Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tweedehandsauto ophalen met nummerplaten vorige wagen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Tweedehandsauto ophalen met nummerplaten vorige wagen?

Hoe doen jullie dat bij aankoop van een andere auto?
    Ik kan de verzekering voor één dag laten overzetten.Echter is de auto dan nog niet ingeschreven op de oude platen.
    Er zelf mee naar huis rijden,mag in principe niet maar is het goedkoopst,tenzij je net die ene flik treft waarbij je op de bon vliegt en overal hangen camera's tegenwoordig.
    Aanhangwagen huren of nogmaals op en neer rijden('t is een heel eind),laten leveren (als men dat al wil doen),risico nemen.
    Of is er ergens een achterpoortje in de wetgeving?Een handelaarsplaat huren voor 150 € doe ik niet.

ik heb het toch ook zo gedaan, van waterloo over de brusselse ring naar kapellen hangen zeker anpr camera's
    ik was ook verzekerd, dus op dat gebied no prob...heb nadien de auto wel laten staan en gewacht tot lles in orde was

Comment

Enkel van garage tot thuis rijden,is ook de bedoeling.Heb ik in het verleden ook wel eens gedaan maar toen ging het om hetzelfde merk en type auto.Toch iets minder opvallend.

Comment

als ik het goed voorhad ben ik met de platen van een smart een s gaan halen

Comment

Er is maar één manier en dat is gewoon inschrijven voor ophalen.
          Via je makelaar is dat trouwens zo gepiept en op 24u in orde. Als je een foto (van de verkoper) van de aanvraag tot inschrijving doormailt naar je makelaar heeft die daarmee voldoende voor WebDIV.

Dat overzetten van de verzekering is voor zover ik weet trouwens onwettig. No way dat die gaan tussenkomen als jij iemand verwondt.
          Geachte klant,

De wetgever laat een tijdelijke wijziging van voertuig ( of dus een vervangingsvoertuig ) toe onder deze omstandigheden:

( Zie goed na dat alle criteria vervuld zijn, anders grote problemen bij schade. )

Onder 'tijdelijk vervangingsvoertuig' wordt verstaan, een motorrijtuig dat aan een derde toebehoort en dat tot hetzelfde gebruik bestemd is als het omschreven voertuig en dat als vervangwagen dient voor dat voertuig, dat om welke reden dan ook, definitief of tijdelijk onbruikbaar is geworden, onder meer wegens onderhoud, aanpassingen, herstellingen of technische keuring. De dekking treedt in werking op het ogenblik dat het omschreven voertuig niet meer kan worden gebruikt en eindigt wanneer het tijdelijk vervangingsvoertuig aan de eigenaar of aan een door deze aangewezen persoon wordt terugbezorgd. Het voertuig moet worden terugbezorgd binnen een redelijke termijn na ontvangst van het bericht dat het omschreven voertuig ter beschikking is. De dekking mag in elk geval niet meer dan 30 kalenderdagen bestrijken.

Dit is een letterlijke kopie uit de verzekeringswetgeving.
          Op die manier bent u correct geïnformeerd inzake de mogelijkheden.
          Onthou ook dat dit géén omnium-verzekering is !
          Er doen namelijk vele misverstanden de ronde over tijdelijke vervanging van voertuig.

Belangrijke voorwaarden zijn dus :
          - Maximaal 30 dagen
          - Het vervangingsvoertuig moet gekeurd zijn.
          - Het vervangingsvoertuig mag niet uw eigendom zijn, het moet dus eigendom zijn van iemand anders.
          - Het voertuig welke vervangen wordt, moet buiten gebruik zijn.
          - Het vervangen voertuig en het vervangingsvoertuig moeten eenzelfde gebruik van voertuig zijn, bv personenwagen of lichte vrachtwagen of ... .
          - ...
          Bij ongeval of controle is de politie zeer streng in de toepassing van die voorwaarden.
          Denken we ook aan die slimme politie-camera's. Zij detecteren automatisch niet verzekerde of niet ingeschreven voertuigen ... . De kans op controle is dus véél groter dan vroeger.

Wanneer het niet in orde is, riskeert u boete of inbeslagname van het voertuig.
          Om nog maar te zwijgen van de gevolgen bij een ongeval in fout.

Met vriendelijke groeten,
          Korneel Vanhee
          voor ERARD Verzekeringen nv
          2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
            Er is maar één manier en dat is gewoon inschrijven voor ophalen.
            Dat is niet altijd mogelijk.

Altijd al gaan ophalen met eigen platen na overeenkomst met de verzekering, nog nooit problemen gehad.

Comment

...omdat er ook noch niets gebeurde

Comment

Dat hangt inderdaad nauw samen, ja ...

Comment

Heb dat ook al tiental keren gedaan.
                  Verzekering past alles aan voor een dag en geeft dat door.
                  Ben zelf al eens tegengehouden tijdens een alcohol controle.
                  Alles was in orde.
                  De enige vereiste was dat de motorinhoud van het tijdelijke voertuig niet groter was dan datgene waar de nr platen voor verzekerd waren.
                  Last edited by Gixxer; 26/04/2017, 09:18.
                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                    Heb dat ook al tiental keren gedaan.
                    Ben zelf al eens tegengehouden tijdens een alcohol controle.
                    Alles was in orde.
                    De enige vereiste was dat de motorinhoud van het tijdelijke voertuig niet groter was dan datgene waar de nr platen voor verzekerd waren.
                    zeg, al dat toch kan met een voertuig dat anders is
                    dan kan ik in theorie ook met de nummerplaten van de moto een auto gaan halen? vergelijikbare situatie toch?
                    behalve dat die plaat natuuriljk vaak niet past, maar op sommige amerikaanse import wagens bv wel.

Comment

Je kan er voor mijn part je oude taksplaat van je fiets op hangen, maar ik denk dat je het minst in de kijker gaat lopen met normale nummerplaten ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fujin

dan kan ik in theorie ook met de nummerplaten van de moto een auto gaan halen? vergelijikbare situatie toch?
                        behalve dat die plaat natuuriljk vaak niet past, maar op sommige amerikaanse import wagens bv wel.
                        Dan moet je al een zware moto hebben en een Amerikaan met lage cilinderinhoud vinden.
                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Dan moet je al een zware moto hebben en een Amerikaan met lage cilinderinhoud vinden.
                          1700 cc, zo heb je toch ook wel autos
                          en amerikaanse import eh ;-), ik geloof dat ze daar veel japanse autos hebben ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                            Je kan er voor mijn part je oude taksplaat van je fiets op hangen, maar ik denk dat je het minst in de kijker gaat lopen met normale nummerplaten ...

die tijd is terug!
                            al verschillende e bikes geizen met nummerplaten :-)

Comment

Het is onmogelijk om tijdelijk iets aan te passen aan je inschrijving.

Ik weet wel ook nog wel van de tijd waarin het gewoon kon om de nummerplaten tijdelijk te verwisselen. Voor de keuring voor verkoop werd ingevoerd was het zo.

Nu toch niet meer?

Dus handelaarsplaten zijn onzinnig?

2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Als je een ongekeurde auto koopt (ttz: zonder aanvraag voor inschrijving) dan kan je die toch perfect laten keuren voor verkoop met je eigen nummerplaat erop, op voorwaarde dat je hem dan ook op jouw naam inschrijft.

Ofwel bezit de koper al een ander voertuig ingeschreven op zijn naam. Dan kan hij deze nummerplaat gebruiken om het voertuig bij de autokeuring voor te rijden. De inschrijving wordt vervolgens in zijn naam opgemaakt.
                                Zie : http://www.autocontrole.be/Media/KVV-nummerplaat.pdf

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                                  Als je een ongekeurde auto koopt (ttz: zonder aanvraag voor inschrijving) dan kan je die toch perfect laten keuren voor verkoop met je eigen nummerplaat erop, op voorwaarde dat je hem dan ook op jouw naam inschrijft.

Zie : http://www.autocontrole.be/Media/KVV-nummerplaat.pdf
                                  dus blijkbaar mag het toch voor een wagen voor dagelijks gebruik. Verzekering had mij verteld dat dit niet kon (maar wel voor een oldtimer)
                                  Goed om weten in 't vervolg als ik een wagen zonder keuring voor verkoop wil kopen

Comment

schroevendraaier , platen erop en mar gaas !

Comment

En bijhorend inschrijvingsbewijs meenemen !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten

dan kan ik in theorie ook met de nummerplaten van de moto een auto gaan halen?
                                        Als je ermee op twee wielen kan rijden zal dat minder opvallen

Comment

Working...
                                        X