Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kleine pittige auto met goede (!) automaat voor vriendin

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
    Vaak zegt men dat dit sowieso om de 10 jaar moet gebeuren, dus mogelijks in 2014 vervangen?
    wel, het lijkt mij gewoon raar dat iemand die zefls bij een km stand van 177000, los van de gewone reguliere onderhouden die ook stipt gebeurden, zo een onderhoudstechnische investering doet, de distributierem volledig zou negeren van begin tot einde van het bezit avn het voertuig.

er is blijkbaar niet echt manier om het te weten te komen. zonde!
    aangezien al de rest in orde zou moeten zijn doe ik die investering dan wel.

Comment

• Als je de geschiedenis van de distributie riem niet weet (of niet aantoonbaar is) is er maar één oplossing hé...

dit blok heeft toevallig toch geen ketting hé?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
        Als je de geschiedenis van de distributie riem niet weet (of niet aantoonbaar is) is er maar één oplossing hé...

dit blok heeft toevallig toch geen ketting hé?
        nee toch niet. weldegelijk riem.
        kan zijn dat hij elder vervangen is, maar ga het sowieso doen, in overijse bij onafhankelijke hyundai dealer is het maar 250 euro.
        voor keuring wordt, door de verkoper, nog nieuwe veringen achter en stabilisator... iets? gestoken van voor. Plus onderhoudje, hij wist zelf niet dat er 6000 km geleden eentje geweest is, in februari.
        Gek dat die dat allemaal wilt doen voor dat weinige geld.

alle hopelijk lukt keuring die hij morgen laat doen
        vooral schrik voor lampen, die waren vrij dof.
        Last edited by ; 11/05/2017, 16:40.

Comment

• auto is gekeurd, enige commentaren iets van verschillende bandenprofiel voor achter as.
          werd nog 500 euro in de wagen gestoken door verkoper (vering achter en de stofhoezen stabilisator voor)
          car pass volledig in orde.
          wel geen airco heb ik ontdekt. ach ja!

1400 betaald (afgerond)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
            Het was de bedoeling niet zo budget te gaan, maar het is het toch geworden (na ene degout te krijgen van veel te dure fiat 500's met kapot gereden velgen en weet ik veel wat nog)

Een hyundai getz gls 1.3 automaat uit 2004 met 190.000 km aan 1380 euro (80 voor keuring).
            Eerste eigenaar raar maar waar, van aarschot. Koffer precies nooit gebruikt.

Lichten wel wat vaal, zou kunnen dat vering ook eens moet bekeken worden ,al was ik niet zeker, vriendin voelde het niet als zompig aan tijdens testrit.
            We zien wel!
            best spannend zo een oude auto kopen met die km stand!

Hij is dus
            vlot/compact/automaat/

zuinig helemaal niet en betrouwbaar weet ik niet!

https://www.2dehands.be/autos/hyunda...346029955.html
            Vering is bij alle Getz erg zacht achteraan. Controleer goed de remleidingen naar achteren, dat is ondertussen een zwak punt geworden. Verder hebben we er geen gekke dingen mee voor, maar maak je zeker dat de automaat olie regelmatig ververst werd en wordt. Kijk ook goed of de olie in de motor niet tot kool geworden is.
            Last edited by Unterschlagen; 17/05/2017, 22:27. Reden: "achteraan" bijgevoegd

Comment

wel, het lijkt mij gewoon raar dat iemand die zefls bij een km stand van 177000, los van de gewone reguliere onderhouden die ook stipt gebeurden, zo een onderhoudstechnische investering doet, de distributierem volledig zou negeren van begin tot einde van het bezit avn het voertuig.

er is blijkbaar niet echt manier om het te weten te komen. zonde!
              aangezien al de rest in orde zou moeten zijn doe ik die investering dan wel.
              vraag gewoon bij pashuyzen specifiek naar de distributieriem, die moet op een factuur staan. de getz is eigenlijk van voor mijn tijd bij hyundai maar ik zou niet verbaasd zijn als het interval 105.000 km bedraagt.

Zag net trouwens dat hij nieuwe remleidingen gehad, heet, kijk even of dat die naar achteren waren (de stalen leidingen).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten

Vering is bij alle Getz erg zacht achteraan. Controleer goed de remleidingen naar achteren, dat is ondertussen een zwak punt geworden. Verder hebben we er geen gekke dingen mee voor, maar maak je zeker dat de automaat olie regelmatig ververst werd en wordt. Kijk ook goed of de olie in de motor niet tot kool geworden is.
                daar moet ik eens opnieuw voor bellen, in ieder geval waren de remleidingen gedaan, maar weet niet als het voor of achter was.
                zal dat doen.

bij beide garages (1 tot 165000 dan 2 x sindsdien bij nieuwe hyundai dealer in aarschot) is geen sprake van distributieriem op facturen.
                heel raar omwille van het feit dat voor de rest het onderhoud zeer goed werd gedaan (en niet bespaard blijkbaar aan de recente herstellingen te zien).

miss is de eigenaar er elders mee geweest maar voor een oude vrouw zou me dat verbazen .
                ik ga het dus maar preventief doen.
                bij hyundai overijse(onafhankeiljk) zou het maar 250 zijn plus 60 voor multiriem, dat breek ik mij de kop niet over.
                interval is 90.000 denk ik.

het is een budget aankoop, maar ik ga hem niet budget 'gebruiken' (zal ook niet lukken met het hoge verbruik schijnbaar ( ook volgens spritmonitor).. 4 traps zal daarbij niet helpen :-)

Comment

• Ik ging iets zeggen over Getz met automaat, maar ik zie dat jullie hem blijkbaar al gekocht hebben. Proficiat en veel plezier ermee.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door crepusculum Bekijk Berichten
                    Ik ging iets zeggen over Getz met automaat, maar ik zie dat jullie hem blijkbaar al gekocht hebben. Proficiat en veel plezier ermee.
                    oei, aangezien je het niet zegt ga ik er vanuit dat het minder positieve info geweest ging zijn.
                    dewelke?
                    ik wil het toch graag weten hoor!
                    het is een beredeneerd gokje dat we wagen. misschien de foute, dan is het zo :-)

Comment

• Ik heb daar eens mee gereden als huurauto op een Grieks eiland en dat ging echt niet vooruit, en daarbij te pas en te onpas in de hoge toeren. 't Ging natuurlijk wel af en toe ferm bergop; we zaten er met 5 in; en ik denk dat ze die huurautootjes steevast van de lichtste motor voorzien.

Comment

Ik heb daar eens mee gereden als huurauto op een Grieks eiland en dat ging echt niet vooruit, en daarbij te pas en te onpas in de hoge toeren. 't Ging natuurlijk wel af en toe ferm bergop; we zaten er met 5 in; en ik denk dat ze die huurautootjes steevast van de lichtste motor voorzien.
                        Had er nog een remorque aan gehangen, t'zou nog beter vooruit gaan

Comment

Ik heb daar eens mee gereden als huurauto op een Grieks eiland en dat ging echt niet vooruit, en daarbij te pas en te onpas in de hoge toeren. 't Ging natuurlijk wel af en toe ferm bergop; we zaten er met 5 in; en ik denk dat ze die huurautootjes steevast van de lichtste motor voorzien.
                          ze bestaan met een heel reeks motoren. 1.1, 1.3, 1.4, 1.5 diesel en 1.6 benzine.

mogelijk was de huurauto inderdaad de lichtste variant zoals vaak bij huurwagens het geval is. ik kan me voorstellen dat dat niet vooruit te branden is inderdaad! zeker met vijf man in de bergen.
                          maar in zo een situatie zouden wel meer wagens afzien, automaat of niet.

Comment

• Aan de benzinepomp zal ie wel vooruit gaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten

Ik vind dat 't meevalt; 3000 à 3500.
                              rijd je ook met getz 1.3 automaat??
                              heel benieuwd naar je ervaringen in dat geval!

Comment

rijd je ook met getz 1.3 automaat??
                                heel benieuwd naar je ervaringen in dat geval!
                                Nee, mijn vrouw heeft een Kia Cee'd.
                                Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten

Nee, mijn vrouw heeft een Kia Cee'd.
                                  en dat is viertraps ook? verbaast me, toch pak nieuwer model?

Comment

en dat is viertraps ook? verbaast me, toch pak nieuwer model?
                                    Dat is inderdaad ook een viertraps. Hebben ze gemaakt van 2007 - 2009.
                                    Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• nog een vraagje voor de lezers hier.
                                      ik heb altijd enkel moto gereden en ken wel wat van autos maar niet zo van praktische techniciteiten.

ik ben aan het kijken voor een setje winterbanden op velg (leek mij beste) voor de getz, tweedehands.
                                      de maat zou 175-65-14 moeten zijn (lage prijzen voor die maat!)

maar waar moet ik nog opletten? als die maat juist is, past het dan per definitie op de wagen?

ik zag deze set:

merci voor info!

Comment

• wel gek want michelin energy zijn precies geen winterbanden volgens michelin website

Comment

• Steekmaat.be Hyundai Getz (2002 - 2008) naaf Zoek steekmaat op automerk - de grootste database met velgen steek, ET waarde, naaf diameter, montage en bandenmaat voor vrijwel iedere auto

kijk daar eens voor autos die passende wielen gebruiken.

Michelin energy zijn geen winterbanden, maar die in de link zijn geen michelin energy...

Comment

Working...
                                          X