Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rechts inhalen, wat is file?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Dus links en knallen ? Misschien, heel misschien ook mijn pinker naar links opzetten ? En is heel voorzichtig pinken met mijn grootlichten als 't echt nodig is ?
    Aleen als ge uzelf een veel beter chauffeur vindt dan al die sukkels die terug naar de rijschool zouden moeten gestuurd worden.

    Comment


    • Op tijd vertrekken en rustig rechts blijven hangen tussen de camions, het heerlijkste wat er is! Al die stress op de linker- en middenrijstrook is het mij niet waard. Ongelooflijk welke manoeuvres je dan allemaal ziet. Op mijn woon-werktraject scheelt dat ook maar 10 minuten.

      Verstuurd met de postduif.

      Comment


      • nu komen enkel rechtsvoorbijstekers op je strook stel je voor heel die trein voor je

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
          Op tijd vertrekken en rustig rechts blijven hangen tussen de camions, het heerlijkste wat er is! Al die stress op de linker- en middenrijstrook is het mij niet waard. Ongelooflijk welke manoeuvres je dan allemaal ziet. Op mijn woon-werktraject scheelt dat ook maar 10 minuten.

          Verstuurd met de postduif.
          Rustig relax rijden en nog eens zuinig ook.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

            Aleen als ge uzelf een veel beter chauffeur vindt dan al die sukkels die terug naar de rijschool zouden moeten gestuurd worden.
            Neeje... k ga moeten passen
            Kweet da'k fouten maak

            Snel interesseert me ook minder en minder. Is gewoon te druk geworden en hierdoor te gevaarlijk. Enkel nog eens bij uitzondering als 't heel kalm is, vlam ik nog is door. Maar nooit agressief.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door bobo
              dat van dat fileleed deel ik niet, zelfs integendeel

              naar mijn gevoel, das geen studie...is het duf treinrijden mits voldoende afstand veel vlotter dan elke keer weer naar rechts...al die bewegingen geraken tss auto's nooit voldoende op elkaar afgestemd waardoor er geremd moet worden (bij te weinig afstand) of op z'n minst van het gas moet worden gegaan en de tussenafstand steeds varieert...dat haalt alle vlotheid eruit en is gewoon veel onrustiger en veel meer kans op foute inschattingen
              Lol, denk dat jij op een andere planeet rondrijdt dan.
              Zie zelden tot nooit treintjes rijden die sneller dan 115 gaan. Integendeel zelfs, hoe langer ze treintje rijden of hoe langer het treintje wordt hoe trager er gereden wordt. De laatste rijdt dan nog amper 80 of nog erger de laatsten staan gewoon stil. Ondertussen rijdt de middenvaksrijder tegen 100 sneller dan het treintje en het rechterrijbak...tja...dat is dan meestal zo goed als leeg, kan je vlot op cc 115/120 rijden en al wuivend de andere linksrijders passeren.


              Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment


              • Als ik op de e17 dan toch eens op het linker vak naar huis rij worden er toch vaak snelheden rond de 140 gehaald in het treintje. Maar aangezien ik me dan echt niet op mijn gemak voel probeert ik dat zoveel mogelijk te vermijden.

                Smorgens trouwens hetzelfde!

                Verstuurd met de postduif.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P.

                  Stel u kandidaat bij de volgende verkiezingen en wordt onze nieuwe Metaxa Weyts!
                  Ge kunt dan het verkeersreglement aanpassen aan uw persoonlijke wensen!


                  Ik zie het al gebeuren:
                  Art 1
                  Iedereen verplicht minstens te rijden aan de aangegeven maximum snelheid.
                  Art 2
                  Al wie zich een goed chauffeur vindt bepaalt zelf wat een verantwoorde snelheid is.
                  Art 3
                  Al wie zich een goed chauffeur vindt heeft voorrang op alle andere sukkelaars op de baan.
                  Art 4
                  Al wie zich een goed chauffeur vindt mag, indien hij zelf oordeelt dat het wel kan, de verkeersregels aan zijn laars lappen. Alle anderen dienen zich uiteraard aan de regels te houden.

                  Er zou inderdaad veel veranderen.
                  Niet rijden wat je mag rijden zou je sowieso een paar strafpunten kosten.
                  Via de portieken die nu gebruikt worden voor de vrachtwagens zou ik laten vaststellen hoe lang iemand (onnodig) op hetzelfde rijvak rijd. Langs hetzelfde portiek kunnen vaststellen wie er zit te gsm-en. Alle 5 jaar rijbewijs herziening via een kort examen. Medische keuring voor iedereen want de meesten kunnen toch niet lezen, enz, enz...
                  Er is dus nog veel werk aan de winkel.


                  Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke
                    Als ik op de e17 dan toch eens op het linker vak naar huis rij worden er toch vaak snelheden rond de 140 gehaald in het treintje. Maar aangezien ik me dan echt niet op mijn gemak voel probeert ik dat zoveel mogelijk te vermijden.

                    Smorgens trouwens hetzelfde!

                    Verstuurd met de postduif.
                    Ik schreef dan ook zelden tot nooit en een treintje, van 3 of 4 wagens want de rest ziet dat al lang niet meer zitten noem ik geen treintje. Die mogen van mij dat gerust doen, weinig last van feitelijk. Is dan ook geen file te noemen.


                    Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

                      Lol, denk dat jij op een andere planeet rondrijdt dan.
                      Zie zelden tot nooit treintjes rijden die sneller dan 115 gaan. Integendeel zelfs, hoe langer ze treintje rijden of hoe langer het treintje wordt hoe trager er gereden wordt. De laatste rijdt dan nog amper 80 of nog erger de laatsten staan gewoon stil. Ondertussen rijdt de middenvaksrijder tegen 100 sneller dan het treintje en het rechterrijbak...tja...dat is dan meestal zo goed als leeg, kan je vlot op cc 115/120 rijden en al wuivend de andere linksrijders passeren.


                      Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                      Ik rij vooral op de plebs-autostrades (2-vaks), dus ik ervaar het natuurlijk anders dan degenen die geregeld op de 3-vaksbanen rijden.

                      Maar ik geloof wel dat een grote oorzaak van die trage treintjes, het gebrek aan afstand is. Ik snap niet waarom dat men altijd zo dicht moet gang hangen achter de auto die de vrachtwagens aan het voorbijsteken is. En iedereen in dat treintje gaat dat doen, waardoor het kleinste remmanouvre enorm word uitvergroot naar achter toe. Zeker als er dan mensen zijn die dan rechts voorbijsteken en zich dan links er tussen wringen zorgen er ook weer voor dat er meer geremd word in dat treintje.

                      Zeker in drukker verkeer, krijg je op deze manier ook phantoomfiles die zelfs ver naar achter toe tot volledige stilstand kunnen leiden.

                      Het trage, lange treintje helemaal links op een drie-vaksbaan, heb ik ook nooit begrepen. Zou inderdaad grotendeels vermeden moeten kunnen worden als meer mensen tijdig zich naar rechts begeven.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

                        Ik rij vooral op de plebs-autostrades (2-vaks), dus ik ervaar het natuurlijk anders dan degenen die geregeld op de 3-vaksbanen rijden.

                        Maar ik geloof wel dat een grote oorzaak van die trage treintjes, het gebrek aan afstand is. Ik snap niet waarom dat men altijd zo dicht moet gang hangen achter de auto die de vrachtwagens aan het voorbijsteken is. En iedereen in dat treintje gaat dat doen, waardoor het kleinste remmanouvre enorm word uitvergroot naar achter toe. Zeker als er dan mensen zijn die dan rechts voorbijsteken en zich dan links er tussen wringen zorgen er ook weer voor dat er meer geremd word in dat treintje.

                        Zeker in drukker verkeer, krijg je op deze manier ook phantoomfiles die zelfs ver naar achter toe tot volledige stilstand kunnen leiden.

                        Het trage, lange treintje helemaal links op een drie-vaksbaan, heb ik ook nooit begrepen. Zou inderdaad grotendeels vermeden moeten kunnen worden als meer mensen tijdig zich naar rechts begeven.
                        Inderdaad, is in Nederland met hun vele twee rijvakssnelwegen nog erger. Daar beginnen ze al treintjes te rijden wanneer ze 1 km verder een vrachtwagen zien rijden . Tussenwringen doen ze daar in het kleinste gaatje met als gevolg een veelvoud aan kop-staart ongevallen. Blijkbaar heeft niemand het door dat je die situatie nooit kan voorhebben als je langer rechts aanhoud.

                        Blijkbaar ben ik toch niet de enigste hier die vaststelt dat treintjes rijden links, vaak (tot meestal) leidt tot volledige stilstand. Was al aan denken dat ik fata morgana's zie op onze wegen. 2/3 van onze wegen worden hierdoor maar benut. Geen mens die daar wat om geeft of daar ook maar eens over nadenkt hoe ze dit zelf creëren. Maar wel met het vingertje wijzen dat er iemand rechts sneller rijdt dan henzelf...
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                          Als u maar op tijd thuis bent natuurlijk, en de rest... fuck 'm.
                          Zo is het dat je moet leven want anders schijten ze overal op uw hoofd. Maakt dat je populair? Neen zeker niet. Maar moet je populair zijn? Ook zeker niet. Kan de medemens er niet tegen? Dikke pech dan. En wat gaan ze doen? Ambras maken? Ja graag dan. Een boete geven? Is gewoon een geldkwestie. Uw rijbewijs afnemen? Je kan wel even zonder rond rijden.

                          Wat ik hiermee wil aanhalen : vanaf het moment dat eender wie in een wagen stapt verandert hij in de dikste egoïst. Dat is typsich menselijk. En uiteindelijk houdt iedereen toch zijn kak in. Niemand wil met een gek geconfronteerd worden die opeens een bosmaaier of vuurwapen boven haalt. Dus ja als ze mij kloten dan mag ik ook kloten. Het is vooral leuk bij vrachtwagens om een kloot af te trekken. Ik rij rechts! Laat ze maar links voorbij komen. Paar tikken aan de cruise controle en ze hangen tientallen kilometers naast mij. Wie kloten ze dan? Mij niet maar alle wagens achter hun. Doe ik iets fout? In mijn ogen rij ik braaf rechts en doe ik niets verkeerd. Want van 89 naar 93 versnellen is nu ook niet merkbaar. Ik heb tijd en ik kijk niet naar de andere weggebruikers hun frustraties.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten


                            Flappy, kijk, ik ben het na al die jaren en een paar miljoen km's verder, stilaan spuugzat aan't worden dat we dag in, dag uit geconfronteerd worden met onnodige links plakkers. Als we bvb in Machelen de E19 opdraaien richting Antwerpen en ik kan mij daar gelijk op het rechtse vak zetten en mijn weg km's lang vervolgen tegen 100/110/120km naargelang de densiteit van het verkeer, ondertussen tientallen wagens links van mij voorbij rijdend dan horen die mensen daar niet te zijn. Als ik dan op 100m van een vrachtwagen kom en al ruim op voorhand kennis geef met mijn richtingaanwijzers dat we graag naar links gaan en er dan op dat moment plots ene wakker wordt en in zijn ooghoeken ziet dat hij langs rechts gaat voorbij gereden worden, daarbij plots toch gas kan bijgeven, blijft dat in mijn ogen een eikel in het kwadraat.

                            Ik hoop van harte dat je jezelf er niet in herkent. Voor de rest, het gaat je goed brave man.
                            wel, ik hoop dat ge mijn vorige post dan nog eens naleest dat ik enkel naar het linkse rijvak kom als dat echt moet. Dus mij moet ge alvast niet onnodig van linksplakken beschuldigen. Gij daarentegen bezondigd u wel aan het gevaarlijk rechts inhalen van andere chauffeurs. En akkoord die hoeven daar helemaal niet te zijn misschien, maar dat geeft u nog niet het voorrecht om dan maar gewoon langs rechts voorbij te vlammen.
                            En wat wilt ge zeggen met die 'miljoenen km's'? Dat ge daarom een betere chauffeur zijt dan al de rest? Met dergelijke actie laat ge net het tegenovergestelde zien. Ik heb er ondertussen ook al een paar miljoen achter de rug en ik durf eerlijk zeggen dat ik in heel mijn carrière zoveel keer rechts heb ingehaald dat ik het nog steeds op 1 hand kan tellen. En ik ben er nergens door te laat gekomen.
                            En ge moogt me gerust een eikel vinden als ik het deureke toe doe voor u, maar laat me dan ook zeggen dat ik de rechts inhalers voze spasten vind.

                            Enneuh, laat uwe kleinerende praat maar achterwege. Niet uw fout minimaliseren door de aandacht naar iemand anders af te leiden.
                            www.peugeotforum.be

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
                              Zo is het dat je moet leven want anders schijten ze overal op uw hoofd. Maakt dat je populair? Neen zeker niet. Maar moet je populair zijn? Ook zeker niet. Kan de medemens er niet tegen? Dikke pech dan. En wat gaan ze doen? Ambras maken? Ja graag dan. Een boete geven? Is gewoon een geldkwestie. Uw rijbewijs afnemen? Je kan wel even zonder rond rijden.

                              Wat ik hiermee wil aanhalen : vanaf het moment dat eender wie in een wagen stapt verandert hij in de dikste egoïst. Dat is typsich menselijk. En uiteindelijk houdt iedereen toch zijn kak in. Niemand wil met een gek geconfronteerd worden die opeens een bosmaaier of vuurwapen boven haalt. Dus ja als ze mij kloten dan mag ik ook kloten. Het is vooral leuk bij vrachtwagens om een kloot af te trekken. Ik rij rechts! Laat ze maar links voorbij komen. Paar tikken aan de cruise controle en ze hangen tientallen kilometers naast mij. Wie kloten ze dan? Mij niet maar alle wagens achter hun. Doe ik iets fout? In mijn ogen rij ik braaf rechts en doe ik niets verkeerd. Want van 89 naar 93 versnellen is nu ook niet merkbaar. Ik heb tijd en ik kijk niet naar de andere weggebruikers hun frustraties.
                              Een goede vriend van mij die vroeger vrachtwagen chauffeur was, doet het sinds een jaar terug in bijberoep. Hij werkt in shiften en de week dat hij thuis is rijdt hij voor een transportfirma. Hij heeft de cowboytijd nog meegemaakt van foefelen met de tachoschijf (moest van de baas). Nu rijdt hij totaal anders. Vrachtwagens die hem inhalen, ziet hij een kwartier later nog steeds voor hem rijden. Dus de vraag is daar, hoeveel tijd wint ge door te snel te rijden. En het antwoord is vaak bedroevend weinig.
                              Dat de hardrijders maar eens gerust een test doen. 1 week normaal volgens de regels rijden, de andere week hun 'normale' rijgedrag. Ge hebt allemaal een smartphone en genoeg gratis app's die u exact kunnen vertellen hoe ver dat ge gereden hebt en hoelang dat ge daar over gedaan hebt. Vergelijk die twee weken dan maar eens met elkaar. Ge gaat vooral ontnuchterd zijn over hoe klein het verschil wel niet is. Ge maakt u vooral blazen wijs dat uw snel rijden u ook effectief veel tijd gaat opleveren.
                              Wel, er is maar 1 auto waarmee ge tijd kunt winnen:



                              Daar moet ge zelfs niet mee rechts inhalen, ge vliegt gewoon over het verkeer. 5 minuten te laat? Geen probleem, gewoon effe de time flux capacitator activeren.
                              Helaas niet te koop in een winkel dichtbij...
                              www.peugeotforum.be

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door flappy

                                wel, ik hoop dat ge mijn vorige post dan nog eens naleest dat ik enkel naar het linkse rijvak kom als dat echt moet. Dus mij moet ge alvast niet onnodig van linksplakken beschuldigen. Gij daarentegen bezondigd u wel aan het gevaarlijk rechts inhalen van andere chauffeurs. En akkoord die hoeven daar helemaal niet te zijn misschien, maar dat geeft u nog niet het voorrecht om dan maar gewoon langs rechts voorbij te vlammen.
                                En wat wilt ge zeggen met die 'miljoenen km's'? Dat ge daarom een betere chauffeur zijt dan al de rest? Met dergelijke actie laat ge net het tegenovergestelde zien. Ik heb er ondertussen ook al een paar miljoen achter de rug en ik durf eerlijk zeggen dat ik in heel mijn carrière zoveel keer rechts heb ingehaald dat ik het nog steeds op 1 hand kan tellen. En ik ben er nergens door te laat gekomen.
                                En ge moogt me gerust een eikel vinden als ik het deureke toe doe voor u, maar laat me dan ook zeggen dat ik de rechts inhalers voze spasten vind.

                                Enneuh, laat uwe kleinerende praat maar achterwege. Niet uw fout minimaliseren door de aandacht naar iemand anders af te leiden.
                                Toch bevreemdend dat mensen die links blijven rijden denken dat ze daarmee niets verkeerd doen.
                                Maar het is zoals een kameraad van me zegt, ik rij hoe ik wil op de openbare weg en daar hoeft een ander zich niet mee te bemoeien. Komt ook nooit op het rechter rijvak, is niets voor hem tja....
                                En euhhh voorbij vlammen, denk niet dat de rechtsrijder die tegen 115 á 120 rijdt en gewoon zijn weg vervolgt en de middenvaksrijder die tegen 105 á 110 dat je over vlammen kan spreken.
                                Als jij het normaal vind dat de tegen 110 rijdende middenvaksrijder de rechts rijder verplicht om in de fout te gaan of zich anders moet laten afzakken tot 100 om achterdoor te kunnen invoegen en zichzelf zo ook het etiket van middenvaksrijder mag opkleven...
                                Maak het toch allemaal wat eenvoudiger voor jezelf en voor anderen zou ik dan denken.
                                Denk toch dat jij een totaal ander beeld hebt van iemand die rechts rijd en een paar auto's inhaalt die er niet moeten zijn, dan ik. Maar de reactie van jou van "die komt er niet tussen" spreekt boekdelen. Het doet me spontaan denken aan de sketch van Geert Hoste, maar daar ging het dan over het links invoegen. Toch angstaanjagend hoe mensen vergelijkbaar reageren.


                                Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                Comment


                                • ik vind het nog meer boekdelen spreken dat ge mij beschuldigd van onnodig links rijden. Ik kom enkel naar links als het moet. Vergeef me dat ik niet vlak achter de vrachtwagen naar links kom, maar opnieuw dit doe met in acht name van een veilige volgafstand. Een begrip blijkbaar vreemd voor u.
                                  Komt erop neer dat ge mij van linksrijden beschuldigd terwijl ik het totaal niet doe. Maar als ge dan probeert mij rechts voorbij te rijden dan ben ik plots de slechte omdat ik u niet voorlaat. Kom hé... opnieuw uw fout niet op mij afwimpelen. En degene die al rechts reed toen ik die inhaalde en nu gewoon terug rechts voorbij komt gereden, mag er van mij gewoon wel tussen (iets wat ik al geschreven had, maar blijkbaar in al uw furie niet goed gelezen werd). Dit in tegenstelling tot de achterlijke kloot die van het linkse rijvak even komt duwen via rechts om 5 seconden eerder thuis te zijn. Nou, die komt er dus niet tussen. En dat had ik ook al hierboven geschreven.
                                  Ge kunt zelf wel nakijken in welke van de twee categorieën ge thuishoort. Is het in de eerste, geen probleem voor mij. Ik zal zelfs nog plaatsmaken om u tussen te laten.
                                  www.peugeotforum.be

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                    ik vind het nog meer boekdelen spreken dat ge mij beschuldigd van onnodig links rijden. Ik kom enkel naar links als het moet. Vergeef me dat ik niet vlak achter de vrachtwagen naar links kom, maar opnieuw dit doe met in acht name van een veilige volgafstand. Een begrip blijkbaar vreemd voor u.
                                    Komt erop neer dat ge mij van linksrijden beschuldigd terwijl ik het totaal niet doe. Maar als ge dan probeert mij rechts voorbij te rijden dan ben ik plots de slechte omdat ik u niet voorlaat. Kom hé... opnieuw uw fout niet op mij afwimpelen. En degene die al rechts reed toen ik die inhaalde en nu gewoon terug rechts voorbij komt gereden, mag er van mij gewoon wel tussen (iets wat ik al geschreven had, maar blijkbaar in al uw furie niet goed gelezen werd). Dit in tegenstelling tot de achterlijke kloot die van het linkse rijvak even komt duwen via rechts om 5 seconden eerder thuis te zijn. Nou, die komt er dus niet tussen. En dat had ik ook al hierboven geschreven.
                                    Ge kunt zelf wel nakijken in welke van de twee categorieën ge thuishoort. Is het in de eerste, geen probleem voor mij. Ik zal zelfs nog plaatsmaken om u tussen te laten.
                                    Ik heb dat niet geschreven hé van jij komt er hier bij mij niet tussen als je me langs rechts passeert, daar ben jij wel over begonnen, zegt veel over de mentaliteit van mensen in het verkeer...
                                    En geen furie hier hoor, integendeel zelfs. Denk dat jij ondertussen op een Brabants trekpaard zit.
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                    Comment


                                    • Stel, ik ben de vijfde in rij links. Op kop enen die 100 rijdt om een vrachtwagen voorbij te steken. Ik blijf links tot die vent weg is en ik terug sneller kan. Naar rechts omdat er enen in mijn gat komt duwen, no way. Ga me niet vastrijden achter een vrachtwagen hiervoor. Probeert de gatplakker langs rechts, komt hij er ook niet tussen. T is door mensen gelijk de dienen die aan 100 ne vrachtwagen voorbij tuft, dat de derde band vast komt te zitten en er zo'n agressie ontstaat. Maar dienen honderdrijder, da's de brave huisvader

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                        ... Nu rijdt hij totaal anders. Vrachtwagens die hem inhalen, ziet hij een kwartier later nog steeds voor hem rijden. Dus de vraag is daar, hoeveel tijd wint ge door te snel te rijden. En het antwoord is vaak bedroevend weinig.
                                        Klopt maar geen enkele vrachtwagenchauffeur beseft dat. Maar daar moet je hersens voor hebben en een beetje met een vrachtwagen rond rijden kan de grootste snul. Ik denk dat transportbedrijven daarop bij hun aanwervingen selecteren. Hoe lager het IQ hoe sneller je mag gaan kilometers bollen. Het valt echt op telkens als die gasten uitstappen dat er een vijs aan mankeert en ze van de laagste marginale klasse zijn. Ik ben er zeker van dat als vrachtwagens niet constant haasje-over speelden dat de filekilometers en het aantal ongevallen op autosnelwegen gerust gehalveerd mogen worden. Daarom pleit ik al heel lang voor een totaal inhaalverbod van alles +3,5T, het begrenzen van alle LV -3,5T op 110 km/uur en voor de -3,5T een rijverbod op linkse baanvakken op autosnelwegen. Het is al enkele keren op de politieke agenda geweest maar helaas nooit voor gestemd. Nu staat het al langer op de Europese politieke agenda en het zal er wel gaan aankomen. Ondertussen blijven de vrachtwagens alle andere weggebruikers maar verder kloten dus terug kloten is de boodschap. En verder heb ik ook tijd genoeg. Dus ik moet niet links gaan plakken of als een zot gaan bumper kleven. Dat is eerder iets voor zwaar overladen werf camionetten en witte koerier camionetten. Maar als het rustig is en er hangt een middenplakker voor mij dan blijf ik mooi rechts rijden en ga die gewoon voorbij.De meesten merken het nog niet eens en blijven half slapend rustig op het middelste baanvak verder tuffen. De zombieklasse die depressief en gefrustreerd en onder prozac pillen zittend op automatische piloot leven.

                                        Comment


                                        • geen enkele is overdreven. Ik ken er in mijn persoonlijke omgeving al twee die dat spelletje niet meespelen.
                                          En voor die middenvaksrijder: toch maar oppassen dat die net niet wakker schiet en naar rechts komt terwijl gij juist in zijn dode hoek hangt.
                                          www.peugeotforum.be

                                          Comment

                                          Working...
                                          X