Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Betrouwbaarheid BMW 520d.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Betrouwbaarheid BMW 520d.

    Vanaf welke modeljaar of bouwjaar kan je een 520d safe noemen?
    Na de bekende N47 kettingproblemen, bij de BMW vanaf eind 2007 tot ??!.
    Weet er iemand ofdat de 2 liter diesel bij een f10 bmw, te betrouwen is of dit blok de nodige modificatie kreeg?

    Alvast bedankt voor al uw opmerkingen, tips

  • #2
    Blijf toch weg van dat rotzooi motor en koop een 5 met een 6cilinder diesel of helemaal niet . Als het dan toch een 4cilinder moet zijn zou ik bij andere merken shoppen.

    Comment


    • #3

      Comment


      • #4
        Vanaf halfweg 2011 zou je safe moeten zitten. Best eentje van 2012 of recenter dus kopen. Bij de F10 hoor je maar zelden over de kettingproblemen.
        The shark is BACK! BMW 635csi

        BMW E24 635csi 1985
        BMW F10 520da 2012
        MINI Clubman Cooper 2017


        2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
          Blijf toch weg van dat rotzooi motor en koop een 5 met een 6cilinder diesel of helemaal niet . Als het dan toch een 4cilinder moet zijn zou ik bij andere merken shoppen.
          Precies of enkel de N47 motor problemen veroorzaakt . Het voordeel van de N47 is dat BMW de herstellingen in garantie uitvoert zolang er geen tuning uitgevoerd werd en de auto bij officieel dealer onderhouden werd.
          The shark is BACK! BMW 635csi

          BMW E24 635csi 1985
          BMW F10 520da 2012
          MINI Clubman Cooper 2017


          2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
          BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
          Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
          VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

          Comment


          • #6
            Zolang er nog garantie is op de wagen.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten

              Precies of enkel de N47 motor problemen veroorzaakt . Het voordeel van de N47 is dat BMW de herstellingen in garantie uitvoert zolang er geen tuning uitgevoerd werd en de auto bij officieel dealer onderhouden werd.
              Nu krijg ik wel de indruk, wat een ongelofelijke “service” van BMW dat ze bij de N47, de garantie toepassen…

              Spijtig dat ik nooit deze “voordeel garantie” kreeg, met mijn Opels en nu Alfa Romeo, (5x benzine) want er waren geen problemen, om dit voordeel te krijgen…
              een mens kan toch pech hebben

              (Of toch, men heeft ooit eens “gratis” een nieuwe distributie riem geplaatst, omdat de 1e vervanging na 6 maand piepte)(auto was toen 5 jaar)

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                Zolang er nog garantie is op de wagen.
                Ik dacht dat ze na garantie ook nog tussen komen. Toch van horen zeggen... (maar ne mens hoort veel natuurlijk)

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                  Zolang er nog garantie is op de wagen.
                  Nee hoor. Ik was 2de eigenaar van de E92. Da was een auto van 2008 die ik in 2015 gekocht had via een forummer. Ik heb de ketting laten vervangen in een garage waar ik voordien geen klant was. De auto was daar wel gekocht maar nooit onderhouden.

                  Ik was daarnet bij de BMW garage om één en ander te bespreken over herstellingen aan de E24 en hij liet me weten dat de F10 quasi geen kettingproblemen meer had. Er zijn er nog steeds maar het zou een ketting zijn die hoger gelegen is die durft verspringen. Daarvoor zou de motor niet moeten gedemonteerd worden. Absoluut niet hetzelfde issue als de gekende N47 problemen. Hij heeft momenteel zelfs een taxi F10 bollen met 500.000kms zonder problemen
                  The shark is BACK! BMW 635csi

                  BMW E24 635csi 1985
                  BMW F10 520da 2012
                  MINI Clubman Cooper 2017


                  2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                  BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                  Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                  VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten

                    Nee hoor. Ik was 2de eigenaar van de E92. Da was een auto van 2008 die ik in 2015 gekocht had via een forummer. Ik heb de ketting laten vervangen in een garage waar ik voordien geen klant was. De auto was daar wel gekocht maar nooit onderhouden.

                    ...
                    Dus 7 jaar na aankoop nog laten vervangen op kosten van BMW ook al was hij niet dealer onderhouden? Bij welke concessie wat dat juist als ik vragen mag?

                    En ze bestaan wel degelijk hoor, F10's met dat probleem: klik

                    Een belangrijke nuance is echter dat je bij elk en ieder (premium) merk wel problemen kan vinden met een bepaalde reeks, motor, platform,.. En het aantal N47 motoren dat effectief dat probleem heeft is echt verwaarloosbaar en bijgevolg zwaar overroepen. Praat maar ééns met een BMW mecanieker bijvoorbeeld...
                    Last edited by ; 11/03/2017, 14:41.

                    Comment


                    • #11
                      Het kan sporadisch voorkomen, maar het is niet meer van die omvang als toen in het begin - periode 2006-2010 (vooral 320d). Alleszins komt het minder voor op de F10.
                      Soit, ik rijd nu ook met een F11 520d van 2012, hopelijk valt het niet voor .

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Ciamician Bekijk Berichten

                        Dus 7 jaar na aankoop nog laten vervangen op kosten van BMW ook al was hij niet dealer onderhouden? Bij welke concessie wat dat juist als ik vragen mag?

                        En ze bestaan wel degelijk hoor, F10's met dat probleem: klik.
                        Oei slecht utigedrukt denk ik. De E92 werd onderhouden bij Centrauto maar was bij een andere dealer gekocht.

                        @ patatke: heb je een topic van uw 520?

                        The shark is BACK! BMW 635csi

                        BMW E24 635csi 1985
                        BMW F10 520da 2012
                        MINI Clubman Cooper 2017


                        2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten

                          @ patatke: heb je een topic van uw 520?
                          Nee, ik zet hier geen nieuw topic meer van mijn wagens.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten

                            Nee, ik zet hier geen nieuw topic meer van mijn wagens.
                            Wijze beslissing.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten

                              Nee, ik zet hier geen nieuw topic meer van mijn wagens.
                              ow hoe komt het? Heb ergens iets gemist denk ik.
                              The shark is BACK! BMW 635csi

                              BMW E24 635csi 1985
                              BMW F10 520da 2012
                              MINI Clubman Cooper 2017


                              2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                              BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                              Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                              VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten

                                ow hoe komt het?
                                Voor mij geen meerwaarde en vooral geen gezever en gezaag ...

                                Comment


                                • #17
                                  Spijtig, ik had hem wel eens willen zien
                                  The shark is BACK! BMW 635csi

                                  BMW E24 635csi 1985
                                  BMW F10 520da 2012
                                  MINI Clubman Cooper 2017


                                  2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                  BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                  Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                  VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                                    Spijtig, ik had hem wel eens willen zien
                                    donkergrijs en mokka leder interieur .

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten

                                      Voor mij geen meerwaarde en vooral geen gezever en gezaag ...
                                      Iets posten waar BMW, viercilinder en diesel inkomt, da's vragen om problemen!

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

                                        Iets posten waar BMW, viercilinder en diesel inkomt, da's vragen om problemen!
                                        Alsof dat elke motor de soep indraait! We zien wel, voorlopig alles bulletproof. De rest is gekanker .

                                        Comment

                                        Working...
                                        X