Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aankoop nieuwe C43 of C63 AMG of cayman 981 S

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Aankoop nieuwe C43 of C63 AMG of cayman 981 S

    Beste forumleden,

    ik ben nieuw hier op het forum en op zoek naar mensen die me meer informatie kunnen geven.

    Ik sta namelijk op het punt een nieuwe auto te kopen, heden reed ik 4 jaar met een bmw F10 520d, deze auto is nu afgeschreven uit mijn bvba. Voor lange afstanden was deze wagen echt ideaal, echter het vermogen is echt wel te laag voor mij persoonlijk.

    Jaarlijks doe ik ongeveer 50000km. de auto's schrijf ik af op gewoonlijk 4 jaar.

    Nu twijfel ik over welke auto aan te kopen, ik denk aan 2 mogelijkheden

    In eerste instantie was ik van plan om de 5 reeks te vervangen door een nieuwe 5 reeks (520d of 530d) en een Cayman S 981 als weekend wagen te kopen (prive aankoop dan)

    Anderzijds vraag ik me af, of het misschien niet mogelijk is om geen weekendwagen te kopen en de 5 reeks te vervangen door een C43 AMG? (eventueel een 63AMG?) Ik doe wel 50000km per jaar, dus dat zal wel veel aan brandstof kosten. Volgens fabrikant 6,3l per 100 km op autostrade en 7,7 gemengd... Maar wat zal dit in werkelijkheid zijn??

    Wat zouden jullie doen? Een RS6 zou mijn eerste keuze zijn maar lijkt mij buiten categorie..

    grts

  • #2
    Het is lauter een financiële vraag ? Ik zou voor een AMG e klasse gaan... 50000km per jaar...

    Comment


    • #3
      BMWMB gebruikt een c450 (de voorganger van de C43AMG) als daily, en doet serieus wat baan ermee.
      Een echte AMG zal ook pijn doen op het vlak van VAA, vermoed ik.
      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door A160
        BMWMB gebruikt een c450 (de voorganger van de C43AMG) als daily, en doet serieus wat baan ermee.
        Een echte AMG zal ook pijn doen op het vlak van VAA, vermoed ik.
        Bedankt, ik was net zijn topic aan het lezen, ben ik even zoet mee...

        Het VAA is idd niet min, maar daar kan ik nog wel mee leven.

        Ik stel me voornamelijk de vraag hoeveel duurder een C43 AMG uiteindelijk zal zijn tegenover pakweg een nieuwe 530d als je rekening houdt met een 50000km per jaar.

        Alles in rekening genomen, lijkt mij dat nog mee te vallen. Natuurlijk sterk afhankelijk van het verbruik.



        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

        Comment


        • #5
          Diesel: 7l x €1,2 x 50000 / 100= € 4200
          Benzine= 10l x €1,40 x 50000/100= € 7000

          afgerond €3000 per jaar x 4 jaar = € 12000 valt dus mee.

          Het kan ook 6 liter diesel zijn tov 9l benzine... verschil blijft ongeveer hetzelfde.

          maar het zal eerder 6,5l zijn tov 11l....
          Last edited by ; 26/03/2017, 23:26.

          Comment


          • #6
            Ik heb idd een C450 gekozen, als opvolger van een 530d, om 40k km per jaar mee te rijden. Ik heb voor deze C gekozen, omdat 'm kleiner en sportiever is dan de 5, ik enorm kan genieten van de power en de sound, en 'm toch meer dan genoeg comfort biedt.
            Qua kostprijs kostte mijn C450 15k minder in aankoop dan de 530d die ik had. Qua verbruik is 'm zeker een stuk duurder, met een gemiddeld verbruik van 12 liter. Op de snelweg, aan 130 op de cc, kan je 9 liter halen, maar minder is heel moeilijk, en al zeker als je je laat verleiden om het potentieel van de motor te gebruiken.
            Qua VAA valt deze C best wel mee, met 7,5k bruto per jaar.

            Je zal zelf een keuze moeten maken of je een grotere en meer comfortabele auto wil à la 530d, of een kleinere, minder comfortabele maar wel sportievere auto als een C43.
            Weet dat een 530d ook een dijk van een auto/motor is, die heel zeker al veel plezanter rijdt dan een 530d, maar een C43 is toch nog van een ander caliber.
            Besef wel dat de C een klasse lager is, en dan merk je aan de afwerking in het interieur, want ik heb last van rammels. Sowieso moet je ook de akoestische beglazing kiezen, om geen last te hebben van windgeruis.

            Een C63 is de overtreffende trap, en ook wat kostprijs betreft, vergeleken met de C43. 25k meer aankoopprijs, 3l meer verbruik, 4k meer VAA,... Ik heb 'm testgereden, en vond het qua power overkill, en daardoor z'n meerprijs niet waard. Weet dat ik ook nog 2 911's heb staan voor in de weekends. Dit moet je dus zelf beslissen.
            Last edited by BMWMB; 27/03/2017, 00:11.
            OO 00 OO

            Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

            Comment


            • #7
              Ik ben eerder voorstander van uw eerste gedacht. Een 530d als bedrijfswagen en een Cayman S als weekendwagen.

              Comment


              • #8
                ik zou voor een e43 gaan

                Comment


                • #9
                  Ik zou voor het dagelijks gebruik voor een 530d of e of ... gaan. Breng je de meeste tijd in door en voor het weekend iets met een lage vaste kost of iets met waardebehoud. 911, tesla roadster, mx5,... wat doe je eigenlijk in het weekend met de auto ?

                  Comment


                  • #10
                    Ik heb er niet veel verstand van maar het eerste wat in me opkomt... waarom dan geen 550D ? Prestaties bijna als M5 en zuinig als een mini cooper EN 't is ook maar ne drieliter voor d'een tax.

                    Comment


                    • #11
                      Ik kies voor de krokodil wegens Porsche
                      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                        Een echte AMG zal ook pijn doen op het vlak van VAA, vermoed ik.
                        en ook aan uw rug bij 50000km/jaar
                        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door dirk195
                          Ik zou voor het dagelijks gebruik voor een 530d of e of ... gaan. Breng je de meeste tijd in door en voor het weekend iets met een lage vaste kost of iets met waardebehoud. 911, tesla roadster, mx5,... wat doe je eigenlijk in het weekend met de auto ?
                          Ik heb eerder een 993 en een 996 gehad als weekendwagen, ik gebruik die dan om in de week s'avonds mee naar de fitness te rijden en in het weekend om is naar het stad te gaan of naar familie.
                          Ik probeer er wel wat op te letten dat de weekendauto zijn waarde wat behoud. (Ben ik ook niet zo zeker van met de cayman)


                          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door DHL
                            Ik heb er niet veel verstand van maar het eerste wat in me opkomt... waarom dan geen 550D ? Prestaties bijna als M5 en zuinig als een mini cooper EN 't is ook maar ne drieliter voor d'een tax.
                            Heb ik absoluut ook aan gedacht, maar het blijft dezelfde als de mijne kwa uiterlijk, daarom dan liever niet.
                            Daarom had ik is gekeken naar een X5m50d, maar die is toch echt duur, kwa verbruik toch ook niet min? Rond de 10l. Of vergis ik me?


                            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                              Ik heb idd een C450 gekozen, als opvolger van een 530d, om 40k km per jaar mee te rijden. Ik heb voor deze C gekozen, omdat 'm kleiner en sportiever is dan de 5, ik enorm kan genieten van de power en de sound, en 'm toch meer dan genoeg comfort biedt.
                              Qua kostprijs kostte mijn C450 15k minder in aankoop dan de 530d die ik had. Qua verbruik is 'm zeker een stuk duurder, met een gemiddeld verbruik van 12 liter. Op de snelweg, aan 130 op de cc, kan je 9 liter halen, maar minder is heel moeilijk, en al zeker als je je laat verleiden om het potentieel van de motor te gebruiken.
                              Qua VAA valt deze C best wel mee, met 7,5k bruto per jaar.

                              Je zal zelf een keuze moeten maken of je een grotere en meer comfortabele auto wil à la 530d, of een kleinere, minder comfortabele maar wel sportievere auto als een C43.
                              Weet dat een 530d ook een dijk van een auto/motor is, die heel zeker al veel plezanter rijdt dan een 530d, maar een C43 is toch nog van een ander caliber.
                              Besef wel dat de C een klasse lager is, en dan merk je aan de afwerking in het interieur, want ik heb last van rammels. Sowieso moet je ook de akoestische beglazing kiezen, om geen last te hebben van windgeruis.

                              Een C63 is de overtreffende trap, en ook wat kostprijs betreft, vergeleken met de C43. 25k meer aankoopprijs, 3l meer verbruik, 4k meer VAA,... Ik heb 'm testgereden, en vond het qua power overkill, en daardoor z'n meerprijs niet waard. Weet dat ik ook nog 2 911's heb staan voor in de weekends. Dit moet je dus zelf beslissen.
                              Vandaag reed ik van Namen naar Hasselt, toen dacht ik, die 5 is toch comfortabel... cruisecontrol op 127 en laat maar rijden.
                              Ik las heel je topic door en dan merk je toch dat het geen 5 tegenover een E klasse is maar een C. Veel rijgeluiden enz.. kan je dat gewoon worden, komende van een 5 reeks? Of hoor jij gewoon zeer snel een klein rammeltje of geluidje?


                              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Techex Bekijk Berichten

                                Heb ik absoluut ook aan gedacht, maar het blijft dezelfde als de mijne kwa uiterlijk, daarom dan liever niet.
                                Daarom had ik is gekeken naar een X5m50d, maar die is toch echt duur, kwa verbruik toch ook niet min? Rond de 10l. Of vergis ik me?


                                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                Die weekendwagen zal ook wel wat verbruiken hee. Maar inderdaad, die X5 is knap en... duur. Ik zou wel liever de X6 hebben, maar da's persoonlijk he. Meesten zullen de X6 lelijk vinden, ik vind hem prachtig. Maar zo'n M50D houdt wel een ruim verschil qua waarde zag ik tov een gewone 3.0 D. Misschien valt hier te recupereren. Voor jou is een grote waarde na 5 jaar ook belangrijk om je wagen dan particulier te verkopen En da's zuiver in de pocket.

                                Comment

                                Working...
                                X