Mededeling

Collapse
No announcement yet.

automaat of manueel voor trekker

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• automaat of manueel voor trekker

Hallo,

Ben aan m'n 3e pick-up toe.
    Altijd met een manuele versnellingsbak gereden, overweeg nu echter een automaat (alle handelaars raden dit aan).
    Voor een pick-up als werkwagen en trekker wat zijn jullie ervaringen automaat of toch graag zelf volledige controle en een dus een manuele versnellingsbak?
    Klinkt misschien raar, is het saai rijden met een automaat?

Automaat rijden is heerlijk! Ik wil niets anders meer. Voor de rest kan ik ge niet helpen maar ik vind het wel een boeiende vraag. Te meer omdat ik me soms afvraag of het wel gezond is voor mijn wagen als ik een zware remork trek.

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

Trekken met een manuele zorgt voor extra slijtage, je moet de koppeling net ietsje meer tot veel meer slip geven bij het geladen vertrekken.

Bij een automaat is er geen wrijving en slijtend onderdeel. Kolkende olie zorgt voor de overbrenging.
      Je moet je automaat wel zo instellen dat hij niet te snel schakelt als je zware lasten trekt maar daar is een stand voor.

Automaat rijden is vooral zalig. Niet twijfelen om eentje te kopen.
      ik zie de motor van een auto als het hart en de automatische versnellingsbak als het brein, beschouw die als levensnoodzakelijk.
      2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

En bestel gelijk de cruisecontrol erbij !

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

Comment

Wel automaat met klassieke koppelomvormer bestellen, geen 'nieuwe' automaat met dubbele koppeling zoals een DSG.

Zelf veel met automaat + aanhanger gereden (ondermeer Range Rover en Chevrolet Avalanche). Je gaat niet weten wat je overkomt Zeker bij het manoeuvreren. Gewoon remlossen en op stationairtoerental achteruit. Is ook geweldig op hellingen enzo. Alles gaat veel zachter. Een nieuwe wereld zal voor je open gaan!
          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
          Motoren & Tjeurisme

Comment

automaat!!!

als ik zie wat voor een verschil het is tussen mijn manuele 325i (2.5 6 cilinder, 218pk) en mijn Espace (1.6 4 cilinder, 200pk)

De eerste keer dat ik met mijn volle remorque vertrok met de espace dacht ik dat ik ze vergeten aan te koppelen was Effortless! Dat was met de slippende koppeling van de 3 wel wat anders
            2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Ja volledig akkoord... automaat is de beste keuze.

Comment

Handgeschakeld is voor ouwe peekes.

Comment

Automaat... Wil niks anders meer, voor daily use.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

Comment

Toen ik m'n Hilux kocht toch geopteerd voor de handbak.

Comment

Zoals eerder al gezegd, manueel is niet meer van deze tijd, en al zeker niet op een pick-up om te trekken

in de toekomst ga je enkel nog op de budgetversies manuele optie hebben
                      2.0 JTDm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                        Toen ik m'n Hilux kocht toch geopteerd voor de handbak.
                        Ik ook, ik zal altijd voor manueel kiezen zolang dit mogelijk is. Een automaat in een 4x4... Ik heb ook mijn trots
                        maar ik trek maar een 3-tal keer per maand een aanhangwagen van +- 2,5 ton, en steek zelf koppelingen moest dit nodig zijn. Een automaat voor dagelijks een zware aanhangwagen te trekken lijkt mij niet leuker, maar zeker wel comfortabeler !
                        Last edited by jacothom; 14/04/2017, 15:27.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jacothom Bekijk Berichten
                          ik zal altijd voor manueel kiezen zolang dit mogelijk is. Een automaat in een 4x4... Ik heb ook mijn trots
                          Dit moet je me toch eens wat beter uitleggen want ik zie het verband niet echt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gere
                            Trekken met een manuele zorgt voor extra slijtage, je moet de koppeling net ietsje meer tot veel meer slip geven bij het geladen vertrekken.

Bij een automaat is er geen wrijving en slijtend onderdeel. Kolkende olie zorgt voor de overbrenging.
                            Je moet je automaat wel zo instellen dat hij niet te snel schakelt als je zware lasten trekt maar daar is een stand voor.

Automaat rijden is vooral zalig. Niet twijfelen om eentje te kopen.
                            ik zie de motor van een auto als het hart en de automatische versnellingsbak als het brein, beschouw die als levensnoodzakelijk.

Hehehe, geen slijtende onderdelen op een automaat.....

Anyway, neem de automaat maar laat een extra koeler monteren op de automaat. Call it a day

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

Comment

20 jaar geleden zou iedereen manueel gezegd hebben maar de automaten zijn zo goed geworden dan ik niet zou twijfelen. De automaat!
                              The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                              BMW F10 520da 2012
                              MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                              BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                              Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                              VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

30 jaar geleden riepen ze dat ook al bij de ster

Comment

Working...
                                X