Ik ben eigenaar van een Seat Leon diesel uit 2013. Toen ik hem destijds kocht reed ik 26.000km per jaar. Nu ik van werk veranderd ben en met de fiets ga werken komt hij alleen nog maar in de week-ends buiten (4.000km/jaar) en voornamelijk kortere ritten (20-25km enkel). Ik vraag mij af of het nog nuttig is de auto te houden, aangezien we nog een andere wagen hebben op benzine die ongeveer 12.000km per jaar aflegt. Deze is 1 jaar ouder dan de Leon maar groter en praktischer als gezinswagen. Het gebeurt zelden dat we met de 2 wagens tegelijk weg zijn dus in principe zouden we met 1 wagen al onze verplaatsingen kunnen doen. Dus mijn vraag is: de diesel houden als 2e wagen of verkopen (gezien de dalende populariteit van diesel waarschijnlijk aan minder dan de waarde)? Wat is jullie advies?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Diesel als 2de wagen houden of niet?
Collapse
X
-
imbo niet interessant om te houden, te koop zetten aan een correcte prijs en afwachten, ondertussen kan je er van 'genieten', is ze snel verkocht heb je het genot van het geld dat je er voor krijgtmijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter
-
Oorspronkelijk geplaatst door hemstemi Bekijk BerichtenIk ben eigenaar van een Seat Leon diesel uit 2013. Toen ik hem destijds kocht reed ik 26.000km per jaar. Nu ik van werk veranderd ben en met de fiets ga werken komt hij alleen nog maar in de week-ends buiten (4.000km/jaar) en voornamelijk kortere ritten (20-25km enkel). Ik vraag mij af of het nog nuttig is de auto te houden, aangezien we nog een andere wagen hebben op benzine die ongeveer 12.000km per jaar aflegt. Deze is 1 jaar ouder dan de Leon maar groter en praktischer als gezinswagen. Het gebeurt zelden dat we met de 2 wagens tegelijk weg zijn dus in principe zouden we met 1 wagen al onze verplaatsingen kunnen doen. Dus mijn vraag is: de diesel houden als 2e wagen of verkopen (gezien de dalende populariteit van diesel waarschijnlijk aan minder dan de waarde)? Wat is jullie advies?
nu door de zure appel bijten en het verlies pakken ipv het verlies groter te laten worden (= uitstelgedrag)
indine je toch graag een tweede auto houdt zou ik hem persoonlijk ook weg doen, en een simpel autootje kopen van een paar duizend euro, waar je niet naar moet omkijken en dewelke zijn waardeverlies nihil is. uiteraard benzine en liefst wel betrouwbaar.
voor die 4000 km lijkt me het niet nodig te zijn dat die modern/luxueus/sportief/heel zuinig/ etc is.
genre toyota corolla benzine van 10 + jaar voor een paar duizend euro.
verkoopwaarde leon - aankoopwaarde oude vervanger/0 (indine gene vervanger) = in de pocket.
lopende kosten besparing in tweede geval zijn ook aanzienlijk!
Comment
-
Ik zou hem ook verkopen, maar geen rekening houden met de 'gedaalde' waarde hoor. Kijk wat ze gaan op Autoscout en baseer je daarop. Er worden nieuw nog altijd de helft diesels verkocht, markt is niet verzadigd voor zo'n commerciele auto als een Leon van 4 jaar oud.... Die zal wel goed verkopen.
Comment
-
Het hangt een beetje af van je werkzekerheid of ik hem zou verkopen.The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichtenbijhouden, wat is nu 2 auto's? ik heb er 6
Comment
Comment