Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Feiten:
Ge MOET op het uiterste rechtse vak rijden indien vrij.
Ge MOET als je wil inhalen dat links doen.
Niet rechts rijden is een overtreding van de eerste graad
Rechts inhalen is een overtreding van de tweede graad.
Rechts inhalers zijn dus grotere eikels dan linker- of middenstrookrijders.
Wettelijk ja. Maar daar zit wel meer achter natuurlijk. Waarom stelt de wetgever dat dat zo?
Linksrijden is an sich niet echt gevaarlijk. Rechts inhalen daarentegen creëert een aanzienlijk risico op een aanrijding.
Ik zag in FR eens een paar jonge meisjes in een Saxo waarbij de bestuurdster zo schrok van een BMW X5 die haar rechts voorbijstak toen ze weer rechts wou invoegen dat ze een ruk aan het stuur gaf naar links en begon te slippen.
Als je met een paar in de auto rustig aan het rijden bent en ondertussen babbelt merk je het wellicht niet op dat de SUV in je rechterspiegel aan het versnellen is.
Ik durf ook rechts inhalen maar vind dat net zo min goed te praten als overdreven snelheid of alcohol.
Ik kan wel begrijpen dat je kijk na miljoenen kilometers achter het stuur beïnvloed wordt door bepaalde frustraties.
Misschien zit daar de denkfout?
Links rijden als er rechts plaats IS al de facto de wet (nodeloos) overschrijden.
Je plaats op de rijbaan is zo rechts mogelijk en sorry maar als er rechts plaats is, is het treintje links dus niet de juiste plaats. Dat is eerder lui, het kost moeite om naar rechts te gaan en later weer naar links.
Lol, wa ne zever. Ik kan dus beter rechts voorbijsteken en dan alle richtlijnen qua afstand houden negeren en me der terug tussenin vringen?
Als de vrachtwagen 3km verder op zit, dan zal ik nog rechts rijden. Als deze 100 meter verder rijd, dan rijd ik reeds links ja. Als iedereen zijn afstand zou houden, zouden er dus zelfs maar één auto's links voor mij rijden tussen mij en die vrachtwagen. Gaan dan geen zotte toeren uithalen he.
Feiten:
Ge MOET op het uiterste rechtse vak rijden indien vrij.
Ge MOET als je wil inhalen dat links doen.
Niet rechts rijden is een overtreding van de eerste graad
Rechts inhalen is een overtreding van de tweede graad.
Rechts inhalers zijn dus grotere eikels dan linker- of middenstrookrijders.
Dat klopt natuurlijk wel. Doch, de links rijdende eikel is dat in het kwadraat omdat,
1) trager rijdt dan er mag (doet in wezen niets verkeerd maar waarom feitelijk?)
2) rijdt niet uiterst rechts
3) gaat nog wat versnellen als ie merkt dat hij langs links gepasseerd wordt. Mag dus ook niet.
4) is de veroorzaker van fileleed maar is zich daar uiteraard niet van bewust want alles wat er rondom hem gebeurt maakt hem niet uit.
5) als ie toch onverwacht naar rechts manoeuvreert heeft ie niet in zijn rechter zijspiegel gekeken.
Lijkt mij vele malen erger dan de man die gewoon zijn weg vervolgt op het daarvoor voorziene rijstrook tegen een verantwoorde snelheid.
Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
dat van dat fileleed deel ik niet, zelfs integendeel
naar mijn gevoel, das geen studie...is het duf treinrijden mits voldoende afstand veel vlotter dan elke keer weer naar rechts...al die bewegingen geraken tss auto's nooit voldoende op elkaar afgestemd waardoor er geremd moet worden (bij te weinig afstand) of op z'n minst van het gas moet worden gegaan en de tussenafstand steeds varieert...dat haalt alle vlotheid eruit en is gewoon veel onrustiger en veel meer kans op foute inschattingen
Lijkt mij vele malen erger dan de man die gewoon zijn weg vervolgt op het daarvoor voorziene rijstrook tegen een verantwoorde snelheid.
Stel u kandidaat bij de volgende verkiezingen en wordt onze nieuwe Metaxa Weyts!
Ge kunt dan het verkeersreglement aanpassen aan uw persoonlijke wensen!
Ik zie het al gebeuren:
Art 1
Iedereen verplicht minstens te rijden aan de aangegeven maximum snelheid.
Art 2
Al wie zich een goed chauffeur vindt bepaalt zelf wat een verantwoorde snelheid is.
Art 3
Al wie zich een goed chauffeur vindt heeft voorrang op alle andere sukkelaars op de baan.
Art 4
Al wie zich een goed chauffeur vindt mag, indien hij zelf oordeelt dat het wel kan, de verkeersregels aan zijn laars lappen. Alle anderen dienen zich uiteraard aan de regels te houden.
Maar Maurice, ik wil knallen. Moet ik dan naar rechts gaan en me laten klem rijden? Of ga ik zo dicht mogelijk op mijn voorganger links rijden, met mijn lichten aan. Is een dilemma da'k soms heb
dat van dat fileleed deel ik niet, zelfs integendeel
naar mijn gevoel, das geen studie...is het duf treinrijden mits voldoende afstand veel vlotter dan elke keer weer naar rechts...al die bewegingen geraken tss auto's nooit voldoende op elkaar afgestemd waardoor er geremd moet worden (bij te weinig afstand) of op z'n minst van het gas moet worden gegaan en de tussenafstand steeds varieert...dat haalt alle vlotheid eruit en is gewoon veel onrustiger en veel meer kans op foute inschattingen
Mee eens: bij zeer druk (file)verkeer zijn het vooral die 'slalommers' die de file veroorzaken of erger maken. Meestal zijn dat die mannen (vrouwen) die vinden dat iedereen rechts moet rijden zodat het linker baanvak vrij blijft voor hen.
Maar Maurice, ik wil knallen. Moet ik dan naar rechts gaan en me laten klem rijden? Of ga ik zo dicht mogelijk op mijn voorganger links rijden, met mijn lichten aan. Is een dilemma da'k soms heb
Gij moogt da.
Maar dan moet ge wel op Metaxa Weyts stemmen hé!
Dus links en knallen ? Misschien, heel misschien ook mijn pinker naar links opzetten ? En is heel voorzichtig pinken met mijn grootlichten als 't echt nodig is ?
Misschien zit daar de denkfout?
Links rijden als er rechts plaats IS al de facto de wet (nodeloos) overschrijden.
Je plaats op de rijbaan is zo rechts mogelijk en sorry maar als er rechts plaats is, is het treintje links dus niet de juiste plaats. Dat is eerder lui, het kost moeite om naar rechts te gaan en later weer naar links.
Wel, zie hoger.
Al denk ik dat net Flappy dat correct aanpast door gewoon rechts te rijden, zijn richtingaanwijzer op te zetten en te wachten tot er plaats is, dat is de juiste manier.
Helaas blijven de er velen omdat ze denken dat ze, als ze rechts gaan rijden, moeten wachten op een gaatje om dan snel te pinken en links in te voegen... omgekeerde wereld...
Daarom zie je ook o zo vaak hetzelfde beeld: rechts een muur vrachtwagens, een bomvolle linkerrijstrook en daartussen een half tot driekwart-leeg middenvak.
Als je 9 keer braaf naar rechts gaat wanneer het kan, en je raakt telkens geblokkeerd achter een inhalende vrachtwagen of een onthaastende medeweggebruiker, en er vervolgens niet meer tussengelaten wordt in het treintje wanneer je terug naar links wil, believe me dan ga je de 10de keer gewoon in het treintje blijven.
Is dat dan 'lui'? Misschien wel ja, maar wel veiliger dan je plaats in de trein terug 'af te dwingen' door je er tussen te gooien.
Comment