Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rechts inhalen, wat is file?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Rechts inhalen, wat is file?

Rechts inhalen op de autosnelweg mag enkel als er file is. Maar wat is nu juist file?

Zo vaak dat er op het linkervak 100 per uur wordt gereden, terwijl men op het rechtervak een halve km geen enkele auto of vrachtwagen heeft, waar ik dan nuttig gebruik van maak.

Nu ja dat zijn toch wel enkele auto's die ik inhaal en rechts inhalen blijft een zware overtreding, terwijl de wagens op de linkerstrook ook wel een overtreding begaan.

Maar ik zie dus nergens een definitie van file...

File is wanneer het rechts sneller gaat dan links denk ik

Comment

Sjah, wat is rechts inhalen? Zolang je rechts blijft en niet terug invoegt naar links vervolg je volgens mij uw weg en ben je niet aan het inhalen.

Verstuurd met de postduif.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
        Sjah, wat is rechts inhalen? Zolang je rechts blijft en niet terug invoegt naar links vervolg je volgens mij uw weg en ben je niet aan het inhalen.

Tcho ja, als je dan uiteindelijk toch die vrachtwagen tegenkomt na die halve km en hem wilt inhalen, voeg je uiteraard wel terug naar links...

Ik ga eens een mail naar een politiebureau sturen denk ik.

Comment

Dat is volgens mij net de hele discussie rond die wet.
          Want stel nu dat jij rechts rijdt en links van u vertragen ze plots, dan haal je ze ook ongewenst rechts in.

Wat is inhalen, wat is uw weg vervolgen?

Comment

Je kunt niet spreken van file als er een rijvak (in de te volgen richting natuurlijk ) vrij is...
            Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

File:
              1. langzaam rijdend verkeer: verkeer dat over ten minste 2 kilometer nergens sneller rijdt dan 50 km/h, maar doorgaans wel sneller dan 25 km/h
              2. stilstaand verkeer: verkeer dat over ten minste 2 kilometer vrijwel overal minder dan 25 km/h rijdt
              3. langzaam rijdend tot stilstaand verkeer: langzaam rijdend verkeer over veelal wat grotere lengte met hierin op sommige stukken stilstaand verkeer.

Comment

Dus die idioten dat bollen tegen 100km/u op het linkervak terwijl er rechts plaats is, moogt ge niet inhalen langs rechts? Zelfs niet als je op het rechtervak rijdt en zou blijven?

Comment

neen, dat mag u niet
                  www.peugeotforum.be

Comment

Anderzijds mag je ook niet vloeken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy
                      neen, dat mag u niet
                      Het mag niet maar zij zijn wel de veroorzakers van de ellende. Ze rijden trager dan de max. snelheid (waarom feitelijk?) maar doen dat niet op het daarvoor bestemde rijvak, uiterst rechts dus. Zij verplichten anderen om gevaarlijke manoeuvres uit te voeren.
                      Ik rij dus héél dikwijls uiterst rechts tegen 124 terwijl we tientallen anderen "inhalen".
                      De dag dat ik een boete in de brievenbus zou krijgen voor het "rechts inhalen" ben ik "ere gast" op de politierechtbank. Lol.

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Die rijden trager vaak omdat een truck aan het inhalen is, en dan mogen die aklemaal rechts gaan rijden om U voor te laten

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Ze rijden trager dan de max. snelheid (waarom feitelijk?)
                          Omdat dat niet verplicht is natuurlijk.

De dag dat ik een boete in de brievenbus zou krijgen voor het "rechts inhalen" ben ik "ere gast" op de politierechtbank. Lol.

Inderdaad, LOL, da's wat de politierechter ook zal doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P.
                            Omdat dat niet verplicht is natuurlijk.

Inderdaad, LOL, da's wat de politierechter ook zal doen.
                            Klopt, maar je bent dan wel verplicht om je uiterst rechts te begeven.

Geen schrik van
                            Politierechter hoor, daar zitten redelijk mensen bij die ook eens (logisch) kunnen nadenken.

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Geen schrik van
                              Politierechter hoor, daar zitten redelijk mensen bij die ook eens (logisch) kunnen nadenken.
                              Maar die wel de wet moeten toepassen... die zal dan nog zoveel begrip mogen tonen, uw minimum boete hebt ge sowieso aan uw rekker.

Comment

Maar die wel de wet moeten toepassen... die zal dan nog zoveel begrip mogen tonen, uw minimum boete hebt ge sowieso aan uw rekker.
                                Pas op, ze zijn niet allemaal wereldvreemd en dan spreek ik uit ervaring.

Ik blijf ze ook rechts inhalen als ze tegen 110 op het linkervak treintjes aan het vormen zijn.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

Comment

ik ga eerlijk zijn: ik haat de eeuwige linksplakkers evenzeer. Maar ik haat evenzeer de paljassen die vinden dat ze blijkbaar langs rechts iedereen maar moeten voorbijrijden (want inhalen is het niet) omdat ze blijkbaar vinden dat ze boven iedereen staan. Niets zo fijn om zo'n paljas als ik de kans krijg netjes op zijn plaats te zetten ter hoogte van een voertuig op de rechterrijstrook. Dan ga ik netjes trager rijden zodat die naar 90 wel moet terugkomen en zo heel zijn 'winst' in rook ziet opgaan. Want als ik op de linkerrijstrook ben, dan is dat niet om daar voor mijn plezier te rijden, maar dan wil ik de voertuigen rechts inhalen. Als ik daarbij wordt geblokkeerd door voertuigen die trager rijden, dan is dat maar zo. En wat de rechtsrijders niet beseffen is dat ze bij het naar links komen vaak in een 'gaatje' duiken wat daar helemaal niet geschikt voor is, maw er past juist een auto in, en dat je daarbij de remzone van de auto achter je helemaal wegneemt. Moet er plots stevig geremd worden dan heb je voor je het weet een ongeval. Ik weet al wie er dan gaat roepen en tieren dat 'm in zijn recht is... nou, niet dus.
                                  Als iemand dat bij mij doet, krijgt 'm een licht- en klankspel. Maar daar is die paljas natuurlijk niet zo opgezet mee. Dan zijn erbij die nog meer paljas worden en hun remmen beginnen te testen.

Als u maar op tijd thuis bent natuurlijk, en de rest... fuck 'm.
                                  www.peugeotforum.be

Comment

Dat kan, maar heb toch andere ervaring mee. Jaren geleden zo eens twee moeten aan mijn rekker gehad omdat ik, 1) mijn richtingaanwijzer niet zou gebruikt hebben en 2) omdat we bij een wegversmalling waarbij het linkse rijvak wegviel ritste (toen hadden ze daar in België bijna nog nooit van gehoord). Ipv van € 126 aan de twee boeten te betalen heb ik dat laten voorkomen. Heb mezelf goed gedocumenteerd met foto's van die situatie en werd enkel met uitstel voor 2jaar veroordeeld voor het eerste feit en het "afkappen" werd geklasseerd. We hebben toen enkel de gerechtskosten moeten betalen en dat was toen ⅓ van mijn de oorspronkelijke boeten. Had er toch een win-gevoel bij. Lol!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz

Pas op, ze zijn niet allemaal wereldvreemd en dan spreek ik uit ervaring.
                                      Inderdaad, als je dat onderbouwend weet te argumenteren en op een beleefde wijze naar voorbrengt gaan ook zij eens 2 x nadenken.
                                      Zal misschien niet altijd verf pakken maar toch...
                                      Mochten de midden en linksplakkers gelijk een boete (kunnen) geven zou er sowieso minder file ontstaan en minder ongevallen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy
                                        ik ga eerlijk zijn: ik haat de eeuwige linksplakkers evenzeer. Maar ik haat evenzeer de paljassen die vinden dat ze blijkbaar langs rechts iedereen maar moeten voorbijrijden (want inhalen is het niet) omdat ze blijkbaar vinden dat ze boven iedereen staan. Niets zo fijn om zo'n paljas als ik de kans krijg netjes op zijn plaats te zetten ter hoogte van een voertuig op de rechterrijstrook. Dan ga ik netjes trager rijden zodat die naar 90 wel moet terugkomen en zo heel zijn 'winst' in rook ziet opgaan. Want als ik op de linkerrijstrook ben, dan is dat niet om daar voor mijn plezier te rijden, maar dan wil ik de voertuigen rechts inhalen. Als ik daarbij wordt geblokkeerd door voertuigen die trager rijden, dan is dat maar zo. En wat de rechtsrijders niet beseffen is dat ze bij het naar links komen vaak in een 'gaatje' duiken wat daar helemaal niet geschikt voor is, maw er past juist een auto in, en dat je daarbij de remzone van de auto achter je helemaal wegneemt. Moet er plots stevig geremd worden dan heb je voor je het weet een ongeval. Ik weet al wie er dan gaat roepen en tieren dat 'm in zijn recht is... nou, niet dus.
                                        Als iemand dat bij mij doet, krijgt 'm een licht- en klankspel. Maar daar is die paljas natuurlijk niet zo opgezet mee. Dan zijn erbij die nog meer paljas worden en hun remmen beginnen te testen.

Als u maar op tijd thuis bent natuurlijk, en de rest... fuck 'm.
                                        Maw jij rijdt regelmatig onnodig in het midden tegen 110 en gaat dan plots wat versnellen (tjens, je kon dus toch sneller en feitelijk rechts rijden?)
                                        Weet toch niet wie er dan juist de paljas/eikel is.

Comment

Working...
                                        X