Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kleine pittige auto met goede (!) automaat voor vriendin

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

ik denk als je jong bent en een eerste auto koopt je best een handbak koopt en ermee leert rijden....jong geleerd is oud gedaan
    maar je 'k ga mij niet moeien met de keuze die je jouw vriendin aanraadt :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
      ik denk als je jong bent en een eerste auto koopt je best een handbak koopt en ermee leert rijden....jong geleerd is oud gedaan
      maar je 'k ga mij niet moeien met de keuze die je jouw vriendin aanraadt :-)
      Ze is al bijna dertig en heeft voldoende ervaring met manueel.
      maar wij bepalen dan idd liefst zelf, toch bedankt voor feedback :-)

blijkt toch moeilijker dan gedacht om op dit forum vol autofans te weten te komen welke kleine wagens bovengemiddeld (voor hun klasse) goede automaten hebben.

Comment

Kleine wagens met automaat zijn dan ook relatief zeldzaam. (En wellicht minder populair onder auto-fans. )

Comment

Oerdegelijke en onverwoestbare Corolla van 1e eigenaar met 50.000 km : http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...911?asrc=st|as

Comment

Starlet : http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...910?asrc=st|as

Comment

denk dat je vooral een goede job hebt binnenkort, rondbellen en testritten gaan doen :-) Ik sluit me aan bij Phate, heel erg moeilijk wat je zoekt, tenzij je een heel recente wagen koopt, maar dan ben je weer teveel centen kwijt...
              C2 vtr is dat niet goed ? motoren zijn in ieder geval betrouwbaar maar die automaten waarsch. iets minder

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                Oerdegelijke en onverwoestbare Corolla van 1e eigenaar met 50.000 km : http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...911?asrc=st|as
                nauwelijks meer dan 900kg en 75 pk, beter dan de huidige auto's :-)

Comment

saxo 1.4 met automaat is redelijk makkelijk te vinden..

Comment

ik vond de 3-bak van ons moeder haar 1986 golf 1800 benzine goed, ik vond de 4-bak van mijn 1998 golf tdi ook goed...als je niet wil schakelen is alles beter als een handbak, toch ?
                    rijstijl is allesbepalend, gebruik je uw automaat waarvoor die niet dient gaat dat lastig worden

hoogste vitesse automaat is meestal langer dan de hoogste vitesse van de handbak, ook al heeft die maar 3 verzetten

Comment

ik zou dat prima vinden :-)! ben fan van zo een bakken.

maar zij wil een auto die er ook nog beetje leuk uitziet, en zoals ik al zei, veel parkeren in brussel, dus liefst compactere auto :-).
                      en omdat het mijn vriendin is ook liefst toch wel wat veiligheidssystemen natuurlijk :-D. dit gaat mijn schoonmoeder nooit goed vinden (zij ook niet) hahaha

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten

dus liefst compactere auto :-).

een stevige kop- staartaanrijding kan hier wonderen doen ;-)

Comment

Een toppertje : een Honda Civic met airco, airbags, open dak, leder en 33.000 km : http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...030?asrc=st|as

Comment

Elke automaat heeft zijn "eigenschappen", als je er nog niet veel ervaring me hebt, ga je best met de verschillende types proefrijden.

Tussen al de "gerobotiseerde bakken" is er wel een héél groot verschil (afhankelijk van merk en ook type motor)

Op zoek naar een tweedehands Opel Astra? Hier vind je de meest recente aanbiedingen op AutoScout24, de grootste online automarkt in Europa.

Zo'n Astra GTC 1.6 5AT (gerobottiseerd) draait 2700 t/m bij 120 km/u en verbruikt 6.5 Lt en verkies ik boven een klassieke 4AT (tenzij misschien eentje van Aisin Warner)
                            Met onze GTC, rijden de kinderen al probleemloos 112.000 km (8j)

Een klassieke 6AT, (verbruiken wel meer) of 8AT automaat, of één met dubbele koppeling en zal je praktisch nooit onder de 5000 € vinden

Comment

Een toppertje : een Honda Civic met airco, airbags, open dak, leder en 33.000 km : http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...030?asrc=st|as
                              civic, veiligste keuze ooit idd.
                              de vraag als ze dat niet te oud en te lelijk gaat vinden.
                              en tests vinden die bespreken als dit ene goede automaat is zal moeilijk worden (kan niet alles gaan testen natuurlijk)

ik was net deze aan het bekijken.
                              ook honda, jonger, meer kms, wel optisch niet ok en lelijke kleur, maar kan je miss plasti dippen in betere kleur ofzo.
                              https://www.2dehands.be/autos/honda/...342855592.html

of voor het viervoudige een nieuwer model in mooie kleur met evenveel kms

Op zoek naar een tweedehands Honda Jazz? Hier vind je de meest recente aanbiedingen op AutoScout24, de grootste online automarkt in Europa.

heeft wat meer pk dan die andere ook. deze 99
                              Last edited by ; 18/04/2017, 18:40.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten

een stevige kop- staartaanrijding kan hier wonderen doen ;-)
                                nochtans ene zonder kreukelzone :-D dan houdt die zijn vorm toch perfect? :-D

Comment

Tja dat is weer typisch, een waslijst aan eisen maar dan wel liefst voor een appel en een ei
                                  2.0 JTDm

Comment

...ik heb eens 1 keer een vriendin een auto opgesolferd wat niet 100% haar zin was...nooit meer gedaan is heel slecht voor libido

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten

of voor het viervoudige een nieuwer model in mooie kleur met evenveel kms

Op zoek naar een tweedehands Honda Jazz? Hier vind je de meest recente aanbiedingen op AutoScout24, de grootste online automarkt in Europa.

heeft wat meer pk dan die andere ook. deze 99
                                      deze is verkocht. net gebeld

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        ...ik heb eens 1 keer een vriendin een auto opgesolferd wat niet 100% haar zin was...nooit meer gedaan is heel slecht voor libido
                                        vandaar dat ik op sommige tips hier niet kan ingaan omdat zij er niet content mee gaat zijn :-)
                                        het is dus idd een heel uitdagende zoektocht.
                                        gelukkig hebben we veel tijd. pas vanaf 1 augustus nodig, maar liefst voor vakantie van eind juni wel geregeld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                                          Tja dat is weer typisch, een waslijst aan eisen maar dan wel liefst voor een appel en een ei
                                          bedankt voor uw feedback :-). heel bruikbaar.

zo zwaar zijn die eisen niet.
                                          compact / goede automaat/ pittig en betrouwbaar.

verbruik, kms stand, merk, leeftijd (zolang hij abs etc heeft) niet belangrijk.
                                          en ideaal 5000, max 8000 is dan toch op zijn minst een granny smith appel en een chocolade paasei .

Comment

Working...
                                          X