Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rechts inhalen, wat is file?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

Ach, je kan net zo goed tegen een kassei argumenteren...
    Mensen met zo'n egoïstische ingesteldheid (en dikwijls niet enkel in het verkeer) zijn zo gefixeerd op zichzelf dat elke redelijkheid hen vreemd is.

Misschien eens eerst uw plaats op de openbare weg leren kennen.
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P.
      Mensen die rechts inhalen en dan diegene die ze inhalen van hun veiligheidsafstand beroven en dus gevaarlijke situaties creeëren om toch maar 2/10 sec te 'winnen' zijn dikke egoïsten, en ja vaak ook buiten hun wagen.
      Dat is geen mening, maar een feit.
      Nog een feit: de meeste kop staart aanrijdingen gebeuren op het linkse vak als ze het weer nodig vinden om de polonaise te doen. Veel plezier, kan daar heel gezellig worden. Maar mij niet gezien, ik blijf wel langs rechts gaan.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

Wat een bullshit lees ik hier toch weer. Omdat zijn mening anders is dan dan die van u trek je de lijn maar door.

Niet erg hoor, mensen zijn nogal snel van slag tegenwoordig, labiele mensen weet je wel...
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

meeste mensen zijn gewend aan treinrijden en worden daar niet door gestresseerd als ze voldoende afstand houden en als er niet te veel rechtsrijders tussenkomen gaat dat zelfs superrelax op de distronic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            meeste mensen zijn gewend aan treinrijden en worden daar niet door gestresseerd als ze voldoende afstand houden en als er niet te veel rechtsrijders tussenkomen gaat dat zelfs superrelax op de distronic
            Hahaha, denk niet dat jij tussen 16:00h en 18:30h veel op de E19 Brussel > Antwerpen rijdt. Altijd lachen daar met die pipo's die persé links willen rijden terwijl het rechtse rijvak (of het middelste) gewoon berijdbaar is.
            Niet iedereen heeft distronic hé flup, Bende kuddedieren zijn het als je ze daar treintje ziet rijden. Als ze persé sneller willen rijden, waarom rijden ze dan geen treintjes tegen 130 op het uiterst rechtse rijvak? Ha neen want ze willen allemaal sneller dan de 120 en proberen dat dan maar links...
            Right is the place to be, en niet links!

Comment

ik rij alleen maar alle mogelijke uren van de dag over de ring, en daar zie je net hetzelfde het gaat er veelal over het genot van mensen weg te drukken

rechts inhalen is daar schering en inslag maar dat boeit daar - specifiek - niet, omdat ze een afslag moeten hebben en niet om daarna weer links in te voegen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                ik rij alleen maar alle mogelijke uren van de dag over de ring, en daar zie je net hetzelfde het gaat er veelal over het genot van mensen weg te drukken

rechts inhalen is daar schering en inslag maar dat boeit daar - specifiek - niet, omdat ze een afslag moeten hebben en niet om daarna weer links in te voegen
                De ring is geen vergelijk, daar zie je inderdaad ook de gekste dingen maar dat komt omdat ze daar naar een afritten willen gaan of andere snelwegen willen gebruiken. Is totaal iets anders dan op kaarsrechte snelwegen een file te creëren door onnodig in het midden of rechts te gaan hangen terwijl het rechtse vak berijdbaar is. En dan maar klagen dat onze wegen verzadigd zijn...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Lol Blijven jullie maar lekker gestresseerd links treintjes rijden, finaal remmend en regelmatig in elkaars gat zitten terwijl ik rustig het lege rechtse rijvak gebruik en héél af en toe eens een vrachtwagen moet inhalen.
                  Doei!
                  Als er rechts niets hangt dan rij ik ook gewoon rechts. Maar als er rechts een vrachtwagen rijdt, dan gaat gij die ook nog eens langs rechts over de pechstrook voorbijsteken of wat? Als er een 5 tal auto's traag een treintje van vrachtwagens voorbij aan het steken is, dan ga ik niet nodeloos de wet overschrijden door rechts voorbij te steken om dan achteraf toch terug naar links achter dat treintje te moeten gaan hangen. Volg dan gewoon de wet, en zet u onmiddellijk links in dat treintje. En ook op een veilige afstand. Ik rem praktisch nooit op de autostrade, behalve als nen egoistische, doldwaze typ zich voor mij insmijt na langs rechts te hebben ingehaald terwijl ik gewoon een veilige afstand van mijn voorganger bewaar.
                  Last edited by Phate; 04/03/2017, 13:27.

Comment

Laat dat "trol" woordje maar achterwegen jongen.

Comment

dat kun je dan net zo van die 'jongen' zeggen, maar goed
                      respecteer elkaars mening ook al druist dat volledig tegen je zijn in

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                        Laat dat "trol" woordje maar achterwegen jongen.

Ik benoem gewoon wat ik zie?
                        Misschien moet je de personen die provoceren aanpakken.
                        Last edited by Phate; 04/03/2017, 13:31.

Comment

zijn er op het forum mensen geevolueerd ?

die eerst rechts gingen inhalen, maar met ouder te worden of door een meer relaxte wagen zijn gaan treinrijden ?

of...net in de andere richting

of mensen die de éne dag zin hebben om te raggen en morgen de sufferd uithangen ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phate

Als er rechts niets hangt dan rij ik ook gewoon rechts. Maar als er rechts een vrachtwagen rijdt, dan gaat gij die ook nog eens langs rechts over de pechstrook voorbijsteken of wat? Als er een 5 tal auto's traag een treintje van vrachtwagens voorbij aan het steken is, dan ga ik niet nodeloos de wet overschrijden door rechts voorbij te steken om dan achteraf toch terug naar links achter dat treintje te moeten gaan hangen. Volg dan gewoon de wet, en zet u onmiddellijk links in dat treintje. En ook op een veilige afstand. Ik rem praktisch nooit op de autostrade, behalve als nen egoistische, doldwaze typ zich voor mij insmijt na langs rechts te hebben ingehaald terwijl ik gewoon een veilige afstand van mijn voorganger bewaar.
                            Nog nooit over de pechstrook ene ingehaald hoor, altijd netjes langs links voorbij maar wel niet twee km voor je in de verte een vrachtwagen ziet rijden. Hoe dikwijls ik dat zie, ik haal er ene in die 110 rijdt op het rechtse vak, ik haal die in, zet mij terug rechts op dat moment gaat die achter mij (die ik dus net heb ingehaald) naar links en als middenvaksrijder fungeren. ????????

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                              dat kun je dan net zo van die 'jongen' zeggen, maar goed
                              respecteer elkaars mening ook al druist dat volledig tegen je zijn in
                              Hier zitten nochtans weinig meisjes op't forum.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Nog nooit over de pechstrook ene ingehaald hoor, altijd netjes langs links voorbij maar wel niet twee km voor je in de verte een vrachtwagen ziet rijden. Hoe dikwijls ik dat zie, ik haal er ene in die 110 rijdt op het rechtse vak, ik haal die in, zet mij terug rechts op dat moment gaat die achter mij (die ik dus net heb ingehaald) naar links en als middenvaksrijder fungeren. ????????

Dat snap ik ook volledig niet en ga ik volledig mee akkoord dat dat belachelijk is.
                                Met van die middenvaksrijders voel ik me ook vaak belachelijk als ik van het meest rechtse rijvak helemaal naar links moet en dan helemaal terug naar rechts te gaan na het inhaalmaneuver.

Comment

Beste allemaal,
                                  Mijn reactie ging over de situatie die Flappy beschreef.
                                  In die specifieke situatie is rechts inhalen een puur egoïstisch manoeuvre , waarbij je andere weggebruikers in gevaar brengt. Dat is geen mening maar een feit.
                                  Ik ben ook een tegenstander van rechts inhalen in andere situaties, maar kan er wel enig begrip voor opbrengen.
                                  Dus alvorens mij onverdraagzaamheid te verwijten gelieve mijn reactie niet uit zijn context te lichten.
                                  Hartelijk dank.
                                  Last edited by Maurice P.P.; 04/03/2017, 17:16.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
                                    Beste allemaal,
                                    Mijn reactie ging over de situatie die Flappy beschreef.
                                    In die specifieke situatie is rechts inhalen een puur egoïstisch manoeuvre , waarbij je andere weggebruikers in gevaar brengt. Dat is geen mening maar een feit.
                                    Ik ben ook een tegenstander van rechts inhalen in andere situaties, maar kan er wel enig begrip voor opbrengen.
                                    Dus alvorens mij onverdraagzaamheid te verwijten gelieve mijn reactie niet uit zijn context te lichten.
                                    Hartelijk dank.
                                    Goh ik weet dat niet, want wat Flappy beschrijft in #17 is alles behalve netjes om andere doelbewust te blokkeren omdat die rechtse nog een gezapig 120 rijdt hij op het middenvak 105/110 om dan te versnellen zodat de rechtse zich vast rijd. Niet vergeten dat je niet onnodig mag versnellen en mensen doelbewust gaat blokkeren. Hij schrijft zelf dat het feitelijk niet inhalen is maar voorbijrijdend. Nou om mensen dan zo de duvel aan te doen zodat ze zich gaan vast rijden omdat hij vind dat het niet kan dat hij langs rechts word voorbijgereden, had hij daar maar moeten rijden hé want als je kan versnellen kan je ook evengoed rechts rijden.

Comment

Metaxa, er is toch iets mis met uw leesvermogen. Flappy beschrijft dat hij in een 'treintje' aan het inhalen is en een veilige afstand houdt t.o.v. zijn voorligger.
                                      Hem dan rechts inhalen en u tussen hem en zijn voorligger wringen is een gevaarlijke situatie creeëren. Uiteraard kan hij versnellen als de afstand tot zijn voorligger voldoende groot is, maar dat betekent niet dat hij op dat moment een middenvak- of linksrijder is.

Comment

P.S.: Een veilige afstand (pakweg 2 seconden, en dat is héél scherp gerekend) t.o.v. uw voorligger aan 100 km/u betekent een afstand tot uw voorligger van +/- 54 meter!
                                        In elk 'gat' dat kleiner is duiken, is dus uw medeweggebruiker in gevaar brengen.

Comment

In de spits zal de gemiddelde afstand rond de 10m liggen.

Verstuurd met de postduif.

Comment

Working...
                                          X