Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bestelwagen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Bestelwagen

    Dag Autoforumenaren,

    Tijdje geleden dat ik hier nog was.

    Ik heb een klein (luxe) probleempje van 'ik kan niet kiezen'.

    Ik heb het zowat gehad met 2de hands auto's en ben van plan een nieuwe aan te schaffen. Het zal een kleine bestelwagen worden, lichte vracht met 3 zit vooraan, meer niet.

    Ik ben gaan kijken bij citroën, Renault en Opel. Van deze 3 zal er 1 op mijn oprit komen te staan. Maar welk merk is het meest betrouwbaar?

    De citroën jumpy 2.0 BlueHDi M Club S&S 2016 (of tegenpolen Peugeot, Toyota)
    De Renault trafic dci 125 pk biturbo 2016 of dezelfde trafic maar dan met een andere neus
    De Opel vivaro 1.6 125 pk biturbo 2016 (dit dan om esthetische redenen tegenover de Renault)
    Nissan NV300 kan ook

    Het verbruik zou quasi hetzelfde liggen, maar welk merk is het meest betrouwbaar? Ik heb bij verschillende collega's en vrienden navraag gedaan en grosso modo zegt resoluut geen citroën.
    Lap, daar ging nu net mijn voorkeur naar uit.

    Nu weet ik het niet meer, ik heb al vele tegenslagen gekend met telkens 2de hands auto's, en daarom nu een nieuwe maar ik heb geen zin om met die nieuwe die me toch een ferme noot kost om de 3 weken naar de garage te bollen met weer maar eens een technisch, motorisch of ander probleem.

    Ik doe gemiddeld 30.000km per jaar, dus ik zit al snel aan... vele kilometers...

    Graag meningen en gedachten over de verschillende opgegeven merken

    Shoot...

    Merci

    Gerre82

  • #2
    Die nissnas blijven bollen enkel onderhoud. Weet er 3 bollen +200k enkel onderhoud gedaan.
    Polo 6n 1.4

    Comment


    • #3
      Hebben ze ook een reden gezegd waarom ze niet voor de Citroën zouden gaan?
      Ik ken een aannemer die +-15 Jumpy's en Jumpers heeft rijden. Hij heeft een paar jaar geleden zijn oude Vito's ingeruild voor Citroën juist omdat hij er zo content van is, wat van die Vito's niet gezegd kon worden. Zijn Jumpy's zijn wel allemaal met de 1.6 HDI.
      Ik denk (toch als je recente modellen koopt) geen één van de drie écht een slechte koop zal zijn.
      2012 Abarth 500 'esseesse'

      Comment


      • #4
        De nieuwe Jumpy is een gans nieuw model, niet langer in samenwerking met Fiat dacht ik? Er zal dus nog niet echt veel over gekend zijn wat betreft betrouwbaarheid.

        Comment


        • #5
          Trafic, Vivaro, NV300... zijn dat eigenlijk niet 3 x dezelfde auto's op enkele cosmetische- & uitrustingsdetails na?
          Ik zou mijn keuze laten afhangen van de garage van één van deze drie...

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
            Hebben ze ook een reden gezegd waarom ze niet voor de Citroën zouden gaan?
            Ik ken een aannemer die +-15 Jumpy's en Jumpers heeft rijden. Hij heeft een paar jaar geleden zijn oude Vito's ingeruild voor Citroën juist omdat hij er zo content van is, wat van die Vito's niet gezegd kon worden. Zijn Jumpy's zijn wel allemaal met de 1.6 HDI.
            Ik denk (toch als je recente modellen koopt) geen één van de drie écht een slechte koop zal zijn.
            Barie,

            De reden dat ze citroën minachten is omdat ze er zelf veel problemen mee gehad hebben. Veel naar de garage, veel problemen met filters en motor...
            Dat is an wel met een citroën van 10-15 jaar geleden, niet meer te vergelijken met die van nu... mag ik hopen

            Ik ben bijna dag en nacht bezig met reviews te lezen, auto tests ect, en mijn voorkeur gaat zelf een lichte slag uit naar citroën op de moment.
            Ook esthetisch is hij wel in orde. En met de 2.0 (op papier) bijna even zuinig als de 1.6 biturbo van de renault familie met 125pk.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
              De nieuwe Jumpy is een gans nieuw model, niet langer in samenwerking met Fiat dacht ik? Er zal dus nog niet echt veel over gekend zijn wat betreft betrouwbaarheid.
              Klopt, niet langer fiat. Citroën, Peugeot en Toyota werken samen. Zelfde bus, andere neus.
              Ook de trafic, vivaro en NV300 zijn trafics met een andere neus.

              Wat ik nu veelal over de verschillende types lees is idd verkoopspraat en ieder merk prijst zijn besteller de hoogte in, dus niet echt objectieve vergelijkingen, maar daar zal ik het mee moeten doen..

              Voor de moment gaat mijn voorkeur naar de Jumpy, de medium versie 2.0l

              Comment


              • #8
                Je stelt jezelf voor een bepaalde keuze, maar eigenlijk heb je die keuze reeds gemaakt ... ga er dan ook voor !

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                  Je stelt jezelf voor een bepaalde keuze, maar eigenlijk heb je die keuze reeds gemaakt ... ga er dan ook voor !
                  Ik ben op dat gebied een twijfelaar en heb diverse meningen nodig om mijn mening te herzien of door te drukken hehe
                  Ik zoek pro's en contra's over de verschillende merken die me helpen afwegen wat de keuze zal worden. Ik heb ik het verleden al te dikwijls de verkeerde keuze gemaakt bij aanschaf van een (2de hands) wagen, die achteraf gezien meer geld gekost hebben na maandelijkse garage bezoeken, dan dat ik voor ogen had. Dat wil ik nu een beetje vermijden.
                  Daarom eerst zoveel mogelijk info verzamelen langs zo veel mogelijk kanalen.
                  Straks proefritten maken met de vivaro en de jumpy en de verkopers laten werken en zweten om mij te overtuigen waarom ik hún bestelwagen zou moeten kopen

                  Comment


                  • #10
                    Hier zit ik aan de derde Vivaro ondertussen (na ook eens een uitstapje naar VW gedaan te hebben)
                    Op het werk ook nog met zowel de Vivaro (eerste model) en Traffic (zelfde generatie als eerste Vivaro) gereden.

                    Ze zijn op enkele details na idd dezelfde, maar ze worden wel op andere plekken gebouwd. De Vivaro (wel enkel hoogte 1) wordt in Engeland gebouwd en de Traffic wordt in Frankrijk gebouwd (net als de Vivaro hoogte 2, want het plafond in Engeland is niet hoog genoeg). De Nissan komen uit Spanje dacht ik? Maar dat ben ik niet zeker.

                    De werkvoertuigen waren altijd lengte 1 gesloten cabine's. De prive's zijn altijd lengte 2 dubbele cabine geweest. Nu dus ook, een Vivaro Sportive de Biturbo met 140pk en startstop.
                    Vroeger op het werk liepen er zo'n 250 van deze, gemengd Vivaro's & Traffics, van de eerste tot de laatste altijd hard gebruikt, zelfs op mijne prive ben ik eigenlijk niet zuinig ermee. De Trafics stonden vooral in het begin eens vaker in de garage voor een afwerkingsprobleempje of iets dat bij montage net niet goed gedaan was, maar verder amper problemen.


                    Toen ik de laatste kocht, toch eerst eens gaan rondkijken bij wat er nog mogelijk was, omdat ik een beetje huiverachtig stond voor die 1600cc. Bij Peugeot was het toen nog het vorige model, daar die 2liter, wel een vlotte motor, maar qua wegligging en lawaai viel die wel hard tegen, Was natuurlijk al jaren op de markt, maar puur als hobbyvoertuig wou ik dan niet weer een oud model die er kortelings uitging (wachten op de nieuwe was niet mogelijk). Citroen & Toyota waren dezelfde, maar met beperkte configuraties. Huyndai had je nog maar zo'n H1 was voor ons te klein en allemaal heel spartaans. Ook zeker niet goedkoop. Een VW komt er nooit meer in, ik heb 1 Transporter gehad en nog een gewone VW ook. De jaren die ik op mijn oude dag ga missen door hartproblemen, komen door die krengen.
                    En een Vito Mixto viel me ook tegen, een lange V-klasse was me wel iets, maar viel buiten budget als extra voertuig. En de tijd van de V6n daarin zijn ook over, dus om dan 2,5keer zoveel te betalen of een Vivaro, was de keuze rap gemaakt.


                    Het verbruik van de nieuwe, zit in de praktijk en nagerekend op 7,8liter, de computer is optimistischer en zegt 7,2.
                    Overlaatste met 5man en nog een goed geladen koffer van de Efteling naar huis (Deinze), op de snelweg CC op 172 enkel de ring rond Antwerpen naar 130 en toen zei de computer 9,2, dus pakt een goede 10 in het echt. Dat is niet veel meer dan de vorige generatie met 2liter blokken in.

                    Met wat collega's overlaatste een lange Vito met zetels gehuurd om naar Keulen te rijden, en met dat spel zelfs niet over en weer kunnen rijden zonder te tanken. Toen zaten we er met 7 man in. Qua lawaai zeker niet beter dan de Vivaro, ik zou zelfs het tegenovergestelde durven zeggen en ondanks de grotere motor moet ook vaker terugschakelen dan je wil.


                    Moest ik nu opnieuw moeten kiezen, zou het terug een Vivaro worden, tenzij de nieuwe Peugeot me met de automaat wel kan overtuigen tijdens een testrit, dat is het enige wat ik mis op de Vivaro.

                    Btw, ik vergat nog de Talento, Fiat levert nu ook een kloon van hen uit. Waar die gebouwd wordt, weet ik niet. Maar je kan dezelfde auto nu van 4merken krijgen.
                    Last edited by ; 15/04/2017, 18:00.

                    Comment


                    • #11
                      De kogel is door de kerk. De knoop is doorgehakt. Het Salomonsoordeel is geveld, hoewel de zuinigheid die de wijsheid bedriegt misschien. Dat zal later blijken.
                      Het is de Jumpy geworden. Zoals Packard hierboven zei : Ga ervoor!
                      Nu moet ik wel zeggen dat ik tegen de meeste hun waarschuwingen en meningen ben ingegaan, en dat zal ik mij misschien later nog beklagen. Ik verwacht mij al aan de "ziedet wel se" en "wat heb ik gezegd van Citroën?". Maar dat zal later blijken. Ik ben nu eindelijk content dat ik, na maanden treuzelen, denken, kiezen en overwegen om dan alles nog eens te filteren en overpijnzen, er uit ben.

                      Mag ik jullie allen ook bedanken om mee de denken en meningen te geven.

                      Ik hoop vele jaren en kilometers plezier te mogen hebben met mijn keuze. Zaterdag besteld, morgen kan ik hem gaan halen

                      Ik groet jullie warm en misschien tot op de baan

                      .

                      Comment


                      • #12
                        Allez proficiat en veel plezier ermee.
                        Geef misschien af en toe je ervaringen hier weer, ook wanneer de Citroën geen issues oplevert. Ànders blijft alleen het gezeur hier hangen

                        Comment

                        Working...
                        X