Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kosten sportievere wagen (140i)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Kosten sportievere wagen (140i)

    Binnenkort nieuwe wagen en mijn oog op de bmw 140i laten vallen.

    Maar gezien dit mijn eerste sportieve wagen is, vraag ik me af wat de gemiddelde kostprijs van zo'n wagen is per jaar, buiten de benzine en verzekering dat ik al berekend heb.Maar mijn vraag is dus over het onderhoud en banden,...
    Last edited by ; 19/02/2017, 19:05.

  • #2
    Valt te zien wat een banden en uw rijstijl (patineren?)

    Groot onderhoud Bmw zal wel rond 500 a 550€ liggen zonder Remmen ofzo.

    Als er iets kapot aan ga buiten garantie kan duur oplopen want Dealers van Bmw zijn nogal afzetters en ze kunnen niet veel , beter bij Bmw specialist gaan.

    Comment


    • #3
      Banden en remmen zal afhangen van hoe je ze gebruikt, bij rwd zullen je banden toch al wat langer mee gaan dan bij een gelijkaardige fwd.

      ​​​Als je een band neemt zoals een Michelin pilot supersport zal die ergens tussen 12.000 en 30.000km meegaan bij rwd vermoed ik, afhankelijk van hoe sportief je rijd en of je veel autostrade doet of eerder fun ritjes enz kan dat veel verschillen.

      Gewoon onderhoud gaat niet speciaal duurder zijn omdat het een sportieve wagen is, na garantie kan je beter bij een BMW specialist op onderhoud gaan.

      ​​​​​​Ik hoop dat je de benzine niet hebt uitgeteld met het opgegeven verbruik want dat zal je nooit hebben als je wat sportiever rijd he

      Comment


      • #4
        Heb het benzineverbruik inderdaad wel wat ruimer genomen.

        30.000km per jaar, waarvan 2/3 autostrade is. Qua rijgedrag sportief door de bochten gaan zegt me niet zo veel, het zal wel voorvallen, maar zal eerder uitzonderlijk zijn. Het is meer het optrekken dat me aanspreekt :-).

        Comment


        • #5
          30000km per jaar met een 140i dat gaat veel kosten,hoop dat je ertegen kan want jij moet 98tanken.Ik zou toch geen 95ethanol in kappen hoor.

          Comment


          • #6
            Naft en verzekering zal veruit de grootste kost zijn dan. Dat is minstens 1x week tanken met 98.

            Comment


            • #7
              Voorzie €1000 per jaar inclusief zomer en winterbanden en velgen.

              Comment


              • #8
                Ik zou eerder wakker liggen van de benzinekosten. Hier ook een eerste "sportwagen" en doe nog maar amper 10.000km maar als je ziet wat de benzinekost extra is tov van vorige wagen ....
                met 30.000km, neem gemiddeld verbruik van 10l, dat is 3000l per jaar x 1,5 is 4500euro , 400euro benzine per maand .... :-s

                Comment


                • #9
                  De brandstof is even veel als de afschrijving van de auto... en als hij ouder wordt zeker...

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door RestUnknown
                    Heb het benzineverbruik inderdaad wel wat ruimer genomen.

                    30.000km per jaar, waarvan 2/3 autostrade is. Qua rijgedrag sportief door de bochten gaan zegt me niet zo veel, het zal wel voorvallen, maar zal eerder uitzonderlijk zijn. Het is meer het optrekken dat me aanspreekt :-).
                    Als je autostrade rijdend is, en je normale snelheden aanhoudt, dan kan dat de 40i relatief zuinig zijn, pakweg 8l zelfs al trek je nu en dan eens op. Echter, sta je daar elke keer in de file en ga dan 'sportief' rijden eens de weg wat vrij is, dan kan dat verbruik erg sterk oplopen...

                    ST Cupra 290 PP - GT86+

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Super98 Bekijk Berichten
                      Banden en remmen zal afhangen van hoe je ze gebruikt, bij rwd zullen je banden toch al wat langer mee gaan dan bij een gelijkaardige fwd.

                      ​​​Als je een band neemt zoals een Michelin pilot supersport zal die ergens tussen 12.000 en 30.000km meegaan bij rwd vermoed ik, afhankelijk van hoe sportief je rijd en of je veel autostrade doet of eerder fun ritjes enz kan dat veel verschillen.

                      Gewoon onderhoud gaat niet speciaal duurder zijn omdat het een sportieve wagen is, na garantie kan je beter bij een BMW specialist op onderhoud gaan.

                      ​​​​​​Ik hoop dat je de benzine niet hebt uitgeteld met het opgegeven verbruik want dat zal je nooit hebben als je wat sportiever rijd he
                      tussen de 12 en 30k is wel een enorm verschil.
                      That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

                      16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                      28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                      28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

                      Comment


                      • #12
                        Om even de vergelijking te maken met mijn wagen, zodat je een idee hebt wat het ongeveer zal kosten.

                        Ik doe +/- 40.000 km per jaar (Megane RS).

                        BANDEN:
                        Banden slijten bij mij relatief snel. Minder snel dan gebruikelijk op een hothatch wegens de snelweg km's.

                        Aanvankelijk dacht ik dat er tussen verschillende banden héél wat verschil zit. Mijn continentals gingen +/- 12k mee. Mijn vorti's (die er nu opliggen) al bijna 30k.

                        Komende zaterdag laat ik 4 nieuwe michelin pss'en leggen, ik verwacht dat deze ook 25-30k zullen geven.

                        Uiteindelijk hangt héél erg veel af van de rijstijl en verschillen banden (van een goed merk) onderling niet veel.

                        Conclusie? Ik vervang ze 1x per jaar alle vier en 1x per jaar alleen de voorste 2. Op een goede € 200/band zit je dus op +/- € 1.200 excl plaatsing per jaar.


                        VERBRUIK:
                        Reken maar een slokje meer per 100 km, zeker wanneer je het gas gaat opentrekken. En geloof me, dat ga je bijna iedere keer doen dat je de kans daartoe krijgt.

                        Ondanks mijn vele snelweg km's zit ik vb op +/- 11l. Opgegeven verbruik is 8,5l geloof ik.

                        Als ik eerlijk ben, rij ik wel bijna nooit op CC ... Ik betaal +/- 550€ per maand aan benzine. Per jaar geeft dat dus +/- € 6.600.

                        Dat terzijde verbruikt een 140i wel een stuk minder dan mijn wagen. Maar ik zou toch een liter of 2 bijtellen.

                        For the love of god, kap geen 95 in zo'n spel. Die € 5/tank zal het verschil ook niet maken. Als het daarop steekt, zou ik geen dergelijke wagen kopen.


                        VERZEKERING:
                        Afhankelijk van verzekering tot verzekering. Reken maar op +/- € 2.000 per jaar.

                        Taksen ken ik niet vanbuiten. +/- € 1000 / jaar voor een 140i?


                        ONDERHOUD:
                        Hierin is de Renault een stuk goedkoper dan BMW.

                        Wél mag jij ook rekening houden dat je om de 15-20k uw olie laat vervangen.

                        Ook zullen de remmen snel verslijten (bij mij +/- 2x per jaar nieuwe remblokken rondom).

                        Ook dit is natuurlijk sterk afhankelijk van de rijstijl.

                        In totaal per jaar aan olie, remblokken, onderhoud... Zal je +/- € 2.000 kwijt zijn.


                        CONCLUSIE:
                        Ik weet exact wat deze wagen mij kost, aangezien ik de kosten deels kan recuperen (zelfstandige).

                        Als particulier is het bijna onbetaalbaar om met zo'n wagen zoveel km's per jaar te rijden.

                        Als ik snel even kijk hierboven, is het toch een leuke optelsom (+/- € 12.800)
                        That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

                        16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                        28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                        28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

                        Comment


                        • #13
                          Als ge al de vraag moet stellen naar de kosten, dan zou ik eerder de vraag stellen of ge niet beter voor iets anders kiest dan. Een auto mag niet uw leven gaan beïnvloeden.

                          Comment


                          • #14
                            Tis betaalbaar, maar mss wel wat exuberant voor wat extra fun.

                            Beter voor een 125d gaan dan met zo'n hoeveelheden km's of andere interessante opties?

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten

                              tussen de 12 en 30k is wel een enorm verschil.
                              Je zegt dat je 30k haalt met je banden, ik haal max 12k met zelfde wagen als jou en 1 tot 2,5l meer verbruik..

                              Dus ja daar zit een groot verschil op afhankelijk van rijstijl en/of veel snelweg.

                              Edit: Je kan ook 2 auto's kopen natuurlijk voor dezelfde prijs, 1 zuinige goedkope voor het woon-werk en dan een fun wagen voor de rest?
                              Last edited by ; 21/02/2017, 23:57.

                              Comment


                              • #16
                                Taks is iets van 800 euro inschrijving en 700 euro jaarlijkse taks dacht ik.

                                Comment


                                • #17
                                  3.0 is richting 1000 euro rijtaks
                                  2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                                  Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                                  Comment


                                  • #18
                                    De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 1.022,47 EUR
                                    De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 786,43 EUR

                                    Comment


                                    • #19
                                      Amai, dat wist ik niet, dacht dat alle drieliters met de nieuwe berekening boven de 1K gingen. Recente benzines precies niet dus.
                                      2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                                      Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                                      Comment


                                      • #20
                                        ff alles op een rijtje bij aankoop van een nieuwe:

                                        Automaat rwd:
                                        De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 848,36 EUR
                                        De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 772,16 EUR
                                        Manueel rwd:
                                        De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 1.380,17 EUR
                                        De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 810,25 EUR
                                        Automaat x-drive:
                                        De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 1.022,47 EUR
                                        De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 786,43 EUR

                                        Comment

                                        Working...
                                        X