaar naar Slovenie gereden met de wagen, daar een daguitstap gedaan met veel starten / stoppen, 2 keer over een zware bergpas, erg belastend voor de wagen.
            Op de terugweg de ambriage teveel laten slepen zodat deze verbrand was. Daar stond ik om 20h met 3 kinderen vast op de bergpas, midden van de baan, auto niet meer voor of achteruit ;-)

Nu, ze hebben dat ginder proper opgelost, zonder problemen teruggeraakt, maar na 2 maand de alternator stuk, deze werd gereviseerd, maar het vertrouwen in de wagen is wat weg. Soms geeft het dasboard een korte flits, ik vermoed als de airco ofzo opspringt. Ik merk zowat dat de liefde over is.

Nu ik ben natuurlijk realistisch en ik vermoed dat we langer zullen blijven rijden met de Focus, deze wagen is ruimer, ...

Als laatste punt, de fiesta heeft een trekhaak, mijn eco focus daar mag ik geen trekhaak op plaatsen, en op de nieuwe wagen doe ik dat liever niet ...

Comment

Ik zou die Focus verkopen, de overnameprijs zit goed. Zeker met de problemen dat je al hebt voorgehad ... Die Fiësta kan ook nog een tijdje mee als euro4 vermoed ik (in de steden).
              Last edited by ; 17/02/2017, 16:13.

Comment

Twee keer een bergpas over... daar zou een auto toch moeten tegen kunnen.
                Ik zou investeren in een automaat of dringend je rijtechnieken bijschaven.
                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Focus uit die periode is wel bagger
                  koppeling, bi-massa vliegwiel, injectoren, EGR,
                  allemaal gekende problemen
                  MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Ken iemand die vorige zomer hetzelfde heeft voorgehad met een bijna nieuwe Focus.
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Bedankt voor jullie advies, ik ga de Focus binnenbrengen.
                      Het vertrouwen in de wagen is weg, de afstanden die ik dagelijks doe te klein, en de overnameprijs zonder particulier te verkopen lijkt mij fair.

Comment

Goed plan,ik zou ook die focus inleveren.
                        heden 2014 Bmw M235i 326pk
                        heden 2017 vw golf 1.2tsi 110pk

Comment

Working...
                        X