Bij de aankoop van de stockwagen 5008 allure, stond op de website " levering binnen de 10 d " ( natuurlijk met een uitzonderingsregel ) op de bestelbon wel leverdatum 1/2/17 (voor LEZ) maar is uiteindelijk 24/2 geworden, problemen met transport was de uitleg. Wel loopt mijn garantie en onderhoudscontract vanaf 27/1 op my peugeot? Optie bij deze wagen was hindernisdetector voor- en achteraan, rekenmodule voor de beschikbare ruimte volgens de website. Op de offerte bij de dealer is aangerekend aan 50/50 promo: hindernisdetector voor- en achteraan, rekenmodule voor de beschikbare ruimte en metaalkleur? Als ik dit meld dat deze optie bij standaard staat: zeggen ze" is een website fout, website is complex geheel! Hier is lijst van de opties". Deze lijst gekregen bij offerte. Ook hier staat de optie weer vermeld, als ook verlichtingspack 2. Na levering vd wagen zie ik dat dit pack2 (zaklamp en ledverlichting dak) niet aanwezig is. Uitleg nu weer: je auto staat al paar maanden op stock, dus niet bij jou wagen. ??? Wagen had eveneens vlek op interieur, lichte krassen aan bakje middenconsole en ventilator achteraan die veel lawaai maakt. Deze laatste opmerkingen gaan ze op eigen kosten in orde brengen... Wat maakt mij nu uit wie dit betaalt, ik koop een nieuwe wagen... Na dit verhaal wil ik weten wat ik tegen dit alles kan doen? Hoofdzetel al gebeld en meldt:" je dealer is een zelfstandige ondernemer dus daar regelen, en lees onderaan de kleine letters ivm opties! Zijn nog mensen die vb andere velgen hebben gehad enz..." Dus ben je niet zeker wat je koopt? Mijn compensatie dat ik vroeg voor dit : rubberkofferbak, koffermat en bagagenet = 117€ , krijg geen reactie tot heden van de dealer. Zeer mooie auto maar dit vind ik misleidende verkoopstechnieken... ben ik de enige die dit heeft opgemerkt?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Aankoop peugeot (stockwagen) 5008: opties opletten
Collapse
X
-
Dat is inderdaad niet erg netjes van die garage. Ivm website en zo, kunnen ze mss wel sterk staan, maar als zij een optielijst mee bezorgen die samen hangt met uw offerte en die dingen zitten er niet op, en als dat dan zo ook staat vermeld op de ondertekende bestelbon, dan hebt gij recht om af te zien van uw aankoop daar zij niet hebben geleverd wat dat gij hebt besteld.
Ik heb al heel wat offertes gezien, en steeds worden alle opties die niet standaard erop zitten, apart vermeld op de offerte en bestelbon. Daar eerst goed naar kijken of dat klopt.
Als ze niet geleverd hebben dan wat op uwe bon staan, gewoon uwe rechtsbijstand contacteren en wat gaan rollebollen met die mannen. Als ge sterk staat, gaan ze de gehele auto moeten terug nemen en al uw gemaakte kosten, waaronder BIV, verzekering, tax,... .
- Likes 1
-
Hoeven niet heel de auto terug te nemen ( was voor mijn vrouw haar (te late) valentijn en wilt hem graag houden, mocht hem niet annuleren, levering was ruim het dubbele van wat was vermeld op bestelbon ) , Dealer hoeft enkel te geven waar een mens recht op heeft. Want vind dat ze veel op hun uitrustingslijst kunnen zetten en dan zeggen.... lees de kleine lettertjes eens..."Alle verstrekte informatie is louter indicatief. Wijzigingen qua techniesche kenmerken, uitrustingen en opties zijn ten allen tijde voorbehouden voor Peugeot." ( kan spijtig genoeg geen doc. toevoegen "invalid_attachment_storage 3 optie.jpg")
Comment
Comment