Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kleine pittige auto met goede (!) automaat voor vriendin

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
    Ne C2 is ook het laatste wat ik zou pakken, niet echt degelijke wagens.
    nochtans (bijna) onverslijtbare motoren en met de rest van de auto kan je niet meer of minder problemen hebben dan andere merken

Comment

pff ja, ik ken niemand met een slecht cit, ook niet met een slechte audi om maar iets te zeggen
      eke auto ik ken intussen wordt verkocht omwille van zin in iets nieuws

Comment

'probleem' met de C2 lag voor een groot deel bij het type chauffeurs die ze soms aantrokken: jonge chauffeurs die ermee reden alsof ze een golf gti hadden. 't zijn ook geen wagens waarvan je verwacht om er 250.000 km mee te doen (kleine stadswagens).
        Rij daar gewoon mee met de flow, en dan zijn daar niet meer of minder problemen mee als met enig ander merk.
        Da's met de meeste citroens zo. Alleen de grote modellen met grotere benzinemotoren in combinatie met automaat zijn moeilijke dames.
        Last edited by ; 20/04/2017, 22:57.

Comment

Goh, op de bolleke pijl kom ik toch regelmatig ene tegen die heel content is van z'n C2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
            'probleem' met de C2 lag voor een groot deel bij het type chauffeurs die ze soms aantrokken: jonge chauffeurs die ermee reden alsof ze een golf gti hadden. 't zijn ook geen wagens waarvan je verwacht om er 250.000 km mee te doen (kleine stadswagens).
            Rij daar gewoon mee met de flow, en dan zijn daar niet meer of minder problemen mee als met enig ander merk.
            Da's met de meeste citroens zo. Alleen de grote modellen met grotere benzinemotoren in combinatie met automaat zijn moeilijke dames.
            Met de ene haal je de 250000km niet, en de andere zijn moeilijke dames... welke zijn dan de goede?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

Met de ene haal je de 250000km niet, en de andere zijn moeilijke dames... welke zijn dan de goede?
              al de rest

Comment

Over de sensodrive versnellingsbak in de C2 heb ik nog niets goeds gelezen. Zie bv. http://www.autoweek.nl/autotest/citr...nsodrive-2004/
                Dacht dat dat nu net het type automaat was dat je absoluut wou vermijden.

Comment

Over de sensodrive versnellingsbak in de C2 heb ik nog niets goeds gelezen. Zie bv. http://www.autoweek.nl/autotest/citr...nsodrive-2004/
                  vaak vergeet men dat dit geen automaten zijn, maar een normale bak waar je niet zelf moet ontkoppelen.
                  Uit eigen ervaring weet ik dat dit enige gewenning vraagt en dat je moet aanpassen. Wanneer je ze even gewoon bent, rij je daar even vlot mee zoals met een handbak bij dagelijks gebruik. Velen beseffen niet dat ze met een handbak ook wel wat schokken soms, omdat de beleving anders is.
                  Ze zijn ook niet zo snel als recente automaten en zeker niet om sprintjes te gaan trekken. Maar ze zijn volgens mij niet trager dan een handbak met doorsnee chauffeur.

Comment

inderdaad, daarvoor ben ik hier.
                    merci voor de feedfback, je bent de erste die er iets over zegt.
                    ik ken neits van die automaten dus dikke merci, dan is dat sowieso utigesloten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                      Goh, op de bolleke pijl kom ik toch regelmatig ene tegen die heel content is van z'n C2
                      en die 1600 motoren, zelfs bij mishandeling zijn supersterk, op voorwaarde dat je ze het onderhoude geeft dat nodig is. Ik ken dergelijke blokken die 250.000 km hebben en geen olie verbruiken, ze worden zelfs gebruikt om turbo's op te zetten die 300pk halen.
                      die automaten tja ....

Comment

vaak vergeet men dat dit geen automaten zijn, maar een normale bak waar je niet zelf moet ontkoppelen.
                        Uit eigen ervaring weet ik dat dit enige gewenning vraagt en dat je moet aanpassen. Wanneer je ze even gewoon bent, rij je daar even vlot mee zoals met een handbak bij dagelijks gebruik. Velen beseffen niet dat ze met een handbak ook wel wat schokken soms, omdat de beleving anders is.
                        Ze zijn ook niet zo snel als recente automaten en zeker niet om sprintjes te gaan trekken. Maar ze zijn volgens mij niet trager dan een handbak met doorsnee chauffeur.
                        een automaat dient wel net om het leven makkelijker te maken en niet moeilijker. handbak schakelen kan iedereen maar als je al speciaal moet leren anticiperen op het gedrag van een automaat klopt er toch iets niet, en zelfs als je het gewend bent ga je nog af en toe voor een verrassing komen te staan. Zeker omdat er automaten bestaan die wél reageren zoals de meeste bestuurders willen. De ZF8 of de DSG bv, en zelfs die zijn niet perfect, maar in alle geval beter dan zo'n sensodrive.

Comment

Da's met de meeste citroens zo. .
                          Noem mij eens een merk waarmee geen problemen zijn :-)
                          De verkeerde chauffeur helpt elk merk professioneel naar de kl......
                          Sorry gaat hier over automaten

edit : blijkbaar bestaat nog altijd het misverstand dat franse wagens minder van kwaliteit zouden zijn, dat is al lang achterhaald.
                          Ik ken trouwens iemand die in bijberoep uitsluitend VW en Audi doet, die mens heeft handenvol werk en volgens hem is het enige verschil dat je die merken veel duurder betaalt bij aankoop, de rest is miserie zoals bij andere merken
                          Last edited by ; 21/04/2017, 10:06.

Comment

een automaat dient wel net om het leven makkelijker te maken en niet moeilijker. handbak schakelen kan iedereen maar als je al speciaal moet leren anticiperen op het gedrag van een automaat klopt er toch iets niet, en zelfs als je het gewend bent ga je nog af en toe voor een verrassing komen te staan. Zeker omdat er automaten bestaan die wél reageren zoals de meeste bestuurders willen. De ZF8 of de DSG bv, en zelfs die zijn niet perfect, maar in alle geval beter dan zo'n sensodrive.
                            lees mijn eerste zin nog eens.

Comment

Jaja maar TS zoekt dus wel een a-u-t-o-m-a-a-t .

Comment

Jaja maar TS zoekt dus wel een a-u-t-o-m-a-a-t .
                                Uhm, als ik het goed zie ben jij over de sensodrive begonnen.
                                Maar allez, laten we niet teveel afdwalen van wat TS zoekt.

Comment

net wel, ipv over een c2 met blijkbaar slechte automaat of hoe het ook noemt die toch al is uitgesloten dankzij het advies van een eerdere reageerder.

Comment

Is/was de C2 met een 'echte' automaat te krijgen?

Comment

Is/was de C2 met een 'echte' automaat te krijgen?
                                      kom stop over die c2 alstublieft!
                                      hier zijn vast wel andere topics om daar over door te gaan.

Comment

bleek al weg, leek me goede optie
                                        3 deurs a klasse facelift
                                        Mercedes-Benz A Klasse ➤ Bekijk het aanbod van vandaag! Occasions en nieuw. Elke deal een groot verschil. Dat is ② 2dehands Auto's.

Comment

• wat vinden we hier van?

Hier vind je een tweedehands Renault Clio die onmiddellijk beschikbaar is op AutoScout24, Europa's grootste online automarkt

Comment

Working...
                                          X