Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rechts inhalen, wat is file?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
    In de spits zal de gemiddelde afstand rond de 10m liggen.

    Verstuurd met de postduif.
    En bij welke snelheid is dat dan? Want bij 100 km/u zoals Maurice P.P. in zijn voorbeeld aanhaalt is 10 meter wel heel dicht... om een voorbeeld te geven in Duitsland is het bepaald wat te dicht is:
    Dichtes Auffahren
    bei einer Geschwindigkeit von mehr als 80 km/h
    weniger als 5/10 des halben Tachowertes € 75 1 Punkte –
    weniger als 4/10 des halben Tachowertes € 100 1 Punkte –
    weniger als 3/10 des halben Tachowertes € 160 1 Punkte –
    weniger als 2/10 des halben Tachowertes € 240 1 Punkte –
    weniger als 1/10 des halben Tachowertes € 320 1 Punkte –
    bei einer Geschwindigkeit von mehr als 100 km/h
    weniger als 5/10 des halben Tachowertes € 75 1 Punkte –
    weniger als 4/10 des halben Tachowertes € 100 1 Punkte –
    weniger als 3/10 des halben Tachowertes € 160 2 Punkte 1 Monate Fahrverbot
    weniger als 2/10 des halben Tachowertes € 240 2 Punkte 2 Monaten Fahrverbot
    weniger als 1/10 des halben Tachowertes € 320 2 Punkte 3 Monaten Fahrverbot
    bei einer Geschwindigkeit von mehr als 130 km/h
    weniger als 5/10 des halben Tachowertes € 100 1 Punkte –
    weniger als 4/10 des halben Tachowertes € 180 1 Punkte –
    weniger als 3/10 des halben Tachowertes € 240 2 Punkte 1 Monate Fahrverbot
    weniger als 2/10 des halben Tachowertes € 320 2 Punkte 2 Monaten Fahrverbot
    weniger als 1/10 des halben Tachowertes € 400 2 Punkte 3 Monaten Fahrverbot
    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P.
      Metaxa, er is toch iets mis met uw leesvermogen. Flappy beschrijft dat hij in een 'treintje' aan het inhalen is en een veilige afstand houdt t.o.v. zijn voorligger.
      Hem dan rechts inhalen en u tussen hem en zijn voorligger wringen is een gevaarlijke situatie creeëren. Uiteraard kan hij versnellen als de afstand tot zijn voorligger voldoende groot is, maar dat betekent niet dat hij op dat moment een middenvak- of linksrijder is.
      Denk dat jij niet weet wat je schrijft.
      Jij schrijft: dat Flappy in een treintje zit dat aan het inhalen is.
      1) die zie je enkel op het middenvak maar meestal uiterst links tegen een snelheid dat opmerkelijk lager ligt.
      2)op een veilige afstand, als hij al 40m zou laten met zijn voorganger dan zit hij niet in een treintje.
      En waarom niet? Ralpke heeft het net beschreven. Lol
      Dus met andere woorden, zij die daar onnodig links hangen hadden dat evengoed uiterst rechts kunnen doen maar zijn daar te lui voor.
      En dan schrijf je: maar dat betekend niet dat hij middenvak-of linksrijder is.

      Geef toe, beetje verwarrend allemaal wat je schrijft maar ik denk dat de meesten de situatie zich wel perfect kunnen voorstellen hoe het er in werkelijkheid aan toe gaat.


      Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke
        In de spits zal de gemiddelde afstand rond de 10m liggen.

        Verstuurd met de postduif.
        Lol, inderdaad. Gemiddeld zal dat correct zijn, maar meestal nog minder. En dan tegen 90 links...looooooool.


        Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
          Want als ik op de linkerrijstrook ben, dan is dat niet om daar voor mijn plezier te rijden, maar dan wil ik de voertuigen rechts inhalen. Als ik daarbij wordt geblokkeerd door voertuigen die trager rijden, dan is dat maar zo.
          Wat is hier niet duidelijk?
          Hij wil inhalen en wordt geblokkeerd door trager verkeer of een linksrijder.
          Hij doet wat hij moet doen en gaat die voorligger niet rechts voorbij.
          Diegene die Flappy dan toch rechts inhaalt (technisch gesproken voorbijrijden)en dan voor hem wil invoegen op het linker vak, dat is de eikel.(en begaat een overtreding, wekt tegelijkertijd agressie op door zijn asociaal gedrag en verkloot Flappy's veiligheidsafstand)
          Last edited by Maurice P.P.; 05/03/2017, 20:04.

          Comment


          • #65
            amai, wat een bende prutsers hier.

            Laat me al beginnen dat ik meer op de rechterrijstrook rijdt als die zeveraars die rechts inhalen. Ik ga enkel en alleen naar de linker rijstrook als het moet. Treintje rijden doe ik bijna nooit. Als ik moet inhalen zet ik mijn richtingaanwijzer aan en wacht geduldig af. Er is altijd wel iemand die me tussenlaat. Altijd!!
            En ja, ik ga helemaal naar de linker rijstrook als er een middenvakrijder zich aanbiedt, want neen het hoort helemaal niet dat je rechts voorbij steekt. Ben er zelfs al een paar keer voor aangesproken geweest door zo'n middenvakrijder. Die kwamen dan terug langs mij rijden en gebaren dat ik één of andere zot was. Mij goed en mij niet gelaten, maar langs rechts er voorbij? Neen dank u!!
            En metaxa: als ge u aangesproken voelt dat ik de deur dichtdoe voor een paljas die vind dat ik maar dichter moet gaan rijden, dan zegt dat meer over u dan over mij. Gij als beroepschauffeur, wat ik ook trouwens ben, zou meer dan andere chauffeurs het belang van correcte volgafstand moeten kennen. Als gij vindt dat ge die plaats van iemand maar moet inpikken (ook al is dat volgens u 10 meter), dan moet ge misschien nog eens goed nadenken wat er gebeurd als er op dat moment voor u iets gebeurd en gij alles moet dichtsmijten. De persoon die had kunnen remmen steekt in uw koffer en hopelijk blijft het dan daarbij; Voor hetzelfde geld ligt gij op uw dak (heb ik al een paar keer zien gebeuren).
            Ik hanteer een correcte volgafstand trouwens ook bij het inhalen zelf. Ik kom pas naar rechts als ik het in te halen voertuig zie in mijn binnenste spiegel. En dan nog zijn er zeveraars die vinden dat ik niet snel genoeg naar rechts kom en dan maar opnieuw proberen via rechts in te halen. Jammer voor hen, want dan ben ik al op mijn afstand gekomen om naar rechts te gaan wat ik dan ook doe. Ik wil gerust defensief rijden om uw gevaarlijk gedrag op te vangen, maar alleen de zon gaat voor niets op. Gij wilt mij met dergelijk gedrag duidelijk een kloot afdraaien en nu moet ik volgens u maar slikken dat gij dergelijke zaken uitsteekt. Deurke toe joenge, en gebruik dan maar goed uwe klaxon en pharen om uw ongenoegen te uiten. Mijn muziek staat hard genoeg om u niet te horen en mijn zelfdimmende spiegels doen de rest met het extra licht. Dan kunt ge me voorbij komen rijden en nog wat extra gevaarlijk komen doen door wilzwaaiend met uw vuisten mij proberen te overtuigen van uw actie. Wel, ik blijf op de rijbaan letten en niet op de onzin welke ge op dat moment aan het uitkramen zijt.
            Ben al genoeg zeveraars van uw allooi tegengekomen op de weg en nog geen ene heeft mijnen dag verpest.

            Ik zal anders in de supermarkt als gij staat aan te schuiven (of gij gaat niet winkelen misschien? En komt daar uw houding naar de andere mensen van voort?), voor u kruipen als ge even niet oplet en een meter ruimte openlaat. Eens kijken hoe ne stoere vent ge dan gaat zijn om uw ongenoegen kenbaar te maken. Geen nood, ik zal een hoofdtelefoon dragen en zal u dus perfect straal kunnen negeren.

            Elementaire beleefdheid, los van gelijk welke regel, is toch voor veel mensen een moeilijk begrip. 't is niet omdat gij vindt dat iemand anders iets fout doet in uw ogen, dat gij met nog een grotere fout die maar moet gaan 'corrigeren'. Als ge dat wilt doen, had ge beter een andere job gekozen.

            En wat betreft de commentaar van de andere rechts inhalers... wat ik lees is:

            blah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blahblah blah blah blah blah blah blah
            Tot op de rechtse rijstrook, want daar zit ik meer dan jullie
            www.peugeotforum.be

            Comment


            • #66
              blablabla

              het moet gezegd, ik ken eigenlijk niemand hier persoonlijk maar geef toe dat je van verschillende mensen een beeld voor jezelf maakt hoe ze rijden en reageren

              aan de hand van andere posts, zou ik nooit denken dat de griek een rechtsvoorbijsteker was in geval van treinrijden op drukke momenten, integendeel...op gebied veiligheid kan ik altijd zijn stellingen gewoon ²²² doen

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                amai, wat een bende prutsers hier.

                Laat me al beginnen dat ik meer op de rechterrijstrook rijdt als die zeveraars die rechts inhalen. Ik ga enkel en alleen naar de linker rijstrook als het moet. Treintje rijden doe ik bijna nooit. Als ik moet inhalen zet ik mijn richtingaanwijzer aan en wacht geduldig af. Er is altijd wel iemand die me tussenlaat. Altijd!!
                En ja, ik ga helemaal naar de linker rijstrook als er een middenvakrijder zich aanbiedt, want neen het hoort helemaal niet dat je rechts voorbij steekt. Ben er zelfs al een paar keer voor aangesproken geweest door zo'n middenvakrijder. Die kwamen dan terug langs mij rijden en gebaren dat ik één of andere zot was. Mij goed en mij niet gelaten, maar langs rechts er voorbij? Neen dank u!!
                En metaxa: als ge u aangesproken voelt dat ik de deur dichtdoe voor een paljas die vind dat ik maar dichter moet gaan rijden, dan zegt dat meer over u dan over mij. Gij als beroepschauffeur, wat ik ook trouwens ben, zou meer dan andere chauffeurs het belang van correcte volgafstand moeten kennen. Als gij vindt dat ge die plaats van iemand maar moet inpikken (ook al is dat volgens u 10 meter), dan moet ge misschien nog eens goed nadenken wat er gebeurd als er op dat moment voor u iets gebeurd en gij alles moet dichtsmijten. De persoon die had kunnen remmen steekt in uw koffer en hopelijk blijft het dan daarbij; Voor hetzelfde geld ligt gij op uw dak (heb ik al een paar keer zien gebeuren).
                Ik hanteer een correcte volgafstand trouwens ook bij het inhalen zelf. Ik kom pas naar rechts als ik het in te halen voertuig zie in mijn binnenste spiegel. En dan nog zijn er zeveraars die vinden dat ik niet snel genoeg naar rechts kom en dan maar opnieuw proberen via rechts in te halen. Jammer voor hen, want dan ben ik al op mijn afstand gekomen om naar rechts te gaan wat ik dan ook doe. Ik wil gerust defensief rijden om uw gevaarlijk gedrag op te vangen, maar alleen de zon gaat voor niets op. Gij wilt mij met dergelijk gedrag duidelijk een kloot afdraaien en nu moet ik volgens u maar slikken dat gij dergelijke zaken uitsteekt. Deurke toe joenge, en gebruik dan maar goed uwe klaxon en pharen om uw ongenoegen te uiten. Mijn muziek staat hard genoeg om u niet te horen en mijn zelfdimmende spiegels doen de rest met het extra licht. Dan kunt ge me voorbij komen rijden en nog wat extra gevaarlijk komen doen door wilzwaaiend met uw vuisten mij proberen te overtuigen van uw actie. Wel, ik blijf op de rijbaan letten en niet op de onzin welke ge op dat moment aan het uitkramen zijt.
                Ben al genoeg zeveraars van uw allooi tegengekomen op de weg en nog geen ene heeft mijnen dag verpest.

                Ik zal anders in de supermarkt als gij staat aan te schuiven (of gij gaat niet winkelen misschien? En komt daar uw houding naar de andere mensen van voort?), voor u kruipen als ge even niet oplet en een meter ruimte openlaat. Eens kijken hoe ne stoere vent ge dan gaat zijn om uw ongenoegen kenbaar te maken. Geen nood, ik zal een hoofdtelefoon dragen en zal u dus perfect straal kunnen negeren.

                Elementaire beleefdheid, los van gelijk welke regel, is toch voor veel mensen een moeilijk begrip. 't is niet omdat gij vindt dat iemand anders iets fout doet in uw ogen, dat gij met nog een grotere fout die maar moet gaan 'corrigeren'. Als ge dat wilt doen, had ge beter een andere job gekozen.

                En wat betreft de commentaar van de andere rechts inhalers... wat ik lees is:



                Tot op de rechtse rijstrook, want daar zit ik meer dan jullie
                Hoe gaan we dat oplossen, beide op de rechter rijstrook.

                Doe maar rustig aan Flappy, leef maar verder in je eigen cocoon (is niets mis mee) want jij zondert je blijkbaar graag af van alles wat er rondom jou gebeurt als ik het zo allemaal lees.
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                Comment


                • #68
                  neje joenge, ik zonder mij helemaal niet af. Da's net wat gij wel doet. Ge wijst heel de tijd met uw vingertje naar wat anderen fout doen, maar eens zelf goed in de spiegel zien doet ge niet. Dat is juist wel een typisch voorbeeld van afzondering.
                  Ik zal het u staven met een concreet voorbeeld. Ik kijk altijd goed in mijn spiegels, noem het beroepsmisvorming. Ik weet perfect wie er rechts komt voorbij gereden en wie niet. Wie is het dan niet? De auto die je net bent voorbij gestoken en dat ik om zijn volgafstand niet af te nemen niet terug naar rechts ben kunnen komen en daardoor, volgens u onnodig, links ben moeten blijven rijden. Als die aan de vrachtwagen komt en zijn richtingaanwijzer aanzet, laat ik die gewoon tussen. De prutser die je duidelijk heel de tijd van links naar rechts ziet komen om rechts in te halen, komt er niet tussen. De prutser is dan kwaad omdat ik in 'zijn' weg rijd. Want ja dat is wat die op dat moment denkt: zijn weg en al de rest moet daar niet zijn. Nog zo'n typisch voorbeeld van in uw eigen wereld te zitten omdat je jezelf boven al die andere chauffeurs stelt. Gij moet blijkbaar als enigste rap naar huis of naar uw volgende afspraak. Maar kom, de eeuwige linksrijder denkt daar ook zo over...
                  Doe gerust verder, dan zie ik u misschien eens terug in één van mijn lessen theorie. Het valt op sinds de wetgeving verstrengd is, ik gemiddeld twee chauffeurs in de les heb die herstelexamens aan hun been hebben. Typische commentaar dat die tijdens de les geven is: oh, dat wist ik niet. En het zijn heus geen oude zakken die daar zitten.
                  www.peugeotforum.be

                  Comment


                  • #69
                    Ze zeggen misschien wel "Oh, dat wist ik niet", maar meestal is het eerder van niet willen weten dan dat ze het effectief niet weten.
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                    Comment


                    • #70
                      Zoveel keren blah blah blah na elkaar schrijven, is daar een truukje voor of gewoon veel geduld nodig ?

                      Comment


                      • #71
                        copy - paste
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                        Comment


                        • #72
                          K hem da ni op mijne laptop precies

                          Comment


                          • #73
                            dat is gewoon kopieren en plakken (CTRL+C - CTRL+V)

                            Dus je typt een paar keer "blah blah blah blah blah blah blahblah" en dan maar kopieren
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                            Comment


                            • #74
                              Zo leerde bij

                              Comment


                              • #75
                                Het frustratieniveau in dit topic is wel héél lekker!

                                Verstuurd met de postduif.

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                  Zo leerde bij
                                  Waar een autoforum al niet goed voor is.
                                  Last edited by knight-rider; 06/03/2017, 21:32.
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                    neje joenge, ik zonder mij helemaal niet af. Da's net wat gij wel doet. Ge wijst heel de tijd met uw vingertje naar wat anderen fout doen, maar eens zelf goed in de spiegel zien doet ge niet. Dat is juist wel een typisch voorbeeld van afzondering.
                                    Ik zal het u staven met een concreet voorbeeld. Ik kijk altijd goed in mijn spiegels, noem het beroepsmisvorming. Ik weet perfect wie er rechts komt voorbij gereden en wie niet. Wie is het dan niet? De auto die je net bent voorbij gestoken en dat ik om zijn volgafstand niet af te nemen niet terug naar rechts ben kunnen komen en daardoor, volgens u onnodig, links ben moeten blijven rijden. Als die aan de vrachtwagen komt en zijn richtingaanwijzer aanzet, laat ik die gewoon tussen. De prutser die je duidelijk heel de tijd van links naar rechts ziet komen om rechts in te halen, komt er niet tussen. De prutser is dan kwaad omdat ik in 'zijn' weg rijd. Want ja dat is wat die op dat moment denkt: zijn weg en al de rest moet daar niet zijn. Nog zo'n typisch voorbeeld van in uw eigen wereld te zitten omdat je jezelf boven al die andere chauffeurs stelt. Gij moet blijkbaar als enigste rap naar huis of naar uw volgende afspraak. Maar kom, de eeuwige linksrijder denkt daar ook zo over...
                                    Doe gerust verder, dan zie ik u misschien eens terug in één van mijn lessen theorie. Het valt op sinds de wetgeving verstrengd is, ik gemiddeld twee chauffeurs in de les heb die herstelexamens aan hun been hebben. Typische commentaar dat die tijdens de les geven is: oh, dat wist ik niet. En het zijn heus geen oude zakken die daar zitten.

                                    Flappy, kijk, ik ben het na al die jaren en een paar miljoen km's verder, stilaan spuugzat aan't worden dat we dag in, dag uit geconfronteerd worden met onnodige links plakkers. Als we bvb in Machelen de E19 opdraaien richting Antwerpen en ik kan mij daar gelijk op het rechtse vak zetten en mijn weg km's lang vervolgen tegen 100/110/120km naargelang de densiteit van het verkeer, ondertussen tientallen wagens links van mij voorbij rijdend dan horen die mensen daar niet te zijn. Als ik dan op 100m van een vrachtwagen kom en al ruim op voorhand kennis geef met mijn richtingaanwijzers dat we graag naar links gaan en er dan op dat moment plots ene wakker wordt en in zijn ooghoeken ziet dat hij langs rechts gaat voorbij gereden worden, daarbij plots toch gas kan bijgeven, blijft dat in mijn ogen een eikel in het kwadraat.

                                    Ik hoop van harte dat je jezelf er niet in herkent. Voor de rest, het gaat je goed brave man.
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten


                                      Flappy, kijk, ik ben het na al die jaren en een paar miljoen km's verder, stilaan spuugzat aan't worden dat we dag in, dag uit geconfronteerd worden met onnodige links plakkers. Als we bvb in Machelen de E19 opdraaien richting Antwerpen en ik kan mij daar gelijk op het rechtse vak zetten en mijn weg km's lang vervolgen tegen 100/110/120km naargelang de densiteit van het verkeer, ondertussen tientallen wagens links van mij voorbij rijdend dan horen die mensen daar niet te zijn. Als ik dan op 100m van een vrachtwagen kom en al ruim op voorhand kennis geef met mijn richtingaanwijzers dat we graag naar links gaan en er dan op dat moment plots ene wakker wordt en in zijn ooghoeken ziet dat hij langs rechts gaat voorbij gereden worden, daarbij plots toch gas kan bijgeven, blijft dat in mijn ogen een eikel in het kwadraat.

                                      Ik hoop van harte dat je jezelf er niet in herkent. Voor de rest, het gaat je goed brave man.
                                      thumbsup

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Phate
                                        Als er een 5 tal auto's traag een treintje van vrachtwagens voorbij aan het steken is, dan ga ik niet nodeloos de wet overschrijden door rechts voorbij te steken om dan achteraf toch terug naar links achter dat treintje te moeten gaan hangen. Volg dan gewoon de wet, en zet u onmiddellijk links in dat treintje.
                                        Misschien zit daar de denkfout?
                                        Links rijden als er rechts plaats IS al de facto de wet (nodeloos) overschrijden.
                                        Je plaats op de rijbaan is zo rechts mogelijk en sorry maar als er rechts plaats is, is het treintje links dus niet de juiste plaats. Dat is eerder lui, het kost moeite om naar rechts te gaan en later weer naar links.

                                        Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P.
                                        Flappy beschrijft dat hij in een 'treintje' aan het inhalen is en een veilige afstand houdt t.o.v. zijn voorligger.
                                        Hem dan rechts inhalen en u tussen hem en zijn voorligger wringen is een gevaarlijke situatie creeëren. Uiteraard kan hij versnellen als de afstand tot zijn voorligger voldoende groot is, maar dat betekent niet dat hij op dat moment een middenvak- of linksrijder is.
                                        Wel, zie hoger.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                        Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                        If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Phate
                                          Als er een 5 tal auto's traag een treintje van vrachtwagens voorbij aan het steken is, dan ga ik niet nodeloos de wet overschrijden door rechts voorbij te steken om dan achteraf toch terug naar links achter dat treintje te moeten gaan hangen. Volg dan gewoon de wet, en zet u onmiddellijk links in dat treintje.
                                          Misschien zit daar de denkfout?
                                          Links rijden als er rechts plaats IS al de facto de wet (nodeloos) overschrijden.
                                          Je plaats op de rijbaan is zo rechts mogelijk en sorry maar als er rechts plaats is, is het treintje links dus niet de juiste plaats. Dat is eerder lui, het kost moeite om naar rechts te gaan en later weer naar links.

                                          Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P.
                                          Flappy beschrijft dat hij in een 'treintje' aan het inhalen is en een veilige afstand houdt t.o.v. zijn voorligger.
                                          Hem dan rechts inhalen en u tussen hem en zijn voorligger wringen is een gevaarlijke situatie creeëren. Uiteraard kan hij versnellen als de afstand tot zijn voorligger voldoende groot is, maar dat betekent niet dat hij op dat moment een middenvak- of linksrijder is.
                                          Wel, zie hoger.
                                          Al denk ik dat net Flappy dat correct aanpast door gewoon rechts te rijden, zijn richtingaanwijzer op te zetten en te wachten tot er plaats is, dat is de juiste manier.
                                          Helaas blijven de er velen omdat ze denken dat ze, als ze rechts gaan rijden, moeten wachten op een gaatje om dan snel te pinken en links in te voegen... omgekeerde wereld...
                                          Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                          Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                          If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X