Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Diagnose Touring of VAB voor aanschaf auto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Diagnose Touring of VAB voor aanschaf auto

Ik denk er sterk aan om voor de aankoop van een tweedehandsauto deze uitgebreid door Touring of VAB te laten inspecteren.
    De auto die ik op het oog heb,staat te koop bij een handelaar.Uiteraard wordt die gekeurd voor verkoop.Maar mijn ervaring met keuring (voor verkoop) is dat die mannen ook niet alles checken of zien.Of niet willen zien,als de handelaar de auto voor rijdt.Als je begrijpt wat ik bedoel.
    Ik las in oudere topics dat Touring ook naar de desbetreffende garage komt maar vind hier niets van terug op hun site.Iemand die hier meer van weet?

Oorspronkelijk geplaatst door Anakin 2 Bekijk Berichten
    Ik denk er sterk aan om voor de aankoop van een tweedehandsauto deze uitgebreid door Touring of VAB te laten inspecteren.
    De auto die ik op het oog heb,staat te koop bij een handelaar.Uiteraard wordt die gekeurd voor verkoop.Maar mijn ervaring met keuring (voor verkoop) is dat die mannen ook niet alles checken of zien.Of niet willen zien,als de handelaar de auto voor rijdt.Als je begrijpt wat ik bedoel.
    Ik las in oudere topics dat Touring ook naar de desbetreffende garage komt maar vind hier niets van terug op hun site.Iemand die hier meer van weet?
    niet op nederlandse websites?
    ik zat met ongeveer htezlefde probleem, maar aankoopkeuringen zijn gemeengoed in nederland en volgens mij zo goed als onbestaande in belgie.

Comment

Ik vermoed dat Touring dit niet meer aanbiedt sedert ze een aantal keuringsstations hebben overgenomen.

Comment

Het was niet op Nederlandse sites.
        Ik had ook al een vermoeden dat enkel VAB dit nog deed.Enkel jammer dat die in Zwijndrecht gevestigd zijn.

Zouden jullie aanraden dit te laten doen?

Comment

Stuur ff een mail naar VAB met die vraag.

Comment

die tweedehands dealers tegenworodig werken toch altijd met externe garantie verzekeringen als auto met garantie verkocht word.
            volgens een handelaar met wie ik telefonisch contact had kan ik ook zonder garantie kopen, dan is het 400 minder (mag eigenlijk niet, i know maar goed)

als dat toch externe verzekeringen zijn, kan ik dat als particulier dan ook niet aanschaffen bij aankoop van een tweedehandsvoertuig zonder garantie?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
              volgens een handelaar met wie ik telefonisch contact had kan ik ook zonder garantie kopen, dan is het 400 minder (mag eigenlijk niet, i know maar goed)
              Simpel: kopen zonder garantie, en aangezien garantie wettelijk verplicht is kan je alsnog garantie eisen indien dit nodig zou blijken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

Simpel: kopen zonder garantie, en aangezien garantie wettelijk verplicht is kan je alsnog garantie eisen indien dit nodig zou blijken.
                waarom zou niet iedereen het zo doen dan?

Comment

Omdat het dan natuurlijk veel moeilijker af te dwingen valt dan als het letterlijk op papier staat. Ik zou alleszins zorgen dat je een (goede) rechtsbijstand hebt voordat je daar aan begint.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                    Omdat het dan natuurlijk veel moeilijker af te dwingen valt dan als het letterlijk op papier staat. Ik zou alleszins zorgen dat je een (goede) rechtsbijstand hebt voordat je daar aan begint.
                    bij particulier kopen zonder garantie is toch hetzelfde...
                    dan sta je er ook maar bij zonder iets als er iets scheelt.

Comment

Daar heb ik het toch niet over? In sommige gevallen zou ik liever particulier kopen met een goed gevoel (en zonder garantie) dan bij een willekeurige handelaar in een sjebbig garageke (zelfs met garantie).

Ik wil maar zeggen, als je achteraf TOCH je wettelijk recht op garantie wilt gaan gebruiken, terwijl je er niet voor betaalt hebt bij die handelaar. Daar zou ik niet aan beginnen zonder rechtsbijstand.

Comment

Daar heb ik het toch niet over? In sommige gevallen zou ik liever particulier kopen met een goed gevoel (en zonder garantie) dan bij een willekeurige handelaar in een sjebbig garageke (zelfs met garantie).

Ik wil maar zeggen, als je achteraf TOCH je wettelijk recht op garantie wilt gaan gebruiken, terwijl je er niet voor betaalt hebt bij die handelaar. Daar zou ik niet aan beginnen zonder rechtsbijstand.
                        duidelijk ! :-)
                        ik ga er eigenlijk vanaf dat de kans dat je garantie nodig hebt vrij klein is, maar ja... autoverzekering heb je ook nooit nodig.. tot die keer.

Comment

Je kan dit ook particulier vinden, kijk maar eens op google naar auto garantieverzekering.

Comment

De handelaar waar ik het over heb,is officieel dealer.Kopen zonder garantie is niet aan de orde.

Ik heb al tweemaal meegemaakt dat mijn garagist tegen mij zegt dat hij naar de keuring rijdt want dat ik er anders niet door zou zijn.
                            Dus het is wel degelijk mogelijk dat de auto die ik op het oog heb iets mankeert wat niet op het keuringsbewijs staat.

Comment

Waarom zet je die wagen dan niet in orde vooraleer naar de keuring te gaan ????

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Anakin 2 Bekijk Berichten
                                De handelaar waar ik het over heb,is officieel dealer.
                                En geeft die zijn fiat voor het uitvoeren van een voorafgaandelijke diagnose ?

Indien ja, dan zou ik er een halve dag verlof aan spenderen ... beter dat dan nadien ganse dagen om een probleem dat kon voorkomen worden te moeten (laten) oplossen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                  Waarom zet je die wagen dan niet in orde vooraleer naar de keuring te gaan ????
                                  We spreken hier over jaren geleden waarop ik als leek de garagist nog geloofde.Roest op de remleidingen wat geen kwaad kon volgens hem maar waarvoor hij wel zou afgekeurd worden.
                                  Niet nodig om die te vervangen.Toen nam ik nog aan dat alles wat de garagist zei,klopte.Hij was ten slotte de vakman.
                                  Daarna nog een keer.Schokbrekers waren niet echt goed meer.Zolang ik geen zware lasten trok,geen probleem.Schokbrekers op die auto waren het jaar ervoor reeds vervangen.Ik was toen wel op zoek naar een pick-up en met die auto moest ik nog even doorrijden tot ik er één gevonden had.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten

En geeft die zijn fiat voor het uitvoeren van een voorafgaandelijke diagnose ?

Indien ja, dan zou ik er een halve dag verlof aan spenderen ... beter dat dan nadien ganse dagen om een probleem dat kon voorkomen worden te moeten (laten) oplossen.
                                    Ik heb het er met hem nog niet over gehad.

Comment

Misschien eens aankaarten dan ?

Comment

En dan staat er in de verkoopsovereenkomst: verkocht voor wisselstukken.

Comment

Working...
                                        X