Ben al een tijdje aan het rondkijken om een Golf GTI te kopen (V of VI). Eind deze maand ga ik een paar dagen naar Verona en gezien de vaak lagere prijs van GTI's in Italië zou ik van de gelegenheid gebruik maken er daar een paar te bezichtigen en - indien positief - ook over te gaan tot aankoop.
Enkele vragen hierbij:
- Ik lees dat er Italië nogal gesjoemeld kan worden met de km-stand - of eerder: dat er geen controlesysteem bestaat dat de km-stand periodiek bijhoudt. Bestaat er een mogelijkheid om op vlak van chassisnummer de historiek van de wagen op te vragen bij een officiële VW garage? Of zijn er andere manieren?
- Kan ik met mijn BE platen (en verzekerd op chassis uiteraard) met de wagen gewoon terug naar België rijden?
Andere tips uiteraard ook welkom!
Enkele vragen hierbij:
- Ik lees dat er Italië nogal gesjoemeld kan worden met de km-stand - of eerder: dat er geen controlesysteem bestaat dat de km-stand periodiek bijhoudt. Bestaat er een mogelijkheid om op vlak van chassisnummer de historiek van de wagen op te vragen bij een officiële VW garage? Of zijn er andere manieren?
- Kan ik met mijn BE platen (en verzekerd op chassis uiteraard) met de wagen gewoon terug naar België rijden?
Andere tips uiteraard ook welkom!
Comment