Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 318d Touring (2013) of BMW 318da GT (2014)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • BMW 318d Touring (2013) of BMW 318da GT (2014)

    Hey,

    Ik mag op mijn werk een nieuwe wagen kiezen.
    Het is te zeggen, er staan nog een aantal wagens in de fleet waaruit ik moet kiezen, en die ik moet oprijden vooraleer ik zelf een nieuwe mag samenstellen.

    De keuze gaat tussen 2 wagens, waarvan ik hieronder de info die ik heb doorgekregen vermeld.
    Welke zouden jullie nemen, en waarom?

    Ik ben nog niet zo thuis bij BMW, vandaar de vraag naar advies.
    Een BMW 4 coupé is ook een optie, maar die is me achteraan net iets té klein...

    BMW 318d touring
    1ste inschrijving : 8/2013
    +/- 95.000 km
    Einddatum contract : 8/2018
    136pk
    Opties
    Metaalkleur-Havanna bruin
    Modern line
    Binnenbekleding leder Dakota-zwart
    Comfort pack plus
    Comforttoegang
    Connectivity pack
    GPS Professional HD + DVD
    Aanhangerkoppeling
    Xenon lichten

    BMW 318dA GT
    1ste inschrijving : 11/2014
    +/- 60.000 km
    Einddatum contract : 11/2018 -> wordt verlengd tot 11/2019 vanwege lage km stand.
    136pk
    Opties
    Metaalkleur-Imperiaal blauw
    Luxury line
    Binnenbekleding leder Dakota-zadelbruin
    Comfort pack
    Sportstuur
    Business Pack
    GPS Professional DD + DVD
    Park distance control achteraan
    Cruise control
    Edelhoutuitvoering Fineline Anthrazit
    Centrale armsteun vooraan
    Velgen multi ranyons 18 inch

    Alvast bedankt!

  • #2
    318d rijdt prettiger door de lage zit, de 318dA GT is hoger en dat voel je in het weggedrag maar hij zal wel wat comfortabeler zijn, ook door de automaat. Zelf zou ik de GT kiezen want ik heb het niet meer zo voor een lage zit.

    Comment


    • #3
      Makkie, degene met automaat.

      Comment


      • #4
        Sinds ik zelf twee maanden met een GT gereden heb, vallen alle estetische vooroordelen weg bij mij: zeer comfortabele wagen, ruimer ook dan de break. Als je geen trekhaak nodig hebt: de GT. Deze is dan ook nog heel netjes geconfigureerd (op Xenons na). Let wel: het is echt wel een grote auto (parkeren, garage)
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
          Sinds ik zelf twee maanden met een GT gereden heb, vallen alle estetische vooroordelen weg bij mij: zeer comfortabele wagen, ruimer ook dan de break. Als je geen trekhaak nodig hebt: de GT. Deze is dan ook nog heel netjes geconfigureerd (op Xenons na). Let wel: het is echt wel een grote auto (parkeren, garage)
          Dat hoor/lees ik regelmatig over de GT. Moet ik toch ooit eens proberen.

          Comment


          • #6
            De GT, comfortabeler en automaat. Draai het eens om, geef eens 1 reden om de touring te kiezen?

            Comment


            • #7
              Design van de GT vind ik persoonlijk echt niet mooi.

              Indien je voor de GT kiest moet je er ook een dik jaar langer mee doen, aangezien je hem moet "oprijden", niet?

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Ciamician Bekijk Berichten
                Design van de GT vind ik persoonlijk echt niet mooi.

                Indien je voor de GT kiest moet je er ook een dik jaar langer mee doen, aangezien je hem moet "oprijden"?
                2 jaar er mee rijden is een voordeel, geen nadeel, aangezien beide wagens boven mijn 'klasse' zitten, en ik in mijn klasse 'beperkt' zou zijn tot een Skoda Superb of VW Passat met weinig opties.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Cabool Bekijk Berichten
                  De GT, comfortabeler en automaat. Draai het eens om, geef eens 1 reden om de touring te kiezen?
                  De GT is (buiten de automaat uiteraard), binnen wat minder uitgerust (manuele airco ipv automatisch bvb), en de snuit van de touring in deze versie vind ik de max :-p.

                  Dit zijn trouwens de specs van de 4:

                  BMW 420d
                  1ste inschrijving : 6/2014
                  Km : mij onbekend aangezien hij een Italiaanse tankkaart gebruikt
                  Einddatum : 7/2019
                  164 pk
                  Opties
                  Verwarmde voorzetels
                  Elektrisch doorschijnend schuifdak
                  Exclusive pack (details : metaalkleur, airco, instrumentencombi high, centrale armsteun, lichtpakket, navigatiesysteem professional)
                  Binnenbekleding leder dakota – zwart
                  Metaalkleur : donkergrijs

                  Comment


                  • #10
                    Leg de 3 optielijsten ééns naast u en configureer ze online.

                    Ikzelf zou zonder verpinken voor de 4 reeks kiezen: sportiever, iets krachtiger, pano dak, een fris kleurtje EN een vrij lange looptijd).

                    De standaarduitrusting van een 4 is ook hoger dan deze van een 3. Xenon zit er bijvoorbeeld al standaard op.
                    Last edited by ; 20/04/2017, 16:23.

                    Comment


                    • #11
                      De GT is echt een lelijke olifant.

                      Comment


                      • #12
                        Ik zou de 4 kiezen.
                        Waarom is die voor u achteraan te klein ?

                        Comment


                        • #13
                          Ik zou de BMW 3 touring nemen. Mede ook omwillle van de kortere looptijd waarna je uw eigen auto mag samenstellen. De GT is de ruimste, de meest praktische maar niet echt mooi vind ik.
                          The shark is BACK! BMW 635csi

                          BMW E24 635csi 1985
                          BMW F10 520da 2012
                          MINI Clubman Cooper 2017


                          2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                          BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                          Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                          VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                            Ik zou de 4 kiezen.
                            Waarom is die voor u achteraan te klein ?
                            Ik heb 2 kindjes, en zowel achteraan als de koffer is klein (koffer enkel van toepassing als we op reis gaan natuurlijk)

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                              Ik zou de BMW 3 touring nemen. Mede ook omwillle van de kortere looptijd waarna je uw eigen auto mag samenstellen. De GT is de ruimste, de meest praktische maar niet echt mooi vind ik.
                              2 jaar er mee rijden is een voordeel, geen nadeel, aangezien beide wagens boven mijn 'klasse' zitten, en ik in mijn klasse 'beperkt' zou zijn tot een Skoda Superb of VW Passat met weinig opties.

                              Denk dat ik voor de GT ga gaan.
                              De Touring heeft ook nogal een 'vrouwelijke' kleur (bruin/goud, met zilveren voorzijde ipv gewoon grijs)

                              Comment


                              • #16
                                Ik zou ook voor de GT gaan. Heb er eens mee gereden en voelt bijlange zo groot niet aan. Vond het een leuke wagen en eigenlijk niet lelijk.

                                Comment


                                • #17
                                  GT. Vind dat echt een zeer knappe wagen. Smaken verschillen blijkbaar. De 3 touring vind ik dan weer niets met die spitse snoet. De GT is gewoon een klasse hoger en heeft dan ook nog eens de automaat

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door praet0rian Bekijk Berichten

                                    2 jaar er mee rijden is een voordeel, geen nadeel, aangezien beide wagens boven mijn 'klasse' zitten, en ik in mijn klasse 'beperkt' zou zijn tot een Skoda Superb of VW Passat met weinig opties.

                                    Denk dat ik voor de GT ga gaan.
                                    De Touring heeft ook nogal een 'vrouwelijke' kleur (bruin/goud, met zilveren voorzijde ipv gewoon grijs)
                                    Een Superb is op alle vlakken de meer praktische auto als je die vgl met de 3GT. Ik zou een jaartje 3 serie rijden om dan te switchen naar een auto van 5 serie formaat.
                                    The shark is BACK! BMW 635csi

                                    BMW E24 635csi 1985
                                    BMW F10 520da 2012
                                    MINI Clubman Cooper 2017


                                    2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                                    Comment


                                    • #19
                                      Moest ik nieuw moeten configureren, dan koos ik vandaag de GT.
                                      Boven de 3 Touring, en misschien zelfs boven mijn C.
                                      Grootste nadeel van die GT was de kleinere brandstoftank.
                                      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                                      Comment

                                      Working...
                                      X