Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rechts inhalen, wat is file?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    schuiven jullie dan mee vanachter aan het treintje rechts aan om je beurt af te wachten ?
    of mogen er enkelen wel links blijven tuffen

    Comment


    • #82
      Feiten:
      Ge MOET op het uiterste rechtse vak rijden indien vrij.
      Ge MOET als je wil inhalen dat links doen.
      Niet rechts rijden is een overtreding van de eerste graad
      Rechts inhalen is een overtreding van de tweede graad.

      Rechts inhalers zijn dus grotere eikels dan linker- of middenstrookrijders.

      Comment


      • #83
        tot zover de wettelijk bottom line

        Comment


        • #84
          Wettelijk ja. Maar daar zit wel meer achter natuurlijk. Waarom stelt de wetgever dat dat zo?
          Linksrijden is an sich niet echt gevaarlijk. Rechts inhalen daarentegen creëert een aanzienlijk risico op een aanrijding.

          2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

          Comment


          • #85
            Ik zag in FR eens een paar jonge meisjes in een Saxo waarbij de bestuurdster zo schrok van een BMW X5 die haar rechts voorbijstak toen ze weer rechts wou invoegen dat ze een ruk aan het stuur gaf naar links en begon te slippen.

            Als je met een paar in de auto rustig aan het rijden bent en ondertussen babbelt merk je het wellicht niet op dat de SUV in je rechterspiegel aan het versnellen is.

            Ik durf ook rechts inhalen maar vind dat net zo min goed te praten als overdreven snelheid of alcohol.

            Ik kan wel begrijpen dat je kijk na miljoenen kilometers achter het stuur beïnvloed wordt door bepaalde frustraties.
            Last edited by Gere; 08/03/2017, 17:17.
            2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
              Misschien zit daar de denkfout?
              Links rijden als er rechts plaats IS al de facto de wet (nodeloos) overschrijden.
              Je plaats op de rijbaan is zo rechts mogelijk en sorry maar als er rechts plaats is, is het treintje links dus niet de juiste plaats. Dat is eerder lui, het kost moeite om naar rechts te gaan en later weer naar links.
              Lol, wa ne zever. Ik kan dus beter rechts voorbijsteken en dan alle richtlijnen qua afstand houden negeren en me der terug tussenin vringen?

              Als de vrachtwagen 3km verder op zit, dan zal ik nog rechts rijden. Als deze 100 meter verder rijd, dan rijd ik reeds links ja. Als iedereen zijn afstand zou houden, zouden er dus zelfs maar één auto's links voor mij rijden tussen mij en die vrachtwagen. Gaan dan geen zotte toeren uithalen he.

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P.
                Feiten:
                Ge MOET op het uiterste rechtse vak rijden indien vrij.
                Ge MOET als je wil inhalen dat links doen.
                Niet rechts rijden is een overtreding van de eerste graad
                Rechts inhalen is een overtreding van de tweede graad.

                Rechts inhalers zijn dus grotere eikels dan linker- of middenstrookrijders.
                Dat klopt natuurlijk wel. Doch, de links rijdende eikel is dat in het kwadraat omdat,
                1) trager rijdt dan er mag (doet in wezen niets verkeerd maar waarom feitelijk?)
                2) rijdt niet uiterst rechts
                3) gaat nog wat versnellen als ie merkt dat hij langs links gepasseerd wordt. Mag dus ook niet.
                4) is de veroorzaker van fileleed maar is zich daar uiteraard niet van bewust want alles wat er rondom hem gebeurt maakt hem niet uit.
                5) als ie toch onverwacht naar rechts manoeuvreert heeft ie niet in zijn rechter zijspiegel gekeken.

                Lijkt mij vele malen erger dan de man die gewoon zijn weg vervolgt op het daarvoor voorziene rijstrook tegen een verantwoorde snelheid.


                Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                Comment


                • #88
                  dat van dat fileleed deel ik niet, zelfs integendeel

                  naar mijn gevoel, das geen studie...is het duf treinrijden mits voldoende afstand veel vlotter dan elke keer weer naar rechts...al die bewegingen geraken tss auto's nooit voldoende op elkaar afgestemd waardoor er geremd moet worden (bij te weinig afstand) of op z'n minst van het gas moet worden gegaan en de tussenafstand steeds varieert...dat haalt alle vlotheid eruit en is gewoon veel onrustiger en veel meer kans op foute inschattingen
                  Last edited by bobo; 08/03/2017, 17:52.

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                    Lijkt mij vele malen erger dan de man die gewoon zijn weg vervolgt op het daarvoor voorziene rijstrook tegen een verantwoorde snelheid.
                    Stel u kandidaat bij de volgende verkiezingen en wordt onze nieuwe Metaxa Weyts!
                    Ge kunt dan het verkeersreglement aanpassen aan uw persoonlijke wensen!


                    Ik zie het al gebeuren:
                    Art 1
                    Iedereen verplicht minstens te rijden aan de aangegeven maximum snelheid.
                    Art 2
                    Al wie zich een goed chauffeur vindt bepaalt zelf wat een verantwoorde snelheid is.
                    Art 3
                    Al wie zich een goed chauffeur vindt heeft voorrang op alle andere sukkelaars op de baan.
                    Art 4
                    Al wie zich een goed chauffeur vindt mag, indien hij zelf oordeelt dat het wel kan, de verkeersregels aan zijn laars lappen. Alle anderen dienen zich uiteraard aan de regels te houden.

                    Last edited by Maurice P.P.; 08/03/2017, 18:06.

                    Comment


                    • #90
                      Maar Maurice, ik wil knallen. Moet ik dan naar rechts gaan en me laten klem rijden? Of ga ik zo dicht mogelijk op mijn voorganger links rijden, met mijn lichten aan. Is een dilemma da'k soms heb

                      Comment


                      • #91
                        Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        dat van dat fileleed deel ik niet, zelfs integendeel

                        naar mijn gevoel, das geen studie...is het duf treinrijden mits voldoende afstand veel vlotter dan elke keer weer naar rechts...al die bewegingen geraken tss auto's nooit voldoende op elkaar afgestemd waardoor er geremd moet worden (bij te weinig afstand) of op z'n minst van het gas moet worden gegaan en de tussenafstand steeds varieert...dat haalt alle vlotheid eruit en is gewoon veel onrustiger en veel meer kans op foute inschattingen
                        Mee eens: bij zeer druk (file)verkeer zijn het vooral die 'slalommers' die de file veroorzaken of erger maken. Meestal zijn dat die mannen (vrouwen) die vinden dat iedereen rechts moet rijden zodat het linker baanvak vrij blijft voor hen.

                        Comment


                        • #92
                          Maurice for president! Eindelijk iemand die mij begrijpt
                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                          Comment


                          • #93
                            Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                            Maar Maurice, ik wil knallen. Moet ik dan naar rechts gaan en me laten klem rijden? Of ga ik zo dicht mogelijk op mijn voorganger links rijden, met mijn lichten aan. Is een dilemma da'k soms heb
                            Gij moogt da.
                            Maar dan moet ge wel op Metaxa Weyts stemmen hé!

                            Comment


                            • #94
                              Dus links en knallen ? Misschien, heel misschien ook mijn pinker naar links opzetten ? En is heel voorzichtig pinken met mijn grootlichten als 't echt nodig is ?

                              Comment


                              • #95
                                Alleen als de verhouding kg/pk hoger ligt

                                Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

                                Comment


                                • #96
                                  Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  Alleen als de verhouding kg/pk hoger ligt

                                  Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk
                                  Ik kijk naar de uitlaten... enen uitlaat is ne trage, 2 ne iets rappere, 4 is een monster. Dus als ze er 4 hebben ben ik heel discreet.

                                  Comment


                                  • #97
                                    Aan u zalt ni liggen, beste dhl :-)

                                    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

                                    Comment


                                    • #98
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                                      Misschien zit daar de denkfout?
                                      Links rijden als er rechts plaats IS al de facto de wet (nodeloos) overschrijden.
                                      Je plaats op de rijbaan is zo rechts mogelijk en sorry maar als er rechts plaats is, is het treintje links dus niet de juiste plaats. Dat is eerder lui, het kost moeite om naar rechts te gaan en later weer naar links.

                                      Wel, zie hoger.
                                      Al denk ik dat net Flappy dat correct aanpast door gewoon rechts te rijden, zijn richtingaanwijzer op te zetten en te wachten tot er plaats is, dat is de juiste manier.
                                      Helaas blijven de er velen omdat ze denken dat ze, als ze rechts gaan rijden, moeten wachten op een gaatje om dan snel te pinken en links in te voegen... omgekeerde wereld...
                                      Daarom zie je ook o zo vaak hetzelfde beeld: rechts een muur vrachtwagens, een bomvolle linkerrijstrook en daartussen een half tot driekwart-leeg middenvak.

                                      Als je 9 keer braaf naar rechts gaat wanneer het kan, en je raakt telkens geblokkeerd achter een inhalende vrachtwagen of een onthaastende medeweggebruiker, en er vervolgens niet meer tussengelaten wordt in het treintje wanneer je terug naar links wil, believe me dan ga je de 10de keer gewoon in het treintje blijven.

                                      Is dat dan 'lui'? Misschien wel ja, maar wel veiliger dan je plaats in de trein terug 'af te dwingen' door je er tussen te gooien.

                                      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                                      Comment


                                      • #99
                                        bij de oude forumlay-out, kon je een topic waarderen, deze had de max gekregen

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten

                                          Ik durf ook rechts inhalen maar vind dat net zo min goed te praten als overdreven snelheid of alcohol.
                                          ik drink nooit alcohol als ik moet rijden

                                          Comment

                                          Working...
                                          X