Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kleine pittige auto met goede (!) automaat voor vriendin

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Kleine pittige auto met goede (!) automaat voor vriendin

Vraagje.

Mijn vriendin gaat haar eerste auto kopen. Ze heeft haar rijbewijs al een aantal jaar maar had het tot nu toe geen auto nodig.

Op mijn aanraden wilt ze graag een automaat, en dit moet een goede zijn, wat zeldzaam is in compacte autos.

Voor de rest zijn de volgende vereisten belangrijk:
    - pittig, ze rijdt graag vlot en wilt reserve (pittig in de zin van, geen 60-70 pk zoals in instap fiat 500 / up / picanto )
    - compact, moet veel parkeren in brussel
    - goede looks, mij maakt het niet uit maar zelf wilt ze wel graag een auto die er leuk uitziet (bv, een fiat 500, mazda 2, etc vindt ze mooi, een nissan micra, kia picanto etc trekken haar minder aan).
    - voorkeur voor 5 deuren

brandstof: geen belang maar moet ook komende 4 jaar nog milieuzones binnen kunnen.
    verbruik: niet zo belangrijk, een kleine auto met 80-140 pk zal wel onder 8 liter blijven hoop ik
    betrouwbaarheid: heel belangrijk, ze is niet zo technisch met voertuigen en is vaak weekends/nachten van wacht
    budget: ik zoek eerst onder de 5000, kan indien nodig opgetrokken worden

Zij dacht al aan Abart 500 (testrit mee gedaan) ,maar die zijn tweedehands te duur.
    Toyota aygo nieuwste model, idem.

De uitdaging ziet hem in het vinden van een kleine auto die toch een goede automaat heeft, vaak zijn dit gerobotiseerde bakken die veel te hoog in toeren gaan, verbruik doen verdubbelen, etc.

Welke kleine modellen hebben dit desalniettemin?

extra vraagje, ik vond een aantal zoekertjes van relatief mooie Mercedes B klasse 180 benzine met automaat, met vaak heel wat opties, voor ca 6000 euro en onder 200.000km. meestal van ca 2007
    Dit is echt het enige 'hoogwaardige model' met (vermoed ik) goede automaat die je vindt voor die prijs.
    Is dit iets? Hij is wel wat groter dan gepland, maar met parkeersensoren kan dat wel. Het onderhoud is uiteraard ook wat duurder, maar hij is natuurlijk erg praktisch in ruil.

Alvast bedankt!
    De auto is nodig vanaf eind juli maar wordt waarschijnlijk al in Juni aangekocht. Er is alleszins geen haast.

Last edited by ; 18/04/2017, 00:47.

Een E87 automaat kan je toch ook al vinden voor die prijs niet?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Polygoon Bekijk Berichten
      Een E87 automaat kan je toch ook al vinden voor die prijs niet?
      je vindt er amper met automaat onder 6/7000 en vaak aangezien dat de goedkoopste zijn zal er een reden voor zijn. dan besteed we liever evenveel aan een auto die minder kms / meer opties / jonger is.
      het doel is eerst onder 5000 te blijven, daar zijn geen 1 serie automaten voor te vinden

zij vindt het ook geen mooie auto.

Comment

Mja, anderzijds:

- pittig
        - betrouwbaar
        - goedkoop

Pick two

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
          Vraagje.

Op mijn aanraden wilt ze graag een automaat,

waarom een automaat aanraden ?

Comment

Op zoek naar een tweedehands Mazda 2? Hier vind je de meest recente aanbiedingen op AutoScout24, de grootste online automarkt in Europa.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten

waarom een automaat aanraden ?
              verscheidene redenen, maar die zijn niet relevant voor jullie :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Polygoon Bekijk Berichten
                Mja, anderzijds:

- pittig
                - betrouwbaar
                - goedkoop

Pick two
                bwah, betrouwbaar kan ook een corolla van 750 euro zijn :-)
                of een subaru met dikke turbo motor, en die is dan ook nog eens goedkoop.

zuinig is hij dan weer niet :-) (daarom dat ik zei dat dat minder belangrijk is :-))

maar de combinatie is uitdagend, vooral dan nog met goede automaat !

Comment

Vw polo Dsg

Comment

ook gezien, maar we proberen budget initieel wat lager te houden. hij mag gerust wat meer kilometers hebben bijvoorbeeld

maar het belangrijkste, zijn dit goede automaten (niet die bakken die heel de auto doen op en neer gaan, verbruik extreem doen stijgen, hoog in de toeren blijven, etc)?
                    ik weet het niet van mazda.

Comment

denk dat je gewoon best autoscout24 gebruikt en daar kan je dan automaat aanvinken en max bedrag, Dan heb je 'automatisch' een keuze :-)

Comment

Mijn madam rijdt met zo eentje rond:
                        Hier vind je het huidige tweedehands Kia aanbod in cee''d- op AutoScout24, Europa's grootste online automarkt.

Pittig is dat zeker! Is wel EURO4...
                        Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
                          denk dat je gewoon best autoscout24 gebruikt en daar kan je dan automaat aanvinken en max bedrag, Dan heb je 'automatisch' een keuze :-)

tuurlijk, dat lukt best en heb ik al vele keren gedaan.
                          maar heb je de titel gezien?

ik weet NIET welke kleine autos toch een GOEDE automaat hebben.
                          veel kleine modellen hebben minderwaardige automaten die niet fijn schakelen, etc. en DAARVOOR kom ik hier advies vragen.

autoscout zegt me alleen maar als het automaat is of manueel, niet als het een strontbak is of een moderne aangename schakelende.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                            Mijn madam rijdt met zo eentje rond:
                            Hier vind je het huidige tweedehands Kia aanbod in cee''d- op AutoScout24, Europa's grootste online automarkt.

Pittig is dat zeker! Is wel EURO4...
                            euro 4 benzine is toch gene probleem denk ik, voor de mileu zones.
                            interessant!
                            verbrak valt mee? betrouwbaar ding? fijne automaat?

Comment

euro 4 benzine is toch gene probleem denk ik, voor de mileu zones.
                              interessant!
                              verbrak valt mee? betrouwbaar ding? fijne automaat?
                              Das waar, voor benzine is er geen probleem. Ik was even in de war...

Verbruik zit ergens rond de 7-8l. Zo lang hebben we 'm nog niet (nog geen 10k km op gezet), dus over betrouwbaarheid kan ik weinig zeggen. De automaat is goed, enig nadeel is dat het een 4-traps automaat is. Al stoort mij dat eigenlijk niet echt. Zo'n Kia Cee'd kan je nog wel vinden binnen jullie budget.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fujin

tuurlijk, dat lukt best en heb ik al vele keren gedaan.
                                maar heb je de titel gezien?

ik weet NIET welke kleine autos toch een GOEDE automaat hebben.
                                veel kleine modellen hebben minderwaardige automaten die niet fijn schakelen, etc. en DAARVOOR kom ik hier advies vragen.

autoscout zegt me alleen maar als het automaat is of manueel, niet als het een strontbak is of een moderne aangename schakelende.
                                Goede automaat is nogal een vaag begrip. Mijn grootmoeder haar Honda Logo bijvoorbeeld werkt perfect en heeft zelfs een sport stand. Ik weet niet welk beeld je hebt van bepaalde automaten en welke rijstijl je voor ogen hebt, maar een kleine benzine met automaat kan echt wel zacht werken en pittig uit de hoek komen.

Uiteraard kom je met deze zoektocht bij Aziaten uit die niet altijd zo hip en trendy zijn ... Zo is een Honda jazz een miskende wagen in die klasse. Een Swift is ook leuk al hebben die een gaspedaal waar je wat moet aan wennen.

Met elke automaat moet je trouwens leren rijden. Meeste mensen nemen gewoon niet de tijd om met een wagen met robotbak te leren rijden en noemen die dan nukkig.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (4) met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten

Goede automaat is nogal een vaag begrip. Mijn grootmoeder haar Honda Logo bijvoorbeeld werkt perfect en heeft zelfs een sport stand. Ik weet niet welk beeld je hebt van bepaalde automaten en welke rijstijl je voor ogen hebt, maar een kleine benzine met automaat kan echt wel zacht werken en pittig uit de hoek komen.

Uiteraard kom je met deze zoektocht bij Aziaten uit die niet altijd zo hip en trendy zijn ... Zo is een Honda jazz een miskende wagen in die klasse. Een Swift is ook leuk al hebben die een gaspedaal waar je wat moet aan wennen.

Met elke automaat moet je trouwens leren rijden. Meeste mensen nemen gewoon niet de tijd om met een wagen met robotbak te leren rijden en noemen die dan nukkig.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (4) met Tapatalk
                                  volledig akkoord met uw stelling. ik snap uw punt.
                                  ik heb haar zelf al een mooie jazz voorgesteld trouwens, een swift is ook leuk, al zijn beide in leuke uitvoeringen nog best aan de prijs (in vgl met die B klasse bv, wat me verbaasde). dat soort auto's zou ze nog overwegen.

het is echter niet zo dat ieder bak gelijkwaardig is als je er maar mee leert rijden.
                                  ik heb op reis verschillende keer huurauto gehad met automaten die echt niet aangenaam reden, het verbruik exponentieel deden toenemen (4 bak op autostrade etc) , veel te hoog in de toeren bleven hangen, een eeuwigheid nemen om van versnelling te veranderen etc.

ik mag toch wel stellen dat er de laatste jaren een snelle evolutie is naar vlot schakelende slimme automaten, dat deze nog niet makkelijk de weg hebben gevonden naar kleine aziatische autos snap ik volledig, de vraag is.. naar welke wel? of in welke zijn ze best te pruimen. een ZF 8 bak zal het nooit worden natuurlijk ,dat weten wij ook. ;-)
                                  een polo word al lang met DSG geleverd bv, ik weet dat er een probleem generatie was, maar dat zijn wel aangenaam functionerende automaten, het bestaat dus weldegelijk in compacte autos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten

Das waar, voor benzine is er geen probleem. Ik was even in de war...

Verbruik zit ergens rond de 7-8l. Zo lang hebben we 'm nog niet (nog geen 10k km op gezet), dus over betrouwbaarheid kan ik weinig zeggen. De automaat is goed, enig nadeel is dat het een 4-traps automaat is. Al stoort mij dat eigenlijk niet echt. Zo'n Kia Cee'd kan je nog wel vinden binnen jullie budget.
                                    niet te hoog in de toeren dan op de autostrade ondanks 4 baks?
                                    auto zou best wel wat autostrade doen (familie aan twee uitersten van belgie), maar niet dagelijks gebruikt worden.

Comment

Een Audi A1 met 1.4 TFSI en S-tronic rijdt heel plezant en pittig, maar de prijs is navenant.

Comment

niet te hoog in de toeren dan op de autostrade ondanks 4 baks?
                                        auto zou best wel wat autostrade doen (familie aan twee uitersten van belgie), maar niet dagelijks gebruikt worden.
                                        Ik vind dat 't meevalt; 3000 à 3500.

Comment

Working...
                                        X