Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Prive leasen of kopen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Prive leasen of kopen?

Hallo
    Een vriend van mij heeft voor anderhalf jaar een wagen nodig voor zijn vrouw. Zijn wagen moet hij gebruiken om te werken. De wagen is enkel bedoelt om mee rond de kerktoren te rijden (school, werk). Er is mooie compensatie van zijn werkgever wel geen auto. In de toekomst willen ze de auto wegdoen aangezien ze maar 1 auto nodig hebben. Wat is de beste keuze.

Tijdelijk een klein en veilig wagentje privé leasen of een tweedehandswagen kopen?

kon geen antwoord geven op die vraag aangezien maar leasen lijkt me een betere en voordeligere optie of ben ik verkeerd?

Privé leasen valt zeker te overwegen, maar bij mijn weten was enkel het Carrefour aanbod voor een periode van 2 jaar. Elk ander aanbod zit met een minimum periode van 4 jaar...

Koop een klein populair benzineautootje met garantie, dat raak je nadien makkelijk kwijt.

Comment

Idd, het goedkoopste gaat een klein occasie benzinewagentje zijn.
      Leasings zijn niet zo goedkoop als ge denkt. Die leasingbedrijven moeten ook winst maken en de waarde is bepaald op de nieuwprijs en de herverkoopprijs. En dat naast de termijn van meestal 4 jaar. Dus ne jonge occasie kopen omdat de eerste jaren de waarde gigantisch daalt en daarna weer verkopen.

Comment

Lees ook heel goed de voorwaarden van die leasing door.
        Te weinig kms: boete
        Teveel kms: boete
        Vroeger binnenleveren: boete
        Teveel schade: boete

Comment

wij hebben nu al sinds november 2015 een privéleasertje voor de dochter:
          enkele afwegingen:
          duurtijd 2 jaar((5 maand voor einddatum is ze afgestudeerd en kan ze ofwel eentje kopen tegen dat de lease gedaan is ofwel een nieuw leasecontract aangaan als zelfstandige)
          vaste maandelijkse kost, we betalen 199€ all in, ze mag 20.000km/jaar doen, verzekering, taks etc is inbegrepen, enkel tanken moet nog betaald worden.
          je 'verliest' kapitaal tov een okkazietje, mochten we eentje van 2500€ genomen hebben, kwamen we over die 2 jaar op hetzelfde eindbedrag uit(taks/verzekering/pechverhelping/onderhoud), alleen hadden we dan een restwaarde(of een schrootpremie bij aankoop van een nieuwe), maar ze rijdt met een nieuwe auto zonder zorgen
          schades kosten 450€ vrijstelling, alleen weet je niet op voorhand wat er aanzien zal worden als gebruiksschade(niet aangerekend) en te betalen schade

tot nu toe is de balans positief,afspraak eind november om 't definitieve oordeel te weten
          mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
          Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

't Gaat ook over zo'n bedrag. Voor een deftige en en veilige tweedehands benzinewagen betaal je als consument toch al snel 8 á 10000 euro.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skylake
              Voor een deftige en en veilige tweedehands benzinewagen betaal je als consument toch al snel 8 á 10000 euro.
              Say what?
              Een autootje om rond de kerktoren te rijden heb je voor €2000 en verkoop je na 1,5 jaar voor quasi hetzelfde bedrag.
              Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
              Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
              If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Working...
              X